Diskuse k článku

U Varů se sesulo 50 metrů železniční trati, závadu objevil traťmistr

Na železničním koridoru z Chebu do Klášterce nad Ohří se v sobotu sesul kus železniční trati. Závadu objevil traťmistr ještě před sesuvem. Díky tomu se provoz na trati podařilo včas zastavit. V úseku mezi stanicemi Hájek a Dalovice vozí pasažéry autobusy, výluka potrvá přinejmenším několik dní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M16i25r41o52s19l56a94v 92Z92i77k25m71u41n42d 6768512567638

Optimisticky dny, spíše týdny nebo měsíce.

Analogie s podobnými případy - trať přes České středohoří (+ dálnice) - pomineme-li objektivního viníka = matka příroda, pak se ani znalci z oboru nedokážou sjednotit v názoru PROČ ....

Známým příkladem ujetí svahu je lanovka v Praze na Petřín ...

Podobný sesuv byl na trati z České Lípy do Liberce, tam TO trvalo několik měsíců, podobný případ tuším před třemi lety na trati Most - Rakovník u Mutějovic, kde se podloží propadlo o několik metrů ...

Trať z Mostu do Chomutova, o níž je zmínka, je něco jiného, tam se jedná o přeložku trati postavenou na výsypce z povrchových dolů. Materiál si sedá, proto je také trať na jednom úseku vícekolejná a jedna kolej se vždycky doplňuje štěrkem a podbíjí.

Propad trati je patrný na Karvinsku v oblasti Louky nad Olší, v důsledku poddolování - známo pod pojmem Sakmarovo údolí - Sakmar, hornický předák, hrdina socialistické práce ... tam je "trvalá" pomalá jízda a štěrkové lože se postupně dosypává.

0/0
17.4.2018 7:52

E57r87i28k 36L61e93v98i22n79s22k69ý 8381874893415

Kam ten nasep zmizel? Vzdyt tam nic sesuteho neni. Ten se musel propadnout do pekla.

+2/0
16.4.2018 8:31

M57a11r54t18i90n 67V38i13n43t22r 8450597293387

Celý se posunul, je to jasně vidět z toho, jak se posunul sloup. Vysvětleno jen o pár příspěvků níže.

0/0
16.4.2018 10:35

P75e61t75r 55T21á33b40o20r79s63k47ý 6520956751817

Trochu mi to pripomina Indyho a honicku v dulnich vozicich.

+1/0
16.4.2018 7:49

V33í64t 89P34a40v83e41l32e42k 7650956287849

V těch místech se kdysi těžil kaolin. Vypadá to že násep sfáral dolů do dolu. Takže zjištění příčiny a rozumné opatření zabere mnohem delší dobu než je optimistický odhad paní mluvčí.

+2/0
16.4.2018 7:46

S83t23e25p43a79n 82T13o60t93h 8818769665118

;-D;-D;-D;-D několik dní... páni novináři... když sesednete ze svých služebních autíček, sednete do vlaku a poptáte se několika cestujících, nikdy by vás takovou koninu nenapadlo napsat...

Vezmeme si reálie... Koridor na trati Bohumín - Praha se dělal 14 let. Jak dlouho asi bude trvat oprava takového rozsahu??

Oprava druhé koleje bude na dlouhé měsíce. Odtěžení, demontáž, zjištění příčiny. Výběrové řízení na dodavatele opravy, zadání opravy, oprava sama. Vytvořit "násep" v takové výšce bude trvat týdny. Ale s tím vším vyšetřováním a papírováním tomu dávám minimálně půlrok, spíše rok. Zas taková prkotina to není. Navíc je možné, že takto rozsáhlým sesuvem může být poškozena i druhá kolej.Rv

+11/0
16.4.2018 6:06

M46a30r90t70i47n 70V61i30n20t56r 8550347873537

Mně teda z článku vyplynulo, že těch "několik dní" je optimistický odhad možné doby do znovuotevření provozu na té jedné koleji, která se nesesula. Za předpokladu, že nehrozí sesuv i téhle koleje.

+2/0
16.4.2018 10:25

J44a38n 42D88r24á14b55e35k 6658487138720

Ještě jste opomenul protesty/odvolání zelených pošuků a odvolání firem, které prohrály. Za deset let se to začne dělat. :(

+1/0
16.4.2018 11:26

J23i71ř31í 38J81o23z67a 3398473200411

Cekal bych to spise na useku Chomutov - Most, kde v tesne blizkosti trati a prilehle silnice je vekky dul. Tam se pomalu sesouva i silnice, coz je pri jizde i videt, silnice je je jemne zvlnena. Trat se tam musi hlidat snad denne a dochazi tam k pravidelne k dosypavani naspu trate.

+1/0
16.4.2018 5:10

T71o28m35á65š 63K73o66t68í18k 9906383683326

Pro všechny, co píšou, že je to nevysvětlitelný. Vypadá to spíš naopak na klasický svahový sesuv. To je pohyb celýho kusu svahu "vcelku", který probíhá i celkem pomalu (řádově milimetry za vteřinu), takže během sesuvu nemusí být na dálku patrné žádné katastrofické projevy. I ten terén se stromy, trávou atd. vypadá neporušený, ale je ve skutečnosti trochu zdeformovaný a celý posunutý. Přesně takhle, pomalu a neslyšně, komplet se stromama a trávou to sjelo u Dobkoviček o několik desítek metrů.

Na všech fotkách jsou vidět ve štěrkovém loži původní rýhy po pražcích, protažené tím, jak se lože odsouvalo stranou pod zachycenými kolejemi. Koleje jsou zachycené jednak pražci za stabilní okraj sesuvu, druhou stranou pražců na odtrhové ploše a kolejnicemi ke zbytku trati. Viz foto 1. Svah se hýbal v místě trati dolů, v místě pod náspem nahoru, a přitom celý do strany. Takže se celý trochu naklonil. Viz sloupy vedení nevytržené ze země, ale jen nakloněné a posunuté od osy trati na fotce 4.

+12/0
16.4.2018 0:25

P60a92v61e61l 55V21ě63t52r67o73v56e88c 6986808732411

Děkuji za odborné vysvětlení, samozřejmě k tomu přispívá nemalé dynamické (i statické) zatížení provozem trati.

Ještě by mne jako laika zajímalo, zda a jak se tohle dá a má kontrolovat, jestli je na to předpis?

+1/0
16.4.2018 5:54

M66i58r16o33s96l70a70v 87Z47i90k61m98u78n93d 6818832137978

Trať byla postavena v předminulém století, provozovatel dráhy kontroluje stav železničního svršku - aby odpovídal normovému = předpisovému stavu , co se děje v hlubinách země nemá za povinnost zjišťovat ... vodnatá krajina, dlouhodobé působení vody, možná ucpaná drenáž z doby výstavby ... resp. její zhroucení. Voda si pak hledá cestu jinudy, vytvoří kavernu a v určitém okamžiku dojde k propadu.

+1/0
17.4.2018 7:42

P77a88v60e15l 83B35e55r87a13n 3530778751640

Ať koukám na ty fotky jak koukám, tak mi prostě přijde, že tam minimálně ještě jednou tolik materiálu chybí. Hlavně na té 4. fotce to vypadá jak když ten násep nebyl z ničeho jiného než z kamínků (a to jich ještě někdo půlku odvozil). Něco mi uniká?

+2/0
15.4.2018 23:50

P91e91t37r 51N41o31v44o34t88n31y 1731240631

Kdyby tam nechybělo, tak se ještě jezdí. :-)

0/0
15.4.2018 23:52

P59a64v72e72l 91B71e85r10a13n 3840808611740

:-) To mi právě přijde divný, kdyby se to jen utrhlo, tak všechen ten materiál bude ležet někde kolem náspu. Takhle to vypadá, že ho buď někdo odvozil nebo spíš než sesun to byl propad.

0/0
15.4.2018 23:56

P80e76t18r 66N26o19v70o35t68n17y 1511520501

A není to tam poddolované území? Na těch fotkách toho moc není.

+1/0
15.4.2018 23:58

P62a67v73e87l 67B86e90r29a75n 3900248401610

Tak ona celá ta oblast je jedna velká štola, je to možný. Akorát mi přijde divný, že si toho nevšimli, když opravovali nebo pokládali trať. Pokud tam je prostor kam se vejde půlka náspu, tak to nebude nějaká malá průzkumná štolička, která by nebyla na mapách nebo by na ní při sondách nepřišli (pokud teda nemodernizovali jen tak, že odvezli starý štěrk a navozili nový :-) ).

0/0
16.4.2018 0:01

A15l89o64i88s 17S55t89a65r50ý 3679259327142

Asi to prostě ujelo celý o pořádný kus dolů. Včetně toho křoví pod sloupem, co vypadá, že je na svém místě. Ta tráva, co na ní stojí ten nakloněný sloup, byla předtím taky o dost výš i s tím sloupem.

0/0
16.4.2018 0:09

T63o52m38á89š 57K31o30t51í19k 9286353243266

Přesně tak. Na fotce 4 je vidět, že i vršek štěrku s rýhama od pražců je pořád kolmý na osu sloupů.

0/0
16.4.2018 0:42

J93a69n 55P14r85i92c36h64y13s80t70a78l 8981948613

Opravte si titulek. To mesto se jmenuje Karlovy Vary.

+1/−1
15.4.2018 23:47

P83e21t10r 57N65o62v32o47t90n84y 1431920191

A víte,jak je zdrobnělina? ;-D

0/0
15.4.2018 23:51

Z19d95e70n38ě73k 89D61u29b20e46c80k31ý 3947484600708

Karlíkovy? :-)

+1/0
16.4.2018 6:53

J66i20ř57í 36E68r66b96e28n 1763584636707

Varlátka... :-)

0/0
16.4.2018 9:33
Foto

J31a64n 28H51a10ž27m54u17k20a 6413156195

Výluka zbytečná.

Šikovný strojvůdce by to zvládl projet.

+6/0
15.4.2018 23:03

J42i42ř73í 74E28r35b70e23n 1713754336737

Jako že by nechal přesunout lidi na jednu stranu, aby se nepřevrhli? ;-D

Tak chytrý jako vy jsem byl v sedmi letech taky.

+1/−1
16.4.2018 5:47

P84a65v50e52l 97V52ě60t25r36o90v96e54c 6276388312771

pšt, ale dělá si legraci...

+2/0
16.4.2018 5:50

J92i52ř60í 35E15r48b92e35n 1923314106517

Tím bych si nebyl tak jistý. Pod články o spadlém mostě ve Studénce taky někteří fiškusové spekulovali, že strojvedoucí měl jet pomaleji, aby kdyžtak stihl zastavit už před překážkou jako každý správný šofér. O tom, že jízdní rychlosti na dráze se řídí něčím jiným než je aktuální stav "vozovky", totiž ví málokdo.

0/−1
16.4.2018 9:32

S87i49l98v54e41s53t65r 44K76a12d18e67ř79á88b82e51k 8440283575880

Jak na které dráze. Kupříkladu na tramvajové nebo trolejbusové dráze si taky řidič ručí za to, kam jede.

+1/0
16.4.2018 10:33

J14i91ř29í 28E25r97b68e46n 1713244586757

Trolejbus a tramvaj jsou sice drážními vozidly, ale jezdí podle zákona o provozu na pozemních komunikacích.

Ovšem vlaky na otevřené železnici jezdí stejně rychle za slunného dne i za hustého sněžení, ostatně u moderních strojů to řídí AVVčko samo a strojvedoucí jen udílí pokyny a kontroluje návěstidla. A pokud fíra nedostane příkaz jet pomalou rychlostí, pak jede podle předpisů a podle obecné znalosti trati - ostatně na každou trať musí být samostatně prokazatelně zaškolen...

+1/0
16.4.2018 11:07

P51a19v37e85l 91V51ě23t72r72o86v10e90c 6446928542251

A jaký adrenalin pro všechny zúčastněné i přihlížející, že jo?

0/0
16.4.2018 5:49

P64a51v90e74l 73S20o46b94o29t79k39a 5420844

jj, objevilo se blikájí červené kontrolky, pak začala houkat i siréna, a to už bylo traťmistrovi jasné, že se možná něco děje.

0/−2
15.4.2018 23:03
Foto

J29i71ř61í 53T41r25n70k61a 1954594916147

Pěkná horská dráha, ještě ze se nikomu nic nestalo ....

+5/0
15.4.2018 23:02

M83a26r27t90i38n 83H31r53o52u80d30n32ý 5837122414727

Tak to budou opravovat hodně těžko. Zpětná navážka bude nedostačující, pokud ji něčím nezpevní. Každopádně je jisté, že to bude hodně drahý. Bude to defacto tak drahý, jako kdyby to celý odtěžili i pod tou druhou kolejí a hodili obě tratě na nějaký mostek.

By oko to odhaduji na min. 30-40 milionů Kč.

+5/0
15.4.2018 22:46

F41a65b21i22o 79S87g52a25t48t46o12n77i 9821620687910

zajímavé, tohle bude stát pár milionů, ale u tratě na sesunuté D8 by to stálo 800 milionů. Holt SŽDC má dobré rozpočtáře :-( ;-O

+2/0
15.4.2018 22:32

T97o69m88a93s 28M13a89t94e18r88a 4416471503383

Ten násep někdo ukradl i s půlkou kopce

+11/0
15.4.2018 22:18

L69u39k83á97š 30N39o47v79ý 4340958720129

Ale koleje tam nechali. Zvláštní. Většinou je to obráceně :D

+7/0
15.4.2018 22:31

P52a91v81e52l 69S88o22b38o34t23k22a 5460534

jj, a z hodiny na hodinu.

Zřejmě nějaké stádo agresivních krtků.

Nebo si eroze nikdo nevšim, než se rozpojil okruh koleje. To se také klidně mohl svézt po podemletém náspu celý vlak. Takže dost klika (pro SŽDC či komu ten úsek patří).

0/−1
15.4.2018 23:06

P38e75t25r 14N89o55v15o73t19n76y 1711930841

"Závadu objevil traťmistr ještě před sesuvem."

0/0
16.4.2018 0:00

B42ř38e54t28i44s92l30a26v 59Š97í23m64a 9294521352

Neobjevil to tratmistr, to je novinarsky vymysl.

+1/0
16.4.2018 21:10
Foto

T22o14m55a27s 46C53a90b63a31k 8755435494679

oprava "nekolik dni" ?? Jak se tak divam na ty fotky, tak bych to šacoval na znovu-otevření nejdriv po Vanocich. Letosnich. Mozna.

+21/−1
15.4.2018 22:18

M38i43c24h19a58l 83S55z82y82m15s78z28a 6258360771763

Za několik dní se možná bude jezdit po jedné koleji.

+3/−2
15.4.2018 22:34

P12e48t70r 13M79u60n14z30a54r 1575401519736

to si nikdo netroufne to tam pustit, dokud se to nestabilizuje.

+4/0
15.4.2018 23:02

M32i52c11h53a62l 87S25z82y14m15s44z95a 6518380981763

To neřeším, jen jsem psal to, co je v článku. Protože pán se divil, že by oprava trvala několik dní, ale nic takového se tam nepsalo...

+1/−1
16.4.2018 8:03

M97a30r26t22i86n 29H36r72o45u86d76n39ý 5937642114527

Do letošních Vánoc budou mít hotov tak leda geologický průzkum a prováděčku, možná i vybraného zhotovitele. Reálně bych spíše uvažoval o Vánocích 2019.

+1/0
15.4.2018 22:50

M14i19c60h62a76l 73T61u48r62e92c96e43k 6353179386311

Tratmistr zaslouzi metal.

+17/0
15.4.2018 22:15

B15ř53e55t36i23s38l86a13v 25Š37í17m74a 9214851882

Tratmistr zavadu neobjevil, to je pouha novinarska neinformovanost.

Metal si zaslouzi vsimavy strojvedouci!

+2/0
16.4.2018 21:36

P49a14v91e90l 42V77ě45t98r34o67v77e59c 6926318922471

Mne nejvíc zdrtila ta fotka - žádné zemětřesení nebo výbuch, z laického pohledu poměrně stabilní geologické poměry (pan Souček níže má zjevně pravdu, ale já se do geologické mapy nedíval), vlaky tam jezdí zřejmě přes sto let. Zničené je to hodně a vůbec si nechci představit, že se to mohlo utrhnout pod projíždějícím vlakem.

+8/0
15.4.2018 21:52

D38a58n54a 34K49o18c73i38á75n31o56v46á 2493658859378

Tak už nejen silnice jsou nesjízdné, skvělá práce odborníka na dopravu Ťoka se promítla i na železnici.

+1/−16
15.4.2018 21:43

P76a13v57e38l 42V25ě94t53r68o53v31e67c 6456778922811

Rozhodně se nechci pana Ťoka zastávat, ale tohle neovlivní žádný ministr.

+7/0
15.4.2018 21:53

D32a88n78a 25K65o60c48i40á39n62o25v20á 2313978589678

A co tedy podle Vás ministr ovlivní?

0/−3
15.4.2018 22:51

Najdete na iDNES.cz