Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované
Čekáme na více doporučených příspěvků
Všechny podle vláken Všechny podle času

P84ř30e76m56y27s56l 77H39r84o59m40a25d75a 2524906448301

Chemické složení paliva GEOBAL 4:Voda25 % hmot.Popel 55 % hmot.Síra celková 4 % hmot.Chlor 0,7 % hmo

t.Fluor 0,2 % hmot.Polychlor.bifenyly 1-20 mg/kgMěď 1000 mg/kgZinek 5000 mg/kgNikl 100 mg/kgOlovo 2000 mg/kgKadmium 20 mg/kgChrom 150 mg/kgArsen 100 mg/kgRtuť 3 mg/kgThalium 10 mg/k

0/0
doporučit
16.3.2018 21:32

P92ř98e50m91y77s47l 45H78r40o19m74a33d81a 2374646968931

Není pravdou, že ve Vřesové se už něco podobného spaluje. Na tyto kaly se budovala zcela nová linka. Nic tak toxického se ve Vřesové dosud nespalovalo. Nemůžete srovnávat odpady z těžby uhlí se zbytky po recyklaci olejů.

Obhajovat to tím, že na Ostravsku neprošla likvidace pouze politicky a tak se to bude vozit přes celou republiku do politicky uvědomělejšího Kraje, to je směšné.

Rozdíl je v tom, že když se to politikům nepodařilo vysvětlit občanům na Ostravsku a ani na Litoměřicku, tak se prostě rozhodli, že to občanům na Sokolovsku zatají a nic jim vysvětlovat nebudou.

Pane Tesaři, ukažte opravdu serioznost a vysvětlete tu princip likvidace tohoto odpadu i to co po něm zbude.

0/0
doporučit
16.3.2018 20:02

P65e62t42r 43B65u88d98k55a 4727423407618

Velká chyba je, že SU nemá snahu lidem osvětlit princip zpracování toho odpadu. Pouze náznaky předsedy představenstva SUAS Jiřího Pöpperleho o technologii ,která toto umí zpracovat bez vlivu na ŽP. Vysvětlit,že opravdu nejde o klasické spalování v kotli s výstupem zplodin do komína. Takhle vznikají dohady a chybné dedukce z neznalosti technologie zpracování.

0/0
doporučit
16.3.2018 15:19

M55i45c50h40a37l 84T69e49s40a17ř 4818402770851

Tu paroplynku už tam pár let provozují, podobné věci tam standardně mohou zpracovávat a myslím že taky zpracovávají, aniž by to vyvolávalo nějaký lidový poprask. Tyhle kaly se liší hlavně tím, že lidi znají Ostramo z televize, takže mají pocit že se děje něco nového. A proti novým věcem se musí protestovat. Ale máte pravdu že když SUAS šla do takhle citlivé akce, tak by trochou marketingu nic nezkazila.

+1/−1
doporučit
16.3.2018 17:42

P47ř12e15m12y32s75l 28H81r86o37m12a85d36a 2194516468141

Byl jste někdy ve Vřesové? Nadechl jste se tam někdy?

Jinak vás musím upozornit, že na spalování ostravských kalů se projektovalo úplně nové zařízení. To je prostě fakt. Když nemáte informace, tak buďte opravdu zdrženlivější, takto to vypadá, že lžete úmyslně.

0/0
doporučit
16.3.2018 19:52

M14i14c27h84a72l 34T91e53s51a94ř 4568632580801

Ano, a ne jednou. Jaké zařízení na ty ostravské kaly konkrétně máte na mysli, a jak to skončilo? (teď Vás zkouším, kolik o tom toho víte Vy:)

0/0
doporučit
16.3.2018 19:56

P12ř65e79m51y95s49l 69H19r64o42m73a58d23a 2384506578591

Jo možná taky zkoušíte odkud mám ty informace, když to bylo tak tajné :-/ Přes stavební úřad to samozřejmě projít muselo.

Už jsem to popsal níže, celá linka se projektovala nová. Víc neřeknu, dokud vy nepopíšete ten postup při likvidaci "spalování"

0/0
doporučit
16.3.2018 20:05

M96i92c12h76a35l 60T10e73s77a23ř 4588792800701

Teď jsme si asi nerozuměli, jestli mluvíme o projektování nějakého zařízení v Sokolově nebo v Ostravě. Já mluvil o ostravském, které se dokonce i postavilo.

Co všechno přesně kvůli Geobalu dělali ve Vřesové, nevím. Vím že kromě klasické teplárny jim tam běží zjednodušeně řečeno rafinerka, dost komplexní provoz, který může zpracovávat nejen uhlí které si tam těží, ale i odpady tohoto charakteru. U těchto zařízení je obvyklé, že na každé konkrétní palivo (nebo skupinu paliv) potřebují integrované povolení (což se stalo) a obvykle bývá potřeba i nějaká úprava technologie. Pokud to nebyla jen úprava technologe, ale komplet nové zařízení, tak o tom skutečně nevím. Co to bylo? Musí to být velmi čerstvá záležitost, je k tomu někde vyvěšené nějaké rozhodnutí?

0/0
doporučit
16.3.2018 20:27

P28ř37e55m10y30s56l 67H55r95o44m93a49d83a 2214246218631

Však jste tvrdil, že to tam znáte a zařízení ve Vřesové už něco podobného spaluje 8-o?

Teď se ukazuje, že jste z Ostravy, že jste tam postavili podobné zařízení, ale pak se rozhodli to tam raděj nespalovat. Proč asi?

Opravdu mne nezkoušejte, když sám o tom nic nevíte. Ostrava je opravdu daleko.

0/0
doporučit
16.3.2018 20:44

P13ř93e44m58y69s55l 14H75r15o78m77a27d36a 2214396838711

https://vesmir.cz/cz/casopis/archiv-casopisu/2001/cislo-10/poskozeni-smrkoveho-lesa-krusnych-horach.html

0/0
doporučit
16.3.2018 21:14

P54ř31e66m38y30s10l 91H51r95o67m81a84d75a 2884586668591

To je v Krušných horách obrovský problém. Přijeďte se podívat co udělal vichr se stromy. Tohle by horský smrk musel vydržet. Jenže tady se to zlepšuje jen pomalu a teď si dovážíme další zdroj.

0/0
doporučit
16.3.2018 21:16

P55e85t45r 21B57u81d51k33a 4257773897378

Pane Hromada,jste otrok svých domněnek a chybných dedukcí a nevíte jak uchopit informace,které jste získal. Ona stavba nějakých dopravních tras není opravdu zpracování. V předešlém článku se mluví o zplyňování . Právě jedinečnost této technologie a toho procesu v republice je ten důvod zpracování těchto kalů. Na stránkách SUAS jsou tyto technologie jednotlivě popsány, včetně vedlejší produktů vznikajících právě při zplyňování h.uhlí a jejich dalšího využití. Proto ty zkušenosti se zpracováním.

Proto říkám,že vyjádření a popis SUAS by této věci pomohlo daleko více.

0/0
doporučit
16.3.2018 21:26

P69ř32e64m65y22s65l 91H54r34o81m92a52d17a 2724866318891

Kdyby to bylo opravdu v pořádku, tak to nebude tak přísně tajeno. Pokud o tom něco víte, tak moc dobře víte, že nemohu všechny informace teď uvádět. Až to vyjde najevo, tak pochopíte, že zplyňování hnědého uhlí má s tímto kalem pramálo společného. Dokážete vůbec popsat chemický proces při "spalování" kalů?

Pokud ne, tak tu nemlžte.

0/0
doporučit
16.3.2018 21:40

P38e88t28r 60B76u65d52k47a 4597963497248

proč mluvíte pořád o spalování ???

0/0
doporučit
16.3.2018 21:45

P14ř15e32m11y24s36l 45H26r29o63m33a66d21a 2344726918911

" " neznáte ?

0/0
doporučit
16.3.2018 21:55

P14e83t93r 30B42u85d87k70a 4757913667218

citace z předchozího článku

Díky speciální technologii bezvýduchových generátorů z plynárny nevychází žádné plyny, tudíž nehrozí negativní dopad na životní prostředí. Jde o nejekologičtější možnou variantu likvidace ostravských kalů v České republice. Obyvatel Sokolovska se to nijak nedotkne,“ ujišťuje mluvčí AVE CZ Pavla Ivácková.

Zdroj: https://vary.idnes.cz/karlovarsky-kraj-vresova-spalovna-ropne-kaly-jiri-popperl-sokolovska-uhelna-ave-ggz-/vary-zpravy.aspx?c=A180314_389124_vary-zpravy_prz

zde je popis techologie :

https://suas.cz/index.php/aktuality/technologie-v-provozech-su/114-technologie-v-provozech-su-cast-8-generatorovna

0/0
doporučit
16.3.2018 21:50

P27ř61e68m52y40s30l 76H70r50o91m45a51d14a 2704736658611

Tak to jo, to jsem si o vás myslel víc, než že veškeré informace čerpáte z tohoto článku. Tady už několik lidí opravovalo ten nesmysl z článku. Autorka to ve snaze o zjednodušení hodně pomotala. Rozhodně ty kaly nelze zpracovávat stejně jako hnědé uhlí, to je naprostý nesmysl.

0/0
doporučit
16.3.2018 21:59

P48e52t92r 60B55u54d22k54a 4927703287438

takže dle vašeho názoru to zpracování proběhne jak ? Dle mého bude neutralizovaná směs v malem množství přidávána k uhlí a projde zplynujícím procesem ,taže do ovzduší nic.

0/0
doporučit
16.3.2018 22:11

P40ř48e44m78y14s12l 12H63r23o80m13a95d31a 2504226488521

Do ovzduší nic, no tak to dobrou noc. Tahle vaše představa je úplně mimo.

Jen by mne zajímalo co vás motivuje tu likvidaci kalů ve Vřesové obhajovat, když o tom evidentně nic nevíte a ani nejste místní 8-o

No nic, to asi nemá cenu řešit na nějaké diskusi. Snad se toho ujmou ekologické organizace jako v Čížkovicích.

0/0
doporučit
16.3.2018 22:19

M25i71c21h32a19l 36T49e73s60a70ř 4168552970461

OK, chtěl jsem si o tom ještě chvíli povídat, já bych vám řekl co vím o OStravě a vy co víte o Vřesové... ale když je to tak děsně tajný, nebudu tu ztrácet čas tím, že ze sebe nechám dělat pitomce:)

Dobrou noc.

0/0
doporučit
16.3.2018 21:53

P59ř57e36m20y52s11l 72H98r68o71m11a48d67a 2484956388141

To jste ze sebe udělal sám, tím že jste lhal. I lhát se musí umět :-/

0/0
doporučit
16.3.2018 21:56

P42e73t12r 77B97u16d20k30a 4217933147538

Pan Hromada pravděpodobně viděl pouze dokumentaci stavební části a posbíral asi spoustu zaručených drbů.

0/0
doporučit
16.3.2018 21:57

P40ř94e18m25y44s53l 47H94r40o68m46a78d25a 2134496308701

Chemické složení paliva GEOBAL 4:Voda25 % hmot.Popel 55 % hmot.Síra celková 4 % hmot.Chlor 0,7 % hmo

t.Fluor 0,2 % hmot.Polychlor.bifenyly 1-20 mg/kgMěď 1000 mg/kgZinek 5000 mg/kgNikl 100 mg/kgOlovo 2000 mg/kgKadmium 20 mg/kgChrom 150 mg/kgArsen 100 mg/kgRtuť 3 mg/kgThalium 10 mg/ky za

0/0
doporučit
16.3.2018 22:00

P68ř10e76m32y66s73l 81H94r67o60m50a25d88a 2404176678551

vy zase vycházíte z nesmyslu napsaného v článku :-/ Pokud nemáte jiné informace, tak je zbytečné diskutovat.

Jen nechápu vaši motivaci snižovat nebezpečnost těchto odpadů. Přijde mi to, že vám jde hlavně o to, aby se to spalovalo někde jinde než u vás. Čemuž rozumím :-/

0/0
doporučit
16.3.2018 22:02

R37o76m92a32n 32K94o58v43á73ř 7729374329

Dokáži si představit momentální myšlenky mladých rodin s dětmi v Chodově, Varsku a okolí....co nejdříve se odstěhovat. A lázenští hosté taky nebudou chtít šňupat rakovinotvorný vzdoušek. Vy, co jste za to zodpovědní, gratuluji vám, povedlo se vám vylidnit půlku kraje a zlikvidovat lázeňství. To ani Rus nedokázal.

0/0
doporučit
16.3.2018 12:31

R61o94m66a88n 59K52o92v37á30ř 7729314359

Pan Štěpánek a jeho SUAS náš kraj docela solidně vyždímal a teď jej i zohyzdí. Jste vážně skvělej patriot!... a Vy paní Wildumetzová...o vás ani nemluvím.

0/0
doporučit
16.3.2018 12:20

P29ř75e91m95y78s50l 37H38r21o68m75a72d37a 2474456158281

Tak starostové nám trošku mlží. Však oni se museli vyjádřit k EIA. Souhlasili se spalováním kalů. Informace o tom, že to budou kaly z Ostravy už prosákly mnohem dříve. To se to k nim nedostalo? No a také není pravda, že nevíme co to ty kaly jsou. Jejich složení je moc dobře prozkoumáno. Poláci se úplně zděsili a okamžitě nám je vrátili. Jsou to jedny z nejnebezpečnějších odpadů v Evropě. Už samotná přeprava je obrovským rizikem, dopravní nehoda by měla obrovské následky. Ty kaly strašně smrdí už při letních teplotách. Jejich skladování samo sobě je nepříjemné. Karcinogenní látky, které vzniknou při jejich spalování zamoří široké okolí, prostřednictvím větru a deště se dostanou do celého Kraje.

Pro Krušné hory je to obrovské riziko. Jakoby nestačila hrozba opakování kůrovcové kalamity. O tom se také moc nehovoří, ale v lesích jsou smrky napadené kůrovci opět dost hojné. Pokud se do jarního rojení /květen/ nepodaří odstranit většinu smrků, které porazil podzimní vichr, tak nám hrozí kalamita podobná té z osmdesátých let minulého století. Letní rojení pak přijde v srpnu a to už půjde i na zdravé a stojící smrky.

Prostě tento Kraj má dost svých ekologických starostí. Ekologická zátěž z minulosti je tu obrovská, navíc i ekonomická zátěž a zaostalost. Proč se na úkor tohoto Kraje, který má i nejhorší dopravní infrastrukturu, budou řešit problémy z druhého konce republiky ?

Pokud starostové skutečně nebyli informováni, tak je jejich povinností se s Krajem soudit.

0/0
doporučit
16.3.2018 10:12

P88ř92e10m54y72s16l 65H83r35o38m87a23d39a 2354636548661

No a jednat mají s paní Vildumetzovou. Její strana je i ve vládě. To je stejné jako se sliby o dostavbě dálnice D 6. Přitom moc dobře vědí, že žádný další úsek nestihnou připravit a zahájit nejméně do roku 2022!!

0/0
doporučit
16.3.2018 10:16

M13i55c12h61a63l 32T45e97s21a91ř 4288922610221

Se spalováním těch kalů jsou už nějaké zkušenosti. Jaké máte informace o emisích z jejich spalování?

0/0
doporučit
16.3.2018 10:54

P16ř86e19m41y79s30l 80H56r69o36m22a52d21a 2494246808431

Odkud jsou ty zkušenosti? Z Polska, tam to dodnes tají.

Měřilo se to jen v té cementárně v Čížkovicích. Tam ty hodnoty vyšly natolik strašné, že majitel cementárny okamžitě přestal kaly odebírat a ukončil spalování. Přečtěte si o tom něco. Opravdu vám nepřijde divné, proč ty kaly musí vozit přes celou republiku ?

Jinak další obrovský problém je co s odpadem po spalování, ten bude koncentrátem PCB :-/ nebezpečnějším než jaderný odpad.

0/0
doporučit
16.3.2018 11:12

P21ř27e69m43y89s13l 65H34r69o64m55a61d23a 2464896738261

Jo a nejsou to emise, ale imise. Když si to budete hledat.

0/0
doporučit
16.3.2018 11:13

M80i35c30h93a82l 34T85e56s85a74ř 4498212200941

Ne, relevantní jsou emise, nikoli imise. Co se týče Čížkovic, tak tam se spalováním přestali z "trochu" jiného důvodu. Zajímalo by mě, jestli ho skutečně neznáte, nebo tu záměrně lžete.

0/0
doporučit
16.3.2018 11:19

P82ř39e58m17y75s90l 77H26r83o52m16a19d65a 2344946558891

To co jde z komínu jsou skutečně imise ;-)

Z jakého jiného důvodu se přestalo v Čížkovicích, když jste tak pravdomluvný?

Proč ty kaly vrátili Poláci?

No a proč se vozí přes celou republiku?

Jak je možné, že o tom nevěděli starostové?

Než někoho nařknete ze lži, tak si nejprve vypláchněte vlastní ústa.

0/0
doporučit
16.3.2018 11:32

P31ř78e94m68y87s60l 49H37r92o83m86a14d38a 2264236598681

A ještě vám to upřesním, emise měříte uvnitř komína či výfuku ideálně co nejblíže ke spalování. Imise jsou nad komínem, jak se emise dostane do styku s prostředím. V životním prostředí se tedy hromadí imise.

A máte to dovzdělání zadarmo ;-)

0/0
doporučit
16.3.2018 11:35

M71i31c64h38a24l 81T48e63s51a76ř 4868732670601

V Čížkovicích se dělala spalovací zkouška, která dokázala že se vejdou do EMISNÍCH limitů. Pak se nějakou dobu spalovalo, ale místní občané pod vedením nějakého odborníka na ekologii (tuším že to byl akademický sochař) dali dohromady petici, začali tlačit a Lafarge se na to radši vybodlo, než aby se stalo místním veřejným nepřítelem. Nicméně objektivní technické důvody k ukončení spalování nebyly, což je dohledatelný fakt.

Starostové ŘÍKAJÍ že o tom nevěděli. Souhlasím s Vámi, že pravděpodobně mlží a že dříve odsouhlasili něco, čemu nerozuměli.

Proč kaly vrátili Poláci, přesně nevím. Pokud vím tak proto, že do Polska byly vyvezené de facto načerno.

Proč se vozí přes celou republiku, to naopak vím. Ono těch vhodných koncovek není v CZ zas tak moc - většinou mají problém s kapacitou, těch kalů je fakt hodně. No a na Ostravsku k sanaci lagun zaujali komunální politici jednoznačný postoj: Chtějí aby sanace proběhla, ale musí to být uděláno tak, aby se při provádění sanace do okolí šířila pouze vůně fialek a cvrdlikání ptáčků. Což je technicky trochu problém. Spalování na ostravsku tedy neprošlo politicky, ale myslím že i s kapacitou jsou tam dost na štíru.

Mimochodem, s těmi PCB jste taky napsal technický nonsens.

0/0
doporučit
16.3.2018 11:46

P61ř39e84m27y41s25l 36H93r77o19m79a81d17a 2904226548361

Jasně PCB se přemění na vůni fialek.

No a jasně, je to jen zelený terorismus a politika. Technicky je to spalování krásné a užitečné. Jen to nikde nevědí a tak se to musí vozit na Sokolovsko, kde žijí ti nejmoudřejší lidé v republice 8-o

0/0
doporučit
16.3.2018 11:50

M92i59c96h62a72l 90T60e16s95a55ř 4148452830611

Spalování je momentálně nejrozumnější známý způsob, jak PCB zlikvidovat. Mimochodem, i v těch Čížkovicích se ukázalo, že PCB se jim tam rozkládají dobře. Proto mě velmi zarazila ta Vaše katastrofická vize o PCB koncentrátu po spálení. V těch kalech jsou problematičtější látky, nevím proč Vás zaujaly zrovna BCP.

Kolem ostravských lagun se odehrálo i dost skutečného technického šlendriánu, ale ten je mediálně nezajímavý, rozruch je kolem okrajových záležitostí. A jen tak to nekončí - až se zlikvidují kaly, tak bude potřeba vyřešit kontaminované podloží. A opět se bude opakovat operetka, kdy proti technicky nejrozumnějšímu řešení budou všichni protestovat, ale jiné řešení buď nebude existovat nebo na něj nebudou prachy. Takže budu mít štěstí, pokud se dokončení Ostrama vůbec dožiju.

To s těmi Čížkovicemi bohužel nemůžu vzít zpátky, je to snadno dohledatelné:) Ti ostravští politici se zas tak veřejně na netu nepovalují.

Spalování není úplně krásné a fialkotvorné, ale není to ani vdáleně tak katastrofické jak to prodáváte Vy. No a taky nic lepšího neumíme.

0/0
doporučit
16.3.2018 13:15

P63ř34e32m34y74s52l 97H80r44o42m76a53d55a 2584426738571

Severozápadní Čechy mají dost své ekologické zátěže. 100 let energeticky zásobují velkou část republiky.

Je nespravedlivé, aby si Ostravsko řešilo své ekologické problémy na úkor občanů Sokolovska.

Navíc je naprosto jednoznačné, že lžete vy i mnozí z AVE, když tvrdí, že to nebude žádná ekologická zátěž. I všichni lháři moc dobře vědí, co jsou ty kaly za sajrajt. Lidi jsou buzerováni kvuliva každé tašce z eternitu a tady se bude manipulovat přes celou republiku s takovým nebezpečným materiálem :-/

To přece musíte vědět, že to určitě nějaká zátěž bude. Bez toho to prostě zlikvidovat nelze.

No a to zda to bude ekologická katastrofa pro region, to závisí na mnoha dalších faktorech.

Ono jen uvedu příklad s tím ohrožením kůrovcem. Po podzimní kalamitě, se všude rychle začaly odklízet stromy, tak aby bylo do jara hotovo. Jen v této části Krušných hor, se vyhlásil na půl roku zákaz vstupu do lesů a odklízení se nestihne.

Samozřejmě, že můžeme mít štěstí na počasí a katastrofa nepřijde. Jenže také to štěstí mít nemusíme, a to pak se pak není možné vymlouvat na smůlu, když to bylo možné předpokládat.

0/0
doporučit
16.3.2018 14:10

M51i95c49h93a23l 70T97e88s47a34ř 4218452680311

VŠECHNY oblasti, ve kterých je nějaká použitelná koncovka, mají dost své ekologické zátěže. To je přirozené, protoze tahle zařízení se prostě budují v průmyslových oblastech. Souhlasím s tím, že by se ty kaly měly přednostně likvidovat na ostravsku. Napsal jsem důvody proč se tak neděje - pokud jim nevěříte, nemusíte.

Ad nebezpečí při přepravě: víte v jaké formě jsou ty kaly přepravovány, jaké mají fyzikální vlastnosti?

Nikde jsem nenapsal, že spalováním nevzniká ŽÁDNÁ ekologická zátěž. Tvrdím, že nic lepšího momentálně neumíme a že výstupy ze spalování nejsou ani zdaleka tak katastrofické, jak se to snažíte podat Vy. Když to srovnám následky uhelné energetiky...

Na jakých konkrétních faktorech podle Vás záleží, jestli to bude ekologická katastrofa pro region?

0/0
doporučit
16.3.2018 14:24

P57ř93e56m25y56s83l 65H47r12o37m22a25d63a 2844296448111

Chcete mi tvrdit, že mezi Ostravou a Sokolovem není žádné jiné zařízení, kde by se to dalo likvidovat?

Pane vy jste skutečně lhář. Já totiž moc dobře vím, že na Vřesové na to upravovali technologie. Stejně tak by se to dalo i na Ostravsku.

Technicky by to nebyl problém.

Tak jaké jsou ty skutečné důvody proč se to nelikviduje na Ostravsku? Já vám opravdu nerozumím?8-o

Já doufám, že se proti tomu občané Sokolovska vzbouří. Už jen proto, že nikomu nestáli za řádné vysvětlení ;-€!!

0/−1
doporučit
16.3.2018 14:28

P73ř32e97m62y48s43l 66H49r63o34m45a36d28a 2864456748201

A co se těch výstupů týká, tak je to právě o tom co měříte. Pokud měříte okamžité emise, tak věřím, že dojdete k nějaké podlimitní hodnotě. Pokud však měříte celkové imise, tak se dostanete úplně někam jinam. Rozhodně třeba Beskydy za sebou nemají to co Krušné hory. A sotva se Krušné hory vzpamatovali, tak je má čekat další zátěž. Proč zrovna Krušné hory?

0/0
doporučit
16.3.2018 14:31

P28ř58e97m42y84s88l 91H13r93o22m81a97d16a 2234686128321

vzpamatovaly

0/0
doporučit
16.3.2018 14:31

M47i22c69h68a19l 60T89e74s92a59ř 4298202820501

Pokud měříte celkové imise (teď sjte to použil správně), tak tahle trošička kalů je naprosto marginální ve srovnání s uhelnou energetikou severních a západních Čech. V celkových bilancích imisí se vůbec neprojeví.

0/0
doporučit
16.3.2018 14:48

M76i49c53h65a69l 46T67e87s42a16ř 4588542310841

"Chcete mi tvrdit, že mezi Ostravou a Sokolovem není žádné jiné zařízení, kde by se to dalo likvidovat?"

Nechci a NIKDE to netvrdím, vždyť jsem už o tom psal:) Vždyť i ty Čížkovice byly vhodné, přestože mi to nevěříte:)

Souhlasím že ani na ostravsku by to nebyl TECHNICKÝ problém, i to jsem už psal! Říkal jsem že tam byl problém kapacitní a politický.

A už jste si našel, v jaké formě se ty kaly přepravují?

Nevadí mi ostrá diskuze, ale už mě přestává bavit jak mi neustále podsouváte věci, které jsem neřekl. Asi se brzo rozloučíme:)

Ať se občané Sokolovska vzbouří, je to v pořádku a mají na to svaté právo. Nakonec, lidé celý život dělají důležitá rozhodnutí na základě špatných nebo nepravdivých informací, tak proč by to v tomto případě mělo být jinak? Ať se postupně vzbouří všichni občané u všech koncových zařízení, které připadají v úvahu. A to se skutečně bude dít. Že se v těch zařízeních PRÁVĚ TEĎ spalují podobné látky a nikomu to nevadí? No a co.. Nikde není psáno, že se ta sanace vůbec někdy dokončí.

+1/0
doporučit
16.3.2018 14:44

P51ř56e20m75y33s94l 49H32r15o51m19a97d18a 2664906398711

Proč by to měla být politická věc jen na Ostravsku?

Přepravuje se tzv. částečně stabilizovaný. Ten proces jsem si samozřejmě načetl. I to, že i při této úpravě to dost smrdí.

Přeprava a manipulace s tímto materiálem je stejně problematická jako likvidace samotná. Proč si to tedy o přepravu nezjednodušit. Prostě to politici musí ostravákům vysvětlit.

0/0
doporučit
16.3.2018 19:57

M91i20c71h15a58l 62T57e98s65a63ř 4588792630191

Politický problém to bude (a je) úplně všude, to je jasné. Klasický NIMBY. Sokolovsko je už třetí místo, kde je s tím problém - nikoli na základě reálných dat, ale na základě laického humbuku.

Stabilizace - správně. A protože víte jaké to má po stabilizaci vlastnosti, určitě si uvědomujete že doprava v kontejnerech vlakem je mnohonásobně bezpečnější, než například zásobování benzinových stanic. Tohle se totiž dá (na rozdíl od rozlitého benzínu) zase jednoduše naložit a odvézt. Nepopírám že převážení po republice je plývání naftou, ale rozhodně to není žádný ekologický hazard, jak to podáváte Vy. Přeprava a manipulace s tímhle materiálem je poměrně bezproblémová záležitost.

Při stabilizaci to vážně smrdí. Ale ono by to smrdělo, i kdyby se to jen snažili naložit v tom tekuto-mazlavém stavu (občas to tam smrdělo, i když se v tom nikdo nevrtal). Jediný způsob jak smradu zabránit, by byl postavit nad tím halu. Ale ty laguny jsou široké 150 metrů a nad tím se hala (bez sloupů) staví blbě. A protože ten smrad je sice nepříjemný, ale ne škodlivý, byl povolen tenhle postup. O něčem vypovídá i skutečnost, že AVE byl povolen shodný postup, jako předtím používala Čistá Ostrava.

Politici to ostravákům nemají potřebu vysvětlovat, protože chtějí být znovu zvoleni. Do jisté míry je i chápu.

+1/0
doporučit
16.3.2018 20:15

P63ř39e14m33y46s48l 52H86r87o10m53a43d11a 2554716378101

Při všech měřeni byly v okolí skládek tohoto částečně stabilizovaného materiálu, naměřeno výrazně nadlimitní množství oxidu siřičitého.

Mimochodem Poláci to všechno vrátili, protože to označili za nebezpečný odpad a odmítli to označovat za palivo !

0/−1
doporučit
16.3.2018 21:20

M95i12c43h65a43l 58T79e91s93a62ř 4768662400891

A proč se kaly vozí přes celou republiku vím, nemusím se domýšlet.

0/0
doporučit
16.3.2018 11:20

M51a50r42t55i68n 13J43e54s89e29n15s32k70ý 3608241603115

Omlouvám se, že vstupuji mimo téma, ale jinak to nejde. Procházel jsem net a hledal alespoň zmínku o datu 15.3.1939. Nic! Jedno velké Nic! Včerejšek se nesl v podobě "demonstrací za svobodu slova" a takovéto důležité datum bylo zcela opomenuto. Proč? Abychom se nedotkli velkého souseda na západě, potažmo dvou velkých demokracií, které nás tehdy zbaběle zaprodaly nacistům? Asi ano. Zbabělost a úslužně ohnutá záda, toť obrázek dnešního Čecha.

+3/−2
doporučit
16.3.2018 9:16

M37i38l63a61n 76P29r52o30u79z34a 6402514858757

I přes příspěvek mimo téma, je velmi zdařilý.

0/0
doporučit
16.3.2018 9:26







Najdete na iDNES.cz