Diskuze

Nové vedení kraje chce víc šetřit a popohnat dostavbu dálnice D6

První priority nového vedení Karlovarského kraje představila čerstvá hejtmanka Jana Vildumetzová z hnutí ANO. Jde o rozpočet a také dopravu, konkrétně dostavbu D6. Její kroky tak povedou za ministrem Danem Ťokem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

J11i82ř37í 89K45o60u38k26a75l

25. 11. 2016 13:28

Až to bude hotové,uvěřím.:-)

0 0
možnosti
PH

Za osm let nevyjdnal KV kraj nic. Nezačne se stavět ani příští rok, protože Babiš neuvolnil peníze na výkupy pozemků.

0 0
možnosti
PK

P19e12t95r 30K10o17r89b46e50l

24. 11. 2016 22:37

Hlavně ať se nehádají o trasování jako u nás v Pardubickém kraji. To je hlavní důvod, proč nestojí D35 a proč se D1 opravuje bez adekvátního náhradního spojení.

0 0
možnosti
PH

Tak u D6 není o trasování sporu. Jinudy vést prostě nemůže. Jde skutečně jen o to, že vláda do ní nechce dát peníze.

0 0
možnosti
Foto

Dálnice jako základní problém kraje? Možná aby se politikům lépe jezdilo leštit kliky na ministerstvech. Pro běžného občana je v dopravě důležitější úplně něco jiného.

V České republice lidé cestují vlakem v průměru na vzdálenost 47 km. To znamená, že na jednoho cestujícího z Prahy do Ostravy, který ujede 350 km, připadá přibližně dalších 11 cestujících, kteří jedou vlakem jen 20 km. Podobné je to u silnic, kde je průměrná vzdálenost jízdy autem dokonce jen 32 km. A proto na jeden automobil jedoucí z Prahy do Brna 210 km po dálnici D1 připadá v průměru dalších 15 automobilů, kteří ujedou jen vzdálenost 20 km ve svém regionu.

Z těchto údajů je naprosto zřejmé, že v ČR převažuje regionální mobilita obyvatelstva a lidé potřebují dojíždět zejména na krátké a střední vzdálenosti. Právě proto je nutné soustředit se z hlediska udržitelné městské mobility na velké množství obyvatel, kteří do města dojíždějí z blízkého okolí, protože tito lidé potřebují ve městě 11x více parkovišť, než ti, kteří přijedou zdaleka. Řešení tedy nikdy nemůže nabídnout pokračující stavba dálnic, ale naopak je potřeba hledat vhodná řešení pro udržitelný rozvoj městské a regionální mobility.

Jinak řečeno by se na kraji měli hlavně zabývat dopravou uvnitř regionu, aby fungoval krajský integrovaný systém místo toho paskvilu co tu je, aby lidi mohli využívat veřejnou dopravu, která bude mít jednotný tarif, bude navazovat a provozována moderními vozidly apod.

2 3
možnosti
RR

Jenže zrovna v případě kraje, který nemá solidní napojení na hlavní město (a to nepotřebují jen anální alpinisti, studuje tam hromada lidí, firmy jezdí na jednání, hotely mají transfery klientů na letiště a zpět, nedej bože potřebujete do lepší, než varské nemocnice) a to ani železniční, je to prostě z důvodů v závorce docela priorita. Pro budování průmyslových zón jsme pro investory velmi neatraktivní region...

5 0
možnosti