Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Letošní zima leze do peněz. Silničářům se tenčí zásoby posypové soli

Pořádný průvan na kontech budou mít po této zimě správci komunikací i radnice měst a obcí v regionu. I když na konečné vyúčtování je ještě brzy, už nyní je jasné, že zimní údržba vyjde podstatně dráž než v předcházejících sezonách. A navíc zásoby posypové soli se tenčí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M22a62r73e62k 66T83e25t22u26r 9469514146

V Polsku mají silničářské soli přebytek. :-P

0/0
9.2.2017 8:14

P56e59t33r 69B24u87r82d88a 3470355449297

Nevím jak jinde, ale v "tady je Rathovo" (Středočeský kraj, přesněji jihovýchodní benešovsko) silnice přes léto neopravují (horší jsem jinde neviděl a "silničáře v létě viděti - vlhké sny míti"), v zimě sypou jen hlavní tahy a vedlejší prohrnují jen občas (ráno zmrzlé koleje, že podvozkem drhne i teréňák).

A pokud silničářům dochází posypová sůl, tak by se vedení mělo zamyslet, koupit (ze svého) mapu světa a podívat se, kde je Česká republika. Zjistili by, že v mírném pásmu na rozhraní kontinetálnáího a oceánského klimatu - tedy s možností zimních sněhových srážek a mrazů. A zásoboavt se podle toho. Nikoli podle loňské a předloňské "zimy". A když zbyde, tak posypová sůl ani inertní posyp nemá dobu expirace (uznávám, že sůl může vlivem vlhka změnit zrnitost na kusovitost, ale i tak musejí mít prostory, kd k tomu nedochází).

+3/0
8.2.2017 11:14

M93i30r92o80s83l22a66v 29S28u43c57h70y 5720789390690

Začátek února a silničářům dochází sůl? No jasně, ale v červenci zase budou tvrdit, jak jsou na zimu skvěle připravení. Co budou dělat, pokud by přišla zima jako 1986/87 (sníh, a dost sněhu od Martina do konce března, pořádné mrazy poměrně často atakující -20°C), no jasně, nevyjeli by. Auta by jim zamrzla, a v takévém mrazu stejně nemá smysl sypat sůl.

+3/0
8.2.2017 10:42

P10e91t77r 29B70u18r89d30a 3800815909167

Sůl opravdu nemá smysl, když je trochu mráz (pod mínus 10°C?). A když je pořádný mráz, tak to přestane klouzat (vyzkoušeno na vlastní ústa v mínus 42°C). Ale silničáři (ne ty chlapi, ale ti, co je vedou) mají svůj rozum, který zůstává utajen jak jejich podřízeným, tak "obyčejným lidem".

+1/0
8.2.2017 11:17

P29e90t48r 86L27u54k68á46š 4905434376135

Byla v posledni dobe nejaka zima ktera by do penez nelezla? Byt ma zacatek a az do pulky prubeh mirny, vsude clanky o tom jak silnicari v cajku a jak usetrili protoze je to OK, staci tyden dva snih a sou v kopru :) Tak nevim no....

0/0
8.2.2017 10:25

P79a31v85l22a 12C62t95i44b57o22r87o55v56á 2250573847

"zásoby posypové soli se tenčí" .... bodejť by ne. Solí se kvantama soli na místech úplně zbytečnejch....

0/0
8.2.2017 10:11

D39a72v98i11d 30H60o10l36c94m70a52n 8274205926789

Tak solte rozumně. V první řadě pouze když nesněží, když hrozí ledovka, když jsou na silnicích nižších tříd uježděné kusy ledu. Stejně se divím, že proti soli ekologisté nekvičí.

0/0
8.2.2017 9:52

P65a63v73l49a 48C32t77i28b28o84r55o57v16á 2120923397

Já kvičím - ale jen sama pro sebe. ;-(;-(;-(

0/0
8.2.2017 10:11

P12e96t82r 16B27u43r36d81a 3280315589277

Ledovka (tedy její vznik) tuším sůl "vymývá". Takže solit až když ledovka je hotová. A uježděné kusy ledu (brečím, když podvozek mého auta trpí cestou domů) by měli prvně před zmrznutím shrnout stranou (a nebude rozježděná břečka, která přes noc zmrzne v ledové zákopy).

Jenže ono je jednoduší nakakat sůl do vánice a pak počkat, až na jaře zareaguje. Že to není ta sůl, ale nejbližší hvězda je cestmistrům fuk.

+1/0
8.2.2017 11:20

J41a19r78o 34S64i43m31o 4910823741

...zajímavé, že silničáři nebrečeli, když jim za poslední zimy sůl / peníze zůstaly;-D!! V každém případě platí, že jen umí brečet, ale o silnice se strat neumí, tedy moc nechtějí, hlavně preventivně. Vždy čekají, jestli ta fronta, kterou meteorologové hlásili tři dni tomu a jde přes celou Evropu, opravdu dorazí i k nám a když dorazí, divné to, pak nestíhají!! V Rakousku, Polsku, Slovensku..všude kolem se sype i preventivně a rozhodně tam mají líp, o hodně líp ošetřené komunikace, než u nás!! A ti naši si již nemůžou stěžovat na techniku, tu mají rozhodně lepší, než v Polsku, či Slovensku!!Do doby, než nikdo nezačne po silničářích vymáhat oprávněné škody / spoluúčast na rozbitých autech, zdraví lidí atd.,díky tomu, že jsou špatně ošetřené komunikace (když policie i hasiči mají u nehody, např. na dálnici, problém nejenom zastavit auta, ale i stát na nohách, tak tu něco není v pořádku), tak se nic nezmění, nic je ve své podstatě nenutí dělat tu práci řádně a hlavně, jak jsem již psal, preventivně!! O tom by se tu dalo psát romány, ale každý zná realitu na naších komunikacích...to silničáři neokecají...je to smutné:-(!!

+4/0
8.2.2017 9:39

T18o62m61a54s 80P25i74l13n93y 9343119405502

No tak jen vyuzili to, co za poslednich 5 let, kdy zadna zima nebyla, usetrili :-P

+1/0
8.2.2017 9:32

R30o36m86a60n 32H37o90k31y27n72á60ř 8850181169318

Tak nesolte každou okresku a při každém poprašku, podběhy a výfuky vám poděkují.

+3/0
8.2.2017 9:31

K92a71r80e11l 56K36o87v30a54n71d61a 9202179254

Přesně tak, navíc takových tun soli se z těch silnic musí přeci dostat do půdy, do vody atd.

Osobně radši jezdím na sněhu, než rozsolené břečce. Ono, kdyby se míň solilo, tak by i řada řidičů si dala větší pozor, protože by ztratili "pocit jistoty" že nasolená silnice je OK.

+3/0
8.2.2017 9:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.