Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové vedení kraje chce víc šetřit a popohnat dostavbu dálnice D6

První priority nového vedení Karlovarského kraje představila čerstvá hejtmanka Jana Vildumetzová z hnutí ANO. Jde o rozpočet a také dopravu, konkrétně dostavbu D6. Její kroky tak povedou za ministrem Danem Ťokem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J21i90ř53í 70K89o14u70k42a63l 1834479756144

Až to bude hotové,uvěřím.:-)

0/0
25.11.2016 13:28

P88ř26e94m67y46s35l 53H86r54o12m90a55d10a 2264566198391

Za osm let nevyjdnal KV kraj nic. Nezačne se stavět ani příští rok, protože Babiš neuvolnil peníze na výkupy pozemků.

0/0
24.11.2016 22:49

P84e61t58r 60K63o88r78b54e98l 9526287340412

Hlavně ať se nehádají o trasování jako u nás v Pardubickém kraji. To je hlavní důvod, proč nestojí D35 a proč se D1 opravuje bez adekvátního náhradního spojení.

0/0
24.11.2016 22:37

P88ř47e80m27y44s34l 50H97r87o89m92a48d66a 2884616248891

Tak u D6 není o trasování sporu. Jinudy vést prostě nemůže. Jde skutečně jen o to, že vláda do ní nechce dát peníze.

0/0
24.11.2016 22:48
Foto

M86i24l32o34s97l85a26v 52Z35í37t25k23a 8460824347620

Dálnice jako základní problém kraje? Možná aby se politikům lépe jezdilo leštit kliky na ministerstvech. Pro běžného občana je v dopravě důležitější úplně něco jiného.

V České republice lidé cestují vlakem v průměru na vzdálenost 47 km. To znamená, že na jednoho cestujícího z Prahy do Ostravy, který ujede 350 km, připadá přibližně dalších 11 cestujících, kteří jedou vlakem jen 20 km. Podobné je to u silnic, kde je průměrná vzdálenost jízdy autem dokonce jen 32 km. A proto na jeden automobil jedoucí z Prahy do Brna 210 km po dálnici D1 připadá v průměru dalších 15 automobilů, kteří ujedou jen vzdálenost 20 km ve svém regionu.

Z těchto údajů je naprosto zřejmé, že v ČR převažuje regionální mobilita obyvatelstva a lidé potřebují dojíždět zejména na krátké a střední vzdálenosti. Právě proto je nutné soustředit se z hlediska udržitelné městské mobility na velké množství obyvatel, kteří do města dojíždějí z blízkého okolí, protože tito lidé potřebují ve městě 11x více parkovišť, než ti, kteří přijedou zdaleka. Řešení tedy nikdy nemůže nabídnout pokračující stavba dálnic, ale naopak je potřeba hledat vhodná řešení pro udržitelný rozvoj městské a regionální mobility.

Jinak řečeno by se na kraji měli hlavně zabývat dopravou uvnitř regionu, aby fungoval krajský integrovaný systém místo toho paskvilu co tu je, aby lidi mohli využívat veřejnou dopravu, která bude mít jednotný tarif, bude navazovat a provozována moderními vozidly apod.

+2/−3
24.11.2016 20:22

R22e22n52é 74R81u81m32l68e41n96a 5714655227953

Jenže zrovna v případě kraje, který nemá solidní napojení na hlavní město (a to nepotřebují jen anální alpinisti, studuje tam hromada lidí, firmy jezdí na jednání, hotely mají transfery klientů na letiště a zpět, nedej bože potřebujete do lepší, než varské nemocnice) a to ani železniční, je to prostě z důvodů v závorce docela priorita. Pro budování průmyslových zón jsme pro investory velmi neatraktivní region...

+5/0
24.11.2016 20:41

Š10i27m39o19n 64D14v11o16ř90á61k 4633731197956

Statistika je jedna věc, realita druhá. Ať chcete nebo ne, adekvátní silniční síť je prostě nutnost.

0/0
24.11.2016 21:12

P34ř83e50m16y67s85l 53H75r19o49m17a14d90a 2624926118241

dlouhé a úplně mimo ;-)

+2/0
24.11.2016 22:47



Najdete na iDNES.cz