Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Řidička ve Varech projela „stopadesátkou“ kolem auta s radarem

Čtyřiačtyřicetiletá řidička se po průtahu Karlovými Vary řítila rychlostí 150 kilometrů v hodině v místech, kde je povolená sedmdesátka. Ke své smůle takto minula policejní auto s radarem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M14a88r39e35k 59T18e25t37u58r 9829904936

Proč je tam 70-ka??

+2/−3
13.7.2017 6:35

S58t14e66p34a62n 81T76o44t30h 8228789365928

A jeste jedna k zamysleni... Zkuste jet v Americe vice, jak dvojnasobnou rychlosti na jakemkoliv omezeni...

+5/−1
13.7.2017 6:28

P47a63t47r63i37k 77Š78e35b28e24s32t85a 4563872566635

... a zkuste udělat v americe zbytečné a neodůvodněné omezení... z řidiče se stane multimilionář kvůli nadbytečnému psychickému rozrušení... tam se s náhradou škody soudy s nikým nemazlí.....

+1/−5
13.7.2017 8:41

P39e29t83r 87K32o95v40a64ř82í30k 1511143149987

A nejhorší jsou tací, co šíří nesmyslné fámy, a ještě jim věří. ;-)

0/0
14.7.2017 12:51

V90í19t 13B41r21z53o77b73o31h14a21t68ý 7400882433481

V USA taky mají docela obstojně vybudovanou infrastrukturu, aby řidič nebyl každých pár kilometrů něčím limitován a nemají na každém rohu tzv. "Skrytý policejní dohled" to znamená neoznačené vozidla, kterých dopravní policie v ČR má už pomalu víc jak těch označených.

Ono vůbec argumentovat amerikou je nadmíru hloupé, protože co se týče přístupu k motoristům tak je sto a jedna .....

0/−5
13.7.2017 9:43

T15o92m30á80š 89C92h94r47á69p51e32k 4829797162360

Nechci tady rikat, ze co udelala, je spravne, ale na druhe strane na te silnici nemela 70 co delat. Tam klidne mohlo byt alespon tech 90.

+5/−2
12.7.2017 12:36

D73u30š29a32n 23P82e24š76e12k 3845659964780

Také nechápu, proč je na takových silnicích 70, když po kdejaké rozmlácené okresce smíte jet 90??? 8-o

+3/−1
12.7.2017 12:57
Foto

M76i63c65h51a30l 44V24o57t82r33u19b97e24c 3640701695

Chcete snad aby na všech rozmlácených okreskách byla 70? A zrovna v úseku, kde je to super pěkný rovný, můohla by být i 90, stále platí 70?

0/0
12.7.2017 23:51

V31í94t 92B25r77z46o48b20o65h30a64t89ý 7260282953331

zřejmě chce spíš, aby byla rychlostní omezení volena s rozumem a nikoli dávat na celé úseky přehnané snížení protože "co kdyby náhodou" zdůvodňoval jsem Vám tohle řešení včera, ale nechtělo se Vám to číst ;)

0/0
13.7.2017 9:27

P94e25t70r 16K85o80v61a44ř90í78k 1901963199347

Bohužel, dopravní značení se provádí podle různých norem, takže pláčete na nesprávném hrobě. Pokud je na nějakém úseku 70, je tam zavedená na základě něčeho, i když v mnoha případech to je nesmyslné a bytečné. :-/

0/0
14.7.2017 12:54

R97o28s52t16i80s89l72a81v 11C39a25h54a 6843107797331

podle zakona tam bud muze byt 80, nebo musi byt drive ukonceni obce a pak i ta 90.

+1/0
12.7.2017 13:03

O40n64d37ř84e12j 97Č92a64p83k50a 6431571333984

Tohle omezení jsem nikdy nepochopil, proč není možné povolenou rychlost značkou libovolně zvyšovat. Stejně se to řídí parametry té silnice, hlukovou zátěží a hromadou dalších věcí. Každopádně když se objevil návrh to povolit na dálnici alespoň do 150, dostali z toho poslanci psotník.

0/0
12.7.2017 14:12

V55í50t 11B41r31z45o46b20o47h16a60t23ý 7230412903401

viz. můj příspěvek hned pod tímto ;)

0/0
13.7.2017 0:13

O94n60d64ř66e47j 36Č69a34p31k10a 6351871313404

Já vím, že to tam je. Ale nechápu proč, když se to stejně posuzuje i podle situace v tom místě. Nevidím žádný problém v tom mít MOŽNOST povolit na okresce 110 nebo na dálnici 200, pokud to provedení silnice, rozhled a hustota provozu dovoluje. Klidně proměnnou značkou co při hustším provozu spadne na základní limit.

0/−1
13.7.2017 11:00

V55í24t 58B12r82z73o53b53o78h43a86t29ý 7260302343881

okreska jde prohlásit za silnici pro motorová vozidla a pak by tam ta 110 být mohla

uvědomte si ale, že stát má obrovský bussiness postavený na vybírání pokut - dokonce se někde netají ani tím, že s pokutami počítají v rozpočtech a jejich ztráta by byla citelná. Rozhodně nemá stát tedy zájem přijmout jak opatření, která sníží v daných úsecích počet přestupků, aby byly úseky bezpečnější, ale nemá ani zájem na jakékoli benevolenci, jako například možnost na některém úseku nastavit maximální rychlost vyšší než je teď, naopak spíše se snaží dělat "chytáky" v podobě krátkých mimořádných omezeních, aby více řidičů spáchalo formální přestupek a bylo jednodužší pokutovat

0/−1
13.7.2017 11:10
Foto

M83i60c73h52a54l 82V92o65t60r29u80b75e19c 3310201585

Jet 150 na 70 je pro vás "formální přestupek"? ;-D

0/0
14.7.2017 19:24
Foto

M88i17c59h45a64l 21V58o26t86r50u80b30e79c 3270191485

Ano, sem do Plzně takto udělali 2 silnice z 90 na 110. Ale taky dlouho řešili, jestli splňují všechny povinné parametry (délky nájezdů a sjezdů, poloměry zatáček) ... a když se podíváte na to video z KV, nekde ani ten připojovací pruh nemáte.

0/0
14.7.2017 19:29

V98í41t 25B73r24z77o84b72o31h91a51t62ý 7910762443571

už jsem se několikrát setkal s tím, že na dálnici či silnici pro motorová vozidla byla cedule 100 i když to bylo v obci, kde by dle zákona mělo být max. 80

například zde (silnice pro motorová vozidla)

cedule 100 = https://mapy.cz/s/1PWZ8

konec obce je až cca po 500metrech tu = https://mapy.cz/s/1PWY9

taktéž jsem se setkal s obcí na běžné silnici, kde bylo povoleno 70, takže to asi jde i bez ukončení obce

0/0
13.7.2017 0:13

R33o37s40t19i70s87l34a72v 12C56a65h14a 6113717857421

no mozne je je koneckoncu vsechno, ale to neznamena, ze to je v souladu se zakonem.

0/0
13.7.2017 9:12

V20í42t 76B76r16z46o44b20o32h85a24t71ý 7690942343201

tady je podobná daleko častější situace

značka obec = https://mapy.cz/s/1PZtH

po 150 metrech cedule 70 = https://mapy.cz/s/1PZuq

vzhledem k tomu, že se to vyskytuje docela často by mě zajímalo, jak je to se zákoností

0/0
13.7.2017 9:23

R16o33s96t51i86s10l76a21v 17C51a70h67a 6223797717591

paragraf 18 zakona o provozu na pozemnich komunikacich:

(4) V obci smí jet řidič rychlostí nejvýše 50 km.h-1, a jde-li o dálnici nebo silnici pro motorová vozidla, nejvýše 80 km.h-1.

(7) Místní úpravou provozu na pozemních komunikacích podle § 61 odst. 2 lze nejvyšší dovolenou rychlost podle odstavce 4 zvýšit, maximálně však o 30 km.h-1. Na silnici pro motorová vozidla se směrově oddělenými jízdními pásy lze zvýšit i nejvyšší dovolenou rychlost podle odstavce 3, maximálně však o 20 km.h-1.

Tak jo, asi mate pravdu. V kombinaci dalnice (nebo silnice pro motorova vozidla) a mistni upravy asi tedy lze dosahnout na 110. Omlouvam se.

+1/0
13.7.2017 9:31

V16í18t 52B59r98z66o50b85o92h30a85t84ý 7730612133171

jste dobrý, že jste to našel - mě se to nechtělo hledat R^

0/0
13.7.2017 9:38

R31o54s97t76i73s43l55a19v 64C64a69h63a 6743767967511

ja ne, to strejda google a CTRL+F, jen je potreba dat chytře ty parametry. Takze to trvalo asi 15 vterin, asi 2 minuty jsem potreboval, abych se v tom zorientoval, tj. nasel odpovidajici vyjimku. Ale abych zase nerikal, ze je to tak lekhe - myslim, ze jsem tu citaci pred nedavnem taky pouzil. Jen jsem nejak prehledl tu moznost zvyseni limitu i pro dalnici/silnici pro motorova vozidla.

0/0
13.7.2017 9:46

V24í64t 65B60r51z74o20b48o81h21a58t65ý 7230912473541

;-)

0/0
13.7.2017 9:50

S48t63e45p67a81n 94T84o71t62h 8428939445968

A nejsou tam třeba přípoje z města??? Ve Slovinsku je neprosto normalni, ze na vsech krizovatkach mimo mesto je omezena rychlost na 70. A to proto, aby mela pripojujici auta moznost se bezpecne pripojit.

0/0
13.7.2017 6:26

M21a26r32e44k 70T18e95t52u64r 9569434586

Byli tam přípojné pruhy.

0/0
13.7.2017 6:37

V93í62t 84B88r95z72o27b24o24h20a40t39ý 7680292783921

Jenomže si musíte uvědomit, že tohle je čtyřproudá silnice a v případě připojování tak mají auta kam uhnout narozdíl od běžné dvouproudé cesty, kde by v případě připojování měla ta 70 smysl, druhou věcí je, že bez úpravy na 70 by v daném místě byla 80 což už z té sedumdesátky dělá uplnou absurditu.

0/0
13.7.2017 9:45

P96a19v79e75l 50Š94v98a41r43c78e31r 1380588952977

Docela by mě zajímalo, jak tento 1 den starý záznam dostala redakce Idnes. To byl oficiální dar od Policie ČR, nebo si nějakej dobrej polda z hlídky přilepšuje prodáváním videí záznamů z jízdy policejních aut?

+4/−1
12.7.2017 12:06

R87a33d33e10k 32Š86a73t46a30n 6267826716104

Proc by to delal zadarmo...

Je nopva doba!!

0/0
13.7.2017 11:32

M84i92l74o51š 39B12é54m 6554769672173

Hrozný incident! Před to video by se snad mělo dát nějaké varování, ať to nesledují citlivější jedinci. ;-D

Jenom mi ještě vrtá hlavou, proč to video vypadá, jako by bylo točené kalkulačkou...

+2/−6
12.7.2017 9:09
Foto

M98i62l52a54n 27S51o88u64š28e21k 9526167451282

Čeští řidiči patří. bohužel, podle objektivních názorů řidičů EU mezi ty nejhorší země z hlediska tolerance, respektování jiných, solidarity, ohleduplnosti. Vše z pohledu řidičů. Vůbec se tomu nedivím, velmi často jezdím po celé Evropě a to, jak se chovají čeští řidiči, je skutečně jedna z nejhorších zkušeností. Tak to prostě je. Na vině jsou, podle mého osobního přesvědčení, ne vždy odůvodněné omezení rychlostí a především velice nízké tresty za řidičské přečiny. Rozhodně jsem pro, aby se výrazně zvýšily pokuty aq následné tresty pro bezohledné a sobecké řidiče, aby se výrazně přísně+ji trestyl všechny případy zahlazování přestupků vlivem kamarádíčků tu, či onde, a aby byly citělně více kontrol měření rychlosti, jakož i dodržování dopravních nejen předpisů, ale i obecných pravidel. Ideálně jsem pro "černé skřínky" v naprosto všech automobilech a pro přísné trestání manipalce s nimi a jízdními údaji. Rozhodně je nutné daleko přísněji tresta dopravní delikty všeho druhu, včetně třeba zabavení auta na místě. Jinak se prostě a jednoduše nedočkáme lepších poměrůna silnicích. Ať se to komu líbí nebo ne, jedině tresty, pokuty, restrikce a soudy v tom mohou pomoci. Češi v naprosté většině sami od sebe se nezmění. Podobné systémy přísných restrikcí platí ve většině civilizovaných zemí a to je jeden z důvodů, proč si čech v cizině v autě cítí jako v jiném světě.

+8/−16
12.7.2017 1:04

P56e15t32e71r 58P58a67u32c97o 7554502135791

no z mojej osobnej skusenosti mozem povedat ze cesky vodici su ohladuplnejsi ako ti slovensky ci uz na cestach u vas alebo u nas.

objektivne ked dam blinkr u vas tam mi to auto ak nie prve tak druhe pribrzdi a na slovensku cakas aj do druheho dna kym ta niekto pusti (myslim na dialnici nie v meste kde to ide krokom.

ste viac tolerantny k chodcom aj mimo prechod. u nas niet sanci a posledne obdobie sledujem ze smerovky maju povacsine nefunkcne auta snad v 50% ale na zakaze statia ci zastavenia im funguju vsetky 4

+2/0
12.7.2017 8:39

P98e56t50r 52Š21k65o25d11a 5687440284290

Problémem jsou ta nesmyslná omezení. Dokud se budou značky snižující rychlost umísťovat podle nějakého úředníka od stolu, který za to dostane bakšiš, nelze čekat, že ty značky bude většina dodržovat.

+3/−2
12.7.2017 9:05

J78o37s27e53f 87Č42e85r39v32e82n95i32c83k27ý 9189494751633

Vy si skutečně myslíte, že o umístění značky rozhoduje jen nějaký úředníček od stolu? A dokoce za to dostaně bakšiš? Ten dostane od koho?

+4/−1
12.7.2017 9:08

A96n14t23o70n89i18n 77C68h41a49l30o27u86p70k13a 8518796319490

V zásadě má pravdu v tom, že se všechno řeší nesmyslným omezením rychlosti, bez ohledu na to, kdo o tom rozhoduje. To nemění nic na tom, že tady je oprávněně

0/−1
12.7.2017 9:16

D78u20š23a63n 72P56e25š59e28k 3685929564750

Dostane ho od někoho napojeného na vedení obce (města), aby se mohla nesmyslně snížit rychlost tzv. kvůli hluku.

Ve středočeském kraji je to v obcích u Prahy všude samá 30 a 40, aby měli jejich movití obyvatelé klídek a pohodu. Kdyby ale to stejně dělaly všechny obce po celé republice, tak řidiči zešílí.

+1/−1
12.7.2017 13:04

L34u14d46ě24k 15N18ě47m19e74c 5295101452194

A jéje. Napsal jsi nějakou blbost. Báča s tebou nesouhlasí. ;-D

0/0
12.7.2017 19:53

M88a46r71e82k 40T13e90t22u27r 9639514296

Mě to připadá, že to byl nějaký osel.

0/0
13.7.2017 6:39

L34u98d37v55í69k 75G37a60j63d73o64š93í73k 2605263294612

Nesmyslná omezení určitě v mnoha případech jsou. Ale to neospravedlňuje řidiče v porušování zákona.

Krom toho neopchybně řada "nesmyslného" značení je nesmyslná pouze podle vás, ale v širších souvislostech, které zrovna nedomýšlíte, smysl dává.

Vy jako řidič neurčujete, jestli je značka v pořádku a pak jí budu dodržovat, nebo je nesmyslná, a pak na ní kašlu. Jediná vaše povinnost je značkou se řídit.

+8/−1
12.7.2017 10:40

F53i64l22i23p 11H38r94b75e13k 2674920626690

Sám víte, že by to tak mělo být, ale není to tak. Nemyslím si, že i vy budete projíždět třicítkou např. místo okolo staveniště, kde evidentně nikdo nepracuje, značka je umístěna na provizorním stojanu a chybí značka ukončující její platnost, takže byste měl jet třicítkou ještě třeba dva kilometry k následující křižovatce. Takovéto situace v praxi nastávají a troufám si tvrdit, že právě tam se 99 % či více řidičů rozhodne, že značka je nesmyslná a nebude ji respektovat.

+1/0
12.7.2017 15:54

M32a85r71e53k 33T58e71t91u32r 9779644316

Přesně tak, nesmyslná buzerace (viz stavba, která spí) a přemíra značek (ne tento případ) vede k pohrdání všemi značkami.

0/−1
13.7.2017 6:42

J69a25r80o76s19l78a86v 70N60e73d97o39m16a 3330700412793

V Rakousku, když je značka práce na silnici a snížená rychlost u krajnice a nikdo tam nepracuje tak je značka otočená do pole. U nás je tam ta značka ještě 14 dnů po skončení prací a nikoho to nezajímá, že se tam zbytečně zpomaluje provoz.

+8/0
12.7.2017 11:40

A66n18t43o96n92i50n 77C31h29a37l66o56u69p30k86a 8568906409230

Oproti Polákům, Maďarům a Slovákům jsou Češi naprosto v pohodě, nemluvě o těch dál na východ. Když potkám Čecha na západě, není s ním jediný problém, na rozdíl od Rakušáků u Vídně nebo např. Němců u Mnichova. U nás je potřeba hledat příčina i ve stavu silnic a v naprosté absolutní nevymahatelnosti práva. Policie umí jenom buzerovat za rychlost. Nebezpečná vzdálenost, plynulost provozu, zipování, jízda vlevo, dávání přednosti, to naše policie vůbec nezná. Víte kdy jsem naposledy viděl policajta na motorce v provozu? Nikdy! U uzavírek na D1? Nikdy! Jo, úsekový radar, ten vyřeší všechno, proto šla jistě nehodovost tak rapidně dolů.

To samozřejmě nemění nic na tom, že tady ta ženská jela jak šílenec a policie se zachovala správně.

+1/0
12.7.2017 9:05

L23u97d92v87í16k 90G19a58j86d41o46š98í87k 2405223644692

Naprosto souhlasím. Na dálnicích zavést úsekové měření rychlosti v celé délce by už dnes nebyl problém díky mýtným branám. Na černé skříňky v každém autě si budeme muset ještě pár let počkat. Očekávám, že EU povinnost černých skříňek u všech nových aut zavede dost brzy.

Takřka nulové vymáhání dodržování zákona u nás si někteří naši řidiči vykládají jako povolení.

+1/−3
12.7.2017 10:31

A31n33t75o74n12i54n 88C51h30a24l89o52u21p82k25a 8918576289800

Větší buzerací jistě vytvoříte spokojeného řidiče

+4/−2
12.7.2017 11:21

M73a29r36t15i83n 90S89v89o81b37o77d26a 7579657272345

Evidentně, ne každý řidič podle zdejší diskuze ví, jaký je rozdíl mezi dálnicí a silnicí 1.třídy s 2 pruhy v jednom směru.Rv

+2/−1
12.7.2017 0:15

O66n63d47ř21e52j 13Č46a85p76k28a 6151751583314

Ve spoustě případů po technické stránce akorát užší nebo chybějící odstavný pruh. A v případě čerstvě dokončené dálnice to bývá dokonce jen místo, kde je zapíchnutá značka (většinou její posunutí o těch několik kilometrů trvá dost dlouho a do té doby se tam auta s radarem točí na směny).

Stejně jako se z veřejného nepřítele číslo jedna stanete předpisovým řidičem jen tím, že na té samé dálnici s těmi samými parametry a při tom samém provozu přejedete v rychlosti 200 km/h německou hranici...

+7/−3
12.7.2017 0:31

A40n22t40o90n49i94n 28C91h82a21l64o17u24p51k97a 8428856939570

Gratuluji, právě jste se zařadil mezi ty, kteří to absolutně netuší. Co poloměr zatáček? Co připojovací pruhy? Nic? Ona ta stotřicítka musí být něčím podložená

+4/0
12.7.2017 9:08

O57n37d19ř17e38j 69Č81a50p38k64a 6851241403604

Norma pro daný typ silnice určuje MINIMÁLNÍ parametry, které musí splňovat. Dálnice by měla alespoň těch 130 umožnit prakticky v celé trase, u silnice první třídy můžu projektovat na nižší rychlosti - ale neznamená to, že tam nesmějí být úseky svými parametry na dálniční rychlost vhodné.

0/−1
12.7.2017 10:29

A29n46t14o26n74i76n 39C48h71a64l98o86u95p31k43a 8788846289810

Takže jste právě popřel svůj původní příspěvek. Každopádně diskuse je o úseku, který takto vhodný není ani z leknutí

+2/0
12.7.2017 11:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.