- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Düsseldorf má jen 2 výhody-poblíž je Witte Velbert, takže je to pro manažery místního Witte zajímavější než sedět 6h v autě. A druhá výhoda je, že odtamtud se dají sehnat levné spoje do spousty destinací. Obojí je přitom dost málo na to, aby z KV létalo letadlo 4x do týdne, i jednou je moc... Osobně vidím jen 2 šance: buď začnou létat opět Rusáci, a/nebo se podaří přitáhnou nízkonákladovky (Ryan, Easyjet apod.), na nižší poplatky než na Ruzyni. Pokud by se z Varů létalo do turisticky zajímavých destinací (Kanáry, Egypt, Madeira, Velká Británie, například), mohlo by to přilákat dost turistů. Ovšem problém je, že Vary mají dobré spojení jen do Chebu. Z Chomutova je to utrpení, do Prahy dálnici furt nemáme a na Plzeň také ne. Pro letiště je klíčové být napojeno na dálnice a mít i místo k zaparkování pro turisty. Vary nemají ani jedno a tak jsou odsouzené být jen aeroklubem polykajícím peníze.
Na Plzeň je spojení více než dobré, autem je to pro mě výhodnější než z Plzně do Prahy. Není to sice po dálnici, ale provoz je plynulý a nemusím se bát, že na D5 někde uvíznu. Právě po oznámení linky do Dusseldorfu jsem doufal, že KLV využiji, protože z DUS letám často. Byl bych z domova na letišti za 50 minut, parkování zdarma. Jenže bohužel. Jak píšu níže, nic nenavazuje a cena je příliš vysoká na to, abych chtěl strávit noc na letišti. Takže souhlasím s tím, že by to chtělo zlepšit spojení na Prahu a následně přitáhnout nízkonákladovku. Pokud by cesta do centra Prahy (například rychlovlakem) trvala pod jednu hodinu, bylo by to zajímavé. A pokud by se KLV přejmenovalo třeba na Praha-Lázně (jo, varáci by nesouhlasili ), tak by se to pro zahraniční turisty stalo zajímavé.
Teď už jenom zbývá, aby se letiště začalo využívat. Zatím mi to připadá jako hraní si na letecký provoz.
Tak třeba dnes mají obzvlášť nabito, protože mají hned 3 lety za den. 8:05 z Prahy, 14:55 z Moskvy a 20:15 z Dusseldorfu. Bohužel ale většinu dní v roce je pusto a prázdno. Navíc mi není moc jasná ta linka do Dusseldorfu, myslím tím čas odletu. Přilétnout v cca. 10 večer do Dusseldorfu znamená přenocovat na letišti, protože žádné návazné spoje přes noc nelétají. Navíc cena letenky tohoto přískoku se hodně blíží ceně letenky z Dusseldorfu přes oceán, takže spoj není vhodný ani pro baťůžkáře, kterým by noc na letišti tolik nevadila.