Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

U přijímaček pohořeli i jedničkáři, ředitelé gymnázií jsou překvapení

Je to pro mnohé velké překvapení. U jednotných přijímaček na osmiletá gymnázia pohořely desítky uchazečů. Minimální podmínky nesplnila ani řada jedničkářů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P53a18v22e33l 80V18ě34t52r81o96v16e79c 6856668872291

Vychází mi z toho mj. to, že by se základky měly pochlapit a nedávat jedničky za všechno, co je víceméně ve správném směru, ale jen za skutečně výborné znalosti. Používat jak klasifikační řadu, tak i normy probírané látky, tak jak mají. I když - někdy to asi nejde... ale taková škola pak bude mít logicky nižší úspěšnost v postupu na střední školy.

0/0
15.5.2018 19:47

K37a67t87e92ř20i72n50a 60V86a86š17á22k20o19v44á 5681512699555

Celé je to fraška. Vzdělávání má být především o učení se, získávání poznatků a zkušeností a ne o drilu na testy.

Já se na matematickou třídu dostala absolutně bez přípravy, stejně tak potom na všechny další školy. Kromě maturity (což ale bylo cca 8 čtyřhodinových písemek), jsem nikdy netrávila čas tím, že bych se měsíce dřela jakési přípravné otázky.

To jsem si raděj četla populárně odbornou literaturu, nebo i beletrii, řešila to, co mě zajímalo, atd.

Dalo mi to rozhodně víc, než ten dril

0/0
15.5.2018 8:44

J36a49n98a 55H45o72l42á 8400457102699

Před inkluzí neutečou děti ani na víceletém gymnáziu - zkušenost mojí dcery. Není to sice asi tak ostré jako na některých ZŠ, ale i tak se o tom doma bavíme a musím dceři nějak vysvětlit, proč její jinak chytrý spolužák může beztrestně dělat brajgl při hodinách a ostatní ne. Jak to tomu dítěti byť už ne úplně malému vysvětlit? Ona ho bere, ale tohle jí a nejen ji vadí, protože se pak nemůže soustředit na učení. A neudělá s tím nic ani učitel, ani asistent a ani ředitel :-(

0/0
15.5.2018 8:29

H21e28l13e20n80a 35K43a56v32k79o66v61á 5466923110216

Tak na osmiletá gymnázia půjdou žáci,, kteří opravdu mají studijní předpoklady. Sice jich bude méně, ale pro kvalitu je to rozhodně více!!

+3/0
14.5.2018 16:25

Ř41e72h62o47ř 38V25l21a61s79á37k 2224524291776

Za inkluzi by se měli socani všech stran do smrti stydět.

+4/0
14.5.2018 14:24

M42i14r59o26s75l87a18v 10Š37u18l35c 1930474740688

Na gymnázia brali stejně cca 1/3 z celkového počtu zájemců a to těch s nejlepšími výsledky příjímacích zkoušek, tudíž není podstatné, zda zbylé 2/3 uspěli nebo ne. Problém v článku vidím asi v tom, že je stále více zájemců (možná jejich rodičů), kteří chtějí nastoupit do II. stupně na jiné škole (gymnáziu) než setrvat ve stávající základní škole. Jednu z příčin vidím v přítomnosti žáků ve třídě, kteří by měli mít zvláštní přístup speciálního pedagoga ve třídě jiné a jejich smíšená klasifikace, která aby byla spravedlivá, klasifikuje normální studenty (ve srovnání s těmi, co potřebují zvláštní péči) lépe, než by měli klasifikováni být měli, aby byl vůbec nějaký (motivující) rozdíl mezi nimi. To jsou možná ti jedničkáři a dvojkaři, co nesplnili ani minimální počet bodů u přijímaček na gymnázia. Obdobně špatně motivující je hodnocení na středních školách, kde rozdíl mezi prázdným papírem z písemky a papírem kolem 40% úspěšnosti není žádný - oba za 5.

0/0
14.5.2018 12:37

M86a62r61t44i60n 10M67u82s62i41l 4940171513391

Kéž by přijímačky měly min. bodový limit pod kterým žáka nezachrání žádné odvolání. Jinak budou ostatní střední školy plné duší, které měly jít max. na učňák. Gymplům to vesměs nezhrozí a osmiletým už vůbec ne. Ale jinak je to běs, vidět kdo všechno se hlásí na střední školy. Skóre 10 a méně bodů z 50 možných není žádný problém. A přitom vítejte na maturitním oboru! ;-€

+2/−1
14.5.2018 12:24

M53i23c90h37a54l 47S61e11m29r27á22d 3122416447539

To, že je někdo jedničkář na své škole, neznamená, že je lepší než dvojkař na jiné škole... měřítka jednotlivých pedagogů jsou velmi rozdílná a jejich sympatie či antipatie k některým dětem ovlivňují známkování...

A to nemluvím o shovívavosti pro dívky zejména u matematiky... Ona má jinak ze všeho jedničky, přece jí to nezkazíme dvojkou (či trojkou) z matematiky...

+10/0
14.5.2018 12:08



Najdete na iDNES.cz