Pendolino už letos projíždělo Karlovarským krajem 14. května při zahájení lázeňské sezony.

Pendolino už letos projíždělo Karlovarským krajem 14. května při zahájení lázeňské sezony. | foto: David Kurc, MF DNES

Do Karlovarského kraje bude jezdit Pendolino, přibudou i spoje do Německa

  • 1
Nový spoj z německého Cvikova až do Karlových Varů. Do regionu navíc pojede až z Bohumína rychlovlak Pendolino. To jsou největší novinky, které zasáhnou Karlovarský kraj od 11. prosince, kdy vstoupí v platnost nový jízdní řád Českých drah.

"Pendolino bude jezdit na obchodní riziko ČD a spoje jsou určeny především pro pohodlné a rychlé cesty do západočeských lázní," uvedla mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.

Pendolino v kraji

České dráhy vypraví Pendolino od 11. prosince každou sobotu po trase Bohumín (odjezd 5:32) – Ostrava hl. n. (5:41) - Olomouc (6:37) – Pardubice (7:50) – Praha (8:59) – Plzeň (10:30) do Mariánských Lázní (příjezd 11:12), Chebu (11:31) a Františkových Lázní (11:41).

Zpět se bude vracet v ten samý den z Františkových Lázní ve 12:19, odjezd z Chebu bude ve 12:29 a z Mariánských Lázní ve 12:46, příjezd do Plzně bude ve 13:33, do Prahy v 15:03, do Pardubic v 16:06, do Olomouce v 17:19, do Ostravy hl. n. v 18:18 a do Bohumína v 18:27.

"Jízdní doba z Plzně do Mariánských Lázní se zkrátí oproti klasickým rychlíkům o 20 minut, z Prahy do Chebu zhruba o 50 minut," doplnila mluvčí Českých drah.

Rychlovak Pendolino už si mohli cestující na této trase vyzkoušet letos 14. května při zahájení lázeňské sezony (více čtěte zde).

Nově bude jezdit také pět párů osobních vlaků  Cvikov - Johanngeorgenstadt - Potůčky a zpět. "Vlaky pojedou v pracovní dny jako přípoje ke spojům ČD, které jezdí jen v úseku Karlovy Vary - Potůčky a zpět," vysvětlila Pistoriusová.

Na trati z Chebu do Plzně zůstává i nadále devět rychlíků ve dvouhodinovém intervalu. Ten zůstane zachován i na trase Cheb - Ústí n. L. - Praha.

Příjemná změna čeká od podzimu 2012 na cestující na páteřní trase z Mariánských Lázní přes Cheb do Karlových Varů, kdy České dráhy začnou postupně nasazovat šest nových motorových souprav PESA.

"Jejich výhodou je flexibilita. Mohou být využity i na přímých spojích z krajského města do okrajových oblastí regionu mimo hlavní trať a dopravní špičku, například o víkendech, kdy je menší potřeba souprav na spojích páteřních tratích a větší potřeba například na horských regionálních tratím," dodala mluvčí Českých drah.