Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Radní ve Varech otevírají cestu ke stavbě diskutovaného terminálu

  8:52aktualizováno  8:52
O krok blíže ke stavbě dopravního terminálu za stovky milionů jsou Karlovy Vary. Diskutované dílo míří na územní plán města, který s jeho vznikem bude počítat. Radní doporučili dokument ještě dopracovat a zároveň jmenovali pracovní skupinu čtyř úředníků, kteří se o územní plán pro terminál postarají.

Tak by měl podle představ autorů studie vypadat nový karlovarský dopravní uzel. | foto: Studio Hangár

Primátorův náměstek pro majetek Michal Riško zmínil, že se město kvůli stavbě terminálu neobejde bez řady povolení. Plánovaná stavba se má totiž nacházet v ochranném pásmu karlovarských pramenů.

Jedno z povolení musí vydat také Český inspektorát lázní a zřídel, který je součástí ministerstva zdravotnictví. „Bez tohoto požehnání nemůžeme pokračovat, podobných věcí je ale spousta,“ řekl Michal Riško.

Odborníci z inspektorátu už se s vedením radnice sešli a chystají svou vlastní studii. Na tu bude vedení města čekat. Podle primátorova náměstka pro kulturu Jiřího Klsáka je otázkou měsíců, než se Karlovy Vary s terminálem posunou do fáze takzvaného stavebního řízení.

„Musí to být samozřejmě v určité časové lhůtě, protože končí také možnost čerpání dotací,“ zmínil.

Pro náměstka Klsáka je v případě terminálu nejdůležitější otázkou ochrana pramenů a urbanismus. Plánovaná stavba je podle něj na hranici obojího.

„Dokud neuslyším jednoznačný názor odborníků, nebudu v zásadě proti. V okamžiku, kdy se objeví jejich stanoviska, budou pro mě zásadní. Myslím si, že zásadní by měly být pro každého z nás. Pro Karlovy Vary je nejdůležitější ochrana minerálních pramenů a případný vstup do UNESCO,“ uvedl.

Proti stavbě terminálu vystoupila řada odborníků

Proti stavbě terminálu už vystoupila řada architektů, dopravních inženýrů, hydrogeologů i obyvatel a podnikatelů z centra města.

„Je skvělé, pokud dnes lidé překonávají strach a obavy z negativních dopadů ze strany funkcionářů a magistrátu, protože řešení veřejné dopravy v centru města není jepičím projektem v časovém horizontu volebního období vládnoucí koalice, ale projektem s negativními dopady na desítky let,“ uvedl opoziční zastupitel Jiří Kotek.

Vedení radnice zatím kvůli stavbě přišlo několik dopisů psaných odborníky. Podle Jiřího Klsáka radnice všem odpověděla v tom duchu, že město má na terminál jistý názor a snaží se všechny námitky vypořádat v souladu se zákonem.

„Jako útok celé odborné veřejnosti bych to nevnímal. Že terminál rozděluje město na několik táborů, to je pravda. Jde o obrovskou stavbu, diskuze o tom, zda bude nejlepší, bude vždycky. A to je dobře,“ řekl Michal Riško.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vřídelní kolonáda - reprodukce z kalendáře ´Karlovy Vary v minulosti aneb zbytečně zbořené stavební skvosty vřídelního města´ pro rok 2011.
První karlovarské referendum má být v lednu, rozhodne o Vřídelní kolonádě

Karlovy Vary se pouštějí do příprav svého vůbec prvního referenda. Bude se týkat nahrazení stávající Vřídelní kolonády litinovou replikou od vídeňských...  celý článek

(Ilustrační snímek)
„Deváťák“ nadýchal skoro dvě promile, opil se na školním výletě

Patnáctiletý žák základní školy se opil na školním výletě za karlovarskými prameny. Jeho podivného chování si všimli strážníci a dali chlapci dýchnout. Test...  celý článek

Cestující zaplatí v autobusech v Chebu a Sokolově bankovní kartou.
Lidé už platí za MHD hlavně platební kartou, ta ale může selhat

V Karlovarském kraji se v autobusech MHD výrazně prosazují bezhotovostní platby. Moderní způsob placení má ale i nedostatky. A to v případě, že signál...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.