- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nevím jak jinde, ale v "tady je Rathovo" (Středočeský kraj, přesněji jihovýchodní benešovsko) silnice přes léto neopravují (horší jsem jinde neviděl a "silničáře v létě viděti - vlhké sny míti"), v zimě sypou jen hlavní tahy a vedlejší prohrnují jen občas (ráno zmrzlé koleje, že podvozkem drhne i teréňák).
A pokud silničářům dochází posypová sůl, tak by se vedení mělo zamyslet, koupit (ze svého) mapu světa a podívat se, kde je Česká republika. Zjistili by, že v mírném pásmu na rozhraní kontinetálnáího a oceánského klimatu - tedy s možností zimních sněhových srážek a mrazů. A zásoboavt se podle toho. Nikoli podle loňské a předloňské "zimy". A když zbyde, tak posypová sůl ani inertní posyp nemá dobu expirace (uznávám, že sůl může vlivem vlhka změnit zrnitost na kusovitost, ale i tak musejí mít prostory, kd k tomu nedochází).
Začátek února a silničářům dochází sůl? No jasně, ale v červenci zase budou tvrdit, jak jsou na zimu skvěle připravení. Co budou dělat, pokud by přišla zima jako 1986/87 (sníh, a dost sněhu od Martina do konce března, pořádné mrazy poměrně často atakující -20°C), no jasně, nevyjeli by. Auta by jim zamrzla, a v takévém mrazu stejně nemá smysl sypat sůl.
Sůl opravdu nemá smysl, když je trochu mráz (pod mínus 10°C?). A když je pořádný mráz, tak to přestane klouzat (vyzkoušeno na vlastní ústa v mínus 42°C). Ale silničáři (ne ty chlapi, ale ti, co je vedou) mají svůj rozum, který zůstává utajen jak jejich podřízeným, tak "obyčejným lidem".
Byla v posledni dobe nejaka zima ktera by do penez nelezla? Byt ma zacatek a az do pulky prubeh mirny, vsude clanky o tom jak silnicari v cajku a jak usetrili protoze je to OK, staci tyden dva snih a sou v kopru :) Tak nevim no....
"zásoby posypové soli se tenčí" .... bodejť by ne. Solí se kvantama soli na místech úplně zbytečnejch....
Tak solte rozumně. V první řadě pouze když nesněží, když hrozí ledovka, když jsou na silnicích nižších tříd uježděné kusy ledu. Stejně se divím, že proti soli ekologisté nekvičí.
Já kvičím - ale jen sama pro sebe.
...zajímavé, že silničáři nebrečeli, když jim za poslední zimy sůl / peníze zůstaly V každém případě platí, že jen umí brečet, ale o silnice se strat neumí, tedy moc nechtějí, hlavně preventivně. Vždy čekají, jestli ta fronta, kterou meteorologové hlásili tři dni tomu a jde přes celou Evropu, opravdu dorazí i k nám a když dorazí, divné to, pak nestíhají V Rakousku, Polsku, Slovensku..všude kolem se sype i preventivně a rozhodně tam mají líp, o hodně líp ošetřené komunikace, než u nás A ti naši si již nemůžou stěžovat na techniku, tu mají rozhodně lepší, než v Polsku, či SlovenskuDo doby, než nikdo nezačne po silničářích vymáhat oprávněné škody / spoluúčast na rozbitých autech, zdraví lidí atd.,díky tomu, že jsou špatně ošetřené komunikace (když policie i hasiči mají u nehody, např. na dálnici, problém nejenom zastavit auta, ale i stát na nohách, tak tu něco není v pořádku), tak se nic nezmění, nic je ve své podstatě nenutí dělat tu práci řádně a hlavně, jak jsem již psal, preventivně O tom by se tu dalo psát romány, ale každý zná realitu na naších komunikacích...to silničáři neokecají...je to smutné
No tak jen vyuzili to, co za poslednich 5 let, kdy zadna zima nebyla, usetrili
Tak nesolte každou okresku a při každém poprašku, podběhy a výfuky vám poděkují.
Přesně tak, navíc takových tun soli se z těch silnic musí přeci dostat do půdy, do vody atd.
Osobně radši jezdím na sněhu, než rozsolené břečce. Ono, kdyby se míň solilo, tak by i řada řidičů si dala větší pozor, protože by ztratili "pocit jistoty" že nasolená silnice je OK.