Oficiální název, který zní Obchodní akademie, vyšší odborná škola cestovního ruchu a jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Karlovy Vary, zabral studentkám tři řádky textu. "Skic jsme měly spousty, vybraly jsme ale jen zlomek. Šly jsem cestou moderního a čistého stylu," řekla Anna Macková.
Nový styl z dílny dvou grafiček pamatuje na všechno - od loga a hlavičkových papírů až po trička a odznaky. Studentky se přitom řídily myšlenkou, že se člověk s jednou mincí dostane na vrchol, pokud to umí. Což je pro školu, která vychovává ekonomy, příznačné.
Než se grafičky pustily do práce, škole vlastní logo zcela chybělo. Podle studentek je ovšem taková věc v dnešní době už nezbytností, tedy pokud chce instituce působit profesionálně. "Značka podporuje komunikaci, reprezentuje celou společnost, která je díky ní snadno zapamatovatelná," vysvětlila Hana Šradějová.
Studentky si všimly, že v prostředí českých škol se zatím tento trend neujal. "Spousta z nich má stále značky z dob minulých. Výjimkou jsou vysoké a soukromé školy. U veřejných středních to ale stále příliš běžné není," shodly se.
Občanské sdružení učí designéry, jak prodat svou práci
Skici a výsledný vizuální styl navržený pro obchodní akademii vystavují mladé grafičky do 23. března v karlovarské galerii Supermarket WC. Provozuje ji občanské sdružení Protebe Live, které vlastně studentkám designu práci pro obchodní akademii umožnilo. Jeho členové totiž přišli s projektem Life-netdesigning, který má mladým designérům ulehčit přechod ze školy do praxe.
"Akademické prostředí je dobře připraví po kreativní stránce, jenže mohou mít problém svou práci umět prodat nebo nabídnout," řekla ředitelka sdružení Tereza Bredlerová. Proto přichystalo Protebe Live studentům praxe, kde se naučí i praktické věci týkající se tvorby nabídek a další administrativy.