Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové vedení kraje chce víc šetřit a popohnat dostavbu dálnice D6

První priority nového vedení Karlovarského kraje představila čerstvá hejtmanka Jana Vildumetzová z hnutí ANO. Jde o rozpočet a také dopravu, konkrétně dostavbu D6. Její kroky tak povedou za ministrem Danem Ťokem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J58i30ř57í 86K85o25u27k11a41l 1624289256714

Až to bude hotové,uvěřím.:-)

0/0
25.11.2016 13:28

P52ř24e84m89y58s32l 37H77r88o85m23a52d52a 2464666288101

Za osm let nevyjdnal KV kraj nic. Nezačne se stavět ani příští rok, protože Babiš neuvolnil peníze na výkupy pozemků.

0/0
24.11.2016 22:49

P87e94t62r 19K63o16r43b21e22l 9556347800742

Hlavně ať se nehádají o trasování jako u nás v Pardubickém kraji. To je hlavní důvod, proč nestojí D35 a proč se D1 opravuje bez adekvátního náhradního spojení.

0/0
24.11.2016 22:37

P54ř10e69m13y23s89l 62H31r66o89m27a86d69a 2434446448431

Tak u D6 není o trasování sporu. Jinudy vést prostě nemůže. Jde skutečně jen o to, že vláda do ní nechce dát peníze.

0/0
24.11.2016 22:48
Foto

M78i59l81o40s73l33a61v 61Z87í18t51k77a 8460754137950

Dálnice jako základní problém kraje? Možná aby se politikům lépe jezdilo leštit kliky na ministerstvech. Pro běžného občana je v dopravě důležitější úplně něco jiného.

V České republice lidé cestují vlakem v průměru na vzdálenost 47 km. To znamená, že na jednoho cestujícího z Prahy do Ostravy, který ujede 350 km, připadá přibližně dalších 11 cestujících, kteří jedou vlakem jen 20 km. Podobné je to u silnic, kde je průměrná vzdálenost jízdy autem dokonce jen 32 km. A proto na jeden automobil jedoucí z Prahy do Brna 210 km po dálnici D1 připadá v průměru dalších 15 automobilů, kteří ujedou jen vzdálenost 20 km ve svém regionu.

Z těchto údajů je naprosto zřejmé, že v ČR převažuje regionální mobilita obyvatelstva a lidé potřebují dojíždět zejména na krátké a střední vzdálenosti. Právě proto je nutné soustředit se z hlediska udržitelné městské mobility na velké množství obyvatel, kteří do města dojíždějí z blízkého okolí, protože tito lidé potřebují ve městě 11x více parkovišť, než ti, kteří přijedou zdaleka. Řešení tedy nikdy nemůže nabídnout pokračující stavba dálnic, ale naopak je potřeba hledat vhodná řešení pro udržitelný rozvoj městské a regionální mobility.

Jinak řečeno by se na kraji měli hlavně zabývat dopravou uvnitř regionu, aby fungoval krajský integrovaný systém místo toho paskvilu co tu je, aby lidi mohli využívat veřejnou dopravu, která bude mít jednotný tarif, bude navazovat a provozována moderními vozidly apod.

+2/−3
24.11.2016 20:22

R23e41n23é 81R48u32m75. 3657785305149

Jenže zrovna v případě kraje, který nemá solidní napojení na hlavní město (a to nepotřebují jen anální alpinisti, studuje tam hromada lidí, firmy jezdí na jednání, hotely mají transfery klientů na letiště a zpět, nedej bože potřebujete do lepší, než varské nemocnice) a to ani železniční, je to prostě z důvodů v závorce docela priorita. Pro budování průmyslových zón jsme pro investory velmi neatraktivní region...

+5/0
24.11.2016 20:41

Š44i32m93o71n 98D75v78o76ř73á98k 4443791767176

Statistika je jedna věc, realita druhá. Ať chcete nebo ne, adekvátní silniční síť je prostě nutnost.

0/0
24.11.2016 21:12

P51ř35e81m21y52s30l 24H24r90o55m12a31d61a 2934556838251

dlouhé a úplně mimo ;-)

+2/0
24.11.2016 22:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.