Diskuse k článku

Zastánci obnovy Vřídelní kolonády sbírají podpisy pro další referendum

Se sběrem podpisů kvůli dalšímu referendu začali členové iniciativy za nahrazení stávající karlovarské Vřídelní kolonády litinovou replikou. Tentokrát ale zjednodušili otázku. Obyvatel se budou ptát jen na to, jestli stojí o repliku z dílny architektů Fellnera a Helmera namísto nynější železobetonové stavby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A43l60e61x40a71n82d55r 89M81a19i96e78r 4509357216382

Nikoliv. 200mil.je ze studie magistrátu. 350mil.je na základě docela podrobného vyhledání originálních plánů a nákladů a je to informace přímo od výrobce. Je vidět, že skutečně nic nevíte a jen reagujete a plácnete to první, co vás napadne. Nač studovat zdroje a informace, když máte svůj názor, že? A mě taková diskuse s vám podobnými prostě nebaví. Takže jí ukončuji. Vše jsme již na netu mnohokrát vysvětlili. Vás to stejně nezajímá, takže si nechte svůj názor vycucaný z prstu. Hodně štěstí

0/−1
21.4.2018 11:08

E83d32u84a94r63d 92H94l72a80v65a59t44ý 2300566364

Jasně, budeme tak dlouho otravovat, dokud nebude po našem. Třeba deset referend, však ono to jednou vyjít musí, že? A na Thermal jste nezapomněli? Také ho budete chtít nahradit stavbami, co tam byly předtím? Vary mají problémů dost, které jsou mnohem akutnější, navíc stavět něco, co už dávno neexistuje, je jednou z nejhorších cest. Město se má vyvíjet, jednotlivá období se, co se týče stavebního stylu a jednotlivých vlivů, mají prolínat a doplňovat a rozhodně místo stavění nových replik by se měla dát možnost kvalitní soudobé architektuře, aby i naši dobu něco pěkného u budoucího pokolení reprezentovalo (a tím nemám na mysli strašnou novou budovu nádraží, aby mě někdo nechytal za slovo).

+3/−2
20.4.2018 16:22

A45l87e11x56a37n73d96r 14M63a59i46e49r 4539577266892

Pane Hlavatý, Vaše reakce je už obehraná píseň. Většina kritiků uvede váš argument, jestli taky budeme chtít zbourat Thermal a nahradit původní zástavbou. Už je to fakt trapný. Iniciativa je JEN kvůli replice Vřídelní kolonády, nikoliv replik všeho. V iniciativě jsou stavební odborníci, kteří navrhují a staví moderně. Nejsou tedy odpůrci moderny. Kdybyste věnoval ten čas, ve kterém píšete reakce, na zjištění si faktů, dávno by jste to věděl. Navíc srovnáváte nesrovnatelné. Thermal narozdíl od kolonády nepadá, jeho rekonstrukce nebude stát stejně jako zbourání a výstavba budovy nové. Litinová Vřídelní kolonády byla přelomovou budovou nikoliv jen v karlovarském kontextu, ale celoevropském, proto ta replika. Na místě Thermalu nic tak významného nestálo. A Vřídelní kolonáda je nejvýznamnější budovou města, která nyní řádně neslouží. Řešit se to musí a to že radnice plánuje budovu provizorně opravit a za 15let zbourat a nahradit novou je nejdražší řešení, které si skutečně pokladna města nemůže dovolit. Ostatně nekoncepčnost vedení města je katastrofální. Např.kolonáda měla být už dávno opravená, dle původních prohlášení a zatím ani nezačali a nemají ani projekt.

0/0
20.4.2018 19:07

E53d11u20a87r82d 98H55l38a49v65a87t58ý 2160326204

Pane Maiere, evidentně nechápete nadsázku, co se týče Thermalu (a sice nepadá, ale ve špatném stavu je). Ale dobře, uvedu pro vás jiný příklad - proč třeba nebojujete za dostavbu Sadové kolonády? To by bylo určitě průchodnější a ne tak kontroverzní. Na druhou stranu by se nejednalo o tak zajímavé téma z hlediska mediální popularity. Ale dále. Pokud píšete, že iniciativa je jen kvůli litinové kolonádě, tak buď lžou ve článku nebo lžete vy ("Iniciativa chce přitom nejen obnovu Vřídelní kolonády, ale také náměstí před Tržnicí, historické podoby Chebského mostu a obecně celé historické části města."). Z toho mi vychází typická "salámová" metoda. Natvrdo se vás zeptám - skutečně to skončí u znovupostavení litinové kolonády? A pokud mluvíte o vedení města - ono něco podobného bylo v Brně - je jednoduché kritizovat v opozici či jako zcela nezúčastněný člověk, ale výsledek hnutí Žít Brno teď po jednom volebním období můžeme vidět. Podotýkám, že s vedením města nemám nic společného, abyste mě nenapadl z tohoto hlediska. Že je současná budova Vřídelní kolonády ve špatném stavu, o tom žádná. Osobně nevidím ale nic špatného na investování pár desítek milionů do jejího provizorního opravení - 15 let není zas tak málo. Z karlovarského hlediska možná litinová stavba významná byla , ale z evropského - to bych si už tak jistý nebyl. Mimochodem co se skrývá pod slovy "(...) stavební odborníci, kteří navrhují a staví moderně."? Neberte tuto otázku z negativního pohledu, ale jen mě zajímá, kolik zajímavých a moderních staveb tito zainteresovaní odborníci ve Varech postavili, a to staveb, které budou další generace obdivovat. Osobně si nevybavuji žádnou takovou moderní stavbu z posledních cca 20 let, ale mohu se mýlit a rád se nechám poučit. Děkuji.

0/0
21.4.2018 5:33

A69l35e81x60a90n49d78r 82M64a85i27e31r 4459267536502

Pane Hlavatý, po měsících a měsících nesmyslných diskusí na netu jsem zjistil, že je to zbytečné. Jednomu na vše odpovíte a za pár vteřin se objeví ten samý dotaz. Takže kdo stojí za iniciativou a proč Vřídelní kolonáda jsme na netu už mnohokrát. Použijte Google a najděte si to. A taky si najděte, kolik bude stát rekonstrukce a kolik nová kolonáda. Např.jen bourání poškozeného zastřešení je za 200mil. Replika je za 250-350mil a rozhodně není na pár let. To že někdo tvrdí, že rekonstrukce je za pár desítek milionů je holý nesmysl. Bude se bourat a znovu stavět třetina kolonády

0/0
21.4.2018 9:37

P24e64t74r 16M43a19t67o52u45š42e71k 2169706841

Teď jste se sám chytil do vlastní pasti:

"Např.jen bourání poškozeného zastřešení je za 200 mil. Replika je za 250-350 mil". Jestli tyhle odhady dělali vaši "odborníci", tak ode mě podporu rozhodně nemáte.

0/0
21.4.2018 10:44

E48d97u40a48r76d 23H70l96a34v50a73t27ý 2550116644

Hmm, popravdě jsem čekal, že to takto dopadne. Na nic neodpovíte, své názory si nemíníte obhájit, odkážete na Google... Co se týče ceny opravy - pod jedním z článků se píše toto - "Rekonstrukce Vřídelní kolonády bude stát podle odhadů zhruba 35 až 40 milionů korun a stavba by mohla vydržet dalších zhruba 15 let." (https://vary.idnes.cz/rekonstrukce-karlovarske-vridelni-kolonady-f3n-/vary-zpravy.aspx?c=A161124_2288006_vary-zpravy_ba). A je zajímavé, že jste v diskuzi k tomuto článku uvedenou částku nerozporoval (mimochodem dolní práh 80 mil., který uvádíte na e-petici, jsou také desítky mil., ne?). Nebo novináři opět lhali či někdo jiný, od koho údaj mají? Ale je fakt, že článek je již více než rok starý a mohlo se leccos změnit. Víte, nedávno jsem pod jedním podobným článkem diskutoval s panem Sadílkem a poděkoval jsem mu, ač každý z nás měl odlišné názory na kolonádu, ale v lecčems jsme se naopak shodli. Bylo to zajímavé a podnětné, což se o vašich reakcích opravdu říci nedá.

0/0
21.4.2018 18:20

A77l19e21x95a24n73d92r 40M25a76i59e66r 4399247586762

Ano, přesně. Je to rok stará informace. Od té doby se mnohé změnilo a upravilo. Už ani radnice netvrdí, že rekonstrukce bude za 35mil. Vždyť jen přesun Vřídla byl za 10. Přesun krenotechnologie je za 15mil. A to je teprve příprava. Bourat se musí celá Vridelní hala a dle nového průzkumu i přemostění Teplé. A protože jsme celý rok sbírali informace, vyvraceli dezinformace, zjišťovali nová fakta a posudky, tak se, prosim, nedivte, že opravdu nejsem ochotný to vše hodiny sepisovat, když vy máte informace staré. Na Google si vše skutečně můžete najít, jestli vás to zajímá.

0/0
21.4.2018 20:09

M71a22t78ě47j 29P89e96c49h39a79r 6277395342414

Tak když budou skoro celou budovu stavět od znova, tak to vydrží déle než 15 let, ne? Nebo se postaví z papíru?

0/0
23.4.2018 7:13

E25d63u66a87r67d 32H59l20a55v21a54t67ý 2240716274

Na jednu stranu Vás chápu, že je to únavné až otravné, ale na druhou stranu jste museli počítat hned na začátku s tím, že nebudou jen pozitivní ohlasy. Tudíž jste si vzali dobrovolně na sebe břímě komunikace, přesvědčování, argumentace a ke každému skeptikovi či kritikovi vašeho záměru byste měli přistupovat s tím, že je váš potenciální volič (a velmi si usnadnili práci třeba vkládáním odkazu, kde jsou všechny informace, podklady atd. k dispozici). Co se týče nějakých informací - na FB, pokud máte uloženy nějaké dokumenty, podklady či studie, tak se k nim nedostanu, jelikož nemám účet a měnit to nebudu. Na webu varysobě.cz je sice nějaké množství článků, ale opět bez nějakých souborů nebo jsem je tam nenašel (tedy opět pokud to není podmíněno přihlášením). Jiné zdroje jsem fakt nenašel. To se pak nedivte, že to na mě působí tak, že jak Magistrát (podle vás) si cucá různá čísla z prstu, ale v podstatě vy také, protože podklady nikde nejsou (nebo jsem je nenašel). Na epetici jsou jen odkazy na výše uvedené zdroje a na iDnes články. Zkrátka působíte na mě stejně "transparentně" jako Magistrát a je to jen údaj proti údaji či číslo proti číslu. Ale i tak díky a příjemný počátek týdne!

0/0
23.4.2018 15:43

A55l41e81x75a72n11d15r 75M63a45i86e22r 4719657446552

Děkuji za podnětnou zpětnou vazbu. Příště více informací umístíme na Varysobe a na jine stránky. Každopádně nyní je po referendu a další bude za 2-4roky, takže energii soustředíme jinam. A ano... informace jsou hlavně na FB a to opakovaně. Pokud se tam nechcete přihlásit, tak bohužel se k těmto informacím nedostanete

0/0
23.4.2018 16:30

Najdete na iDNES.cz