Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dráhy chtějí zbořit nádraží v Aši, město se postavilo proti

  9:06aktualizováno  9:06
České dráhy už brzy nebudou mít pro hlavní nádraží v Aši využití a hrozí, že budovu postavenou na na začátku 70. let minulého století zbourají. Město se hodlá proti chystané demolici postavit.

Pohled na hlavní vlakové nádraží v Aši. | foto: Martin Stolař, MAFRA

"Patnáct let jsme bojovali o obnovení železniční tratě do německého Selbu. Teď to vypadá, že se trať skutečně podaří obnovit. Začíná ale další boj, tentokrát o hlavní nádraží," uvedl ašský starosta Dalibor Blažek.

České dráhy totiž připravují moderní zabezpečení tratě mezi Františkovými Lázněmi a Aší, které bude řízené dálkově z Františkových Lázní.

"V Aši už nebude muset sedět výpravčí. Tím pádem České dráhy přišly na to, že nádraží bude zbytečné. A řeší otázku, jestli budovu nezbourají,“ vysvětloval starosta Aše.

České dráhy nevylučují ani možnost prodeje hlavního nádraží v Aši. "Zatím ho aktivně k prodeji nenabízíme. V případě zájmu ze strany soukromého investora či města jsme nicméně připraveni o podmínkách prodeje jednat," reagoval na dotaz MF DNES mluvčí Českých drah Radek Joklík.

Město Aš už začalo s dráhami o dalším osudu budovy jednat. "Nedovedu si představit, že by město, které má 13 tisíc obyvatel, mělo jen nějakou zastávku. Zvlášť, když má být zprovozněna trať mezi Chebem a Hofem," zdůraznil Blažek, podle nějž by demolice stála dva až tři miliony korun.

Obnova spojení se Selbem dostala reálnou podobu

Město dokonce projevilo zájem nádraží bezúplatně získat a případně komerčně využít. "Dozvěděli jsme se, že to není možné," naznačil Blažek.

Poslední osobní vlak přejel u Aše hranice v 50. letech minulého století, nákladní doprava skončila v roce 1995. Teď ale dostávají plány na obnovu vlakového spojení s německým Selbem reálnou podobu. Bavorsko chystá stamilionové investice, první cestující by tudy mohli projet už v prosinci příštího roku (více čtěte zde).

Trať z Aše do Selbu je známá i díky Vlaku svobody. Tak se říká vlaku z Prahy do Aše, který 11. 9. 1951 rychle projel ostře střeženou česko-německou státní hranici a zůstal v americké zóně v Bavorsku (celý příběh čtěte zde).

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Císařské lázně v Karlových Varech ochlazují vztahy mezi magistrátem a krajským...
Koncertní sál v Císařských lázních být nemůže, vzkázali památkáři

Karlovarští symfonici neuspěli se svým návrhem na vybudování koncertního sálu v Císařských lázních. Památkáři se totiž obávají, aby se neporušila hodnota...  celý článek

Cestující zaplatí v autobusech v Chebu a Sokolově bankovní kartou.
Lidé už platí za MHD hlavně platební kartou, ta ale může selhat

V Karlovarském kraji se v autobusech MHD výrazně prosazují bezhotovostní platby. Moderní způsob placení má ale i nedostatky. A to v případě, že signál...  celý článek

Požár bývalé pekárny v Chodově na Sokolovsku.
V Chodově hořela bývalá pekárna, plameny se rozšířily do střechy

V Chodově na Sokolovsku hořela budova bývalé pekárny Pekosa. Oheň se rozšířil do střechy. Hasiči na místě prověřovali, zda jsou uvnitř budovy lidé, nikoho ale...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.