Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Koleje přejde u nádraží padesát lidí za hodinu, zastavit je má plot

  11:58aktualizováno  11:58
Úspora necelých dvou minut stojí lidem mířícím z centra Sokolova do čtvrti Šenvert za to, aby u nádraží riskovali život. Přecházejí desítky metrů přes frekventovanou trať, kterou projíždějí vlaky mezi Karlovými Vary a Chebem a také ve směru na Klingenthal. Město tomu chce zabránit stavbou plotu.

Lidé procházejí kolejištěm na sokolovském nádraží. Za hodinu jich bývá i pět desítek. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Podle čísel úředníků si takto zkrátí cestu až padesát lidí za hodinu. Město chce proto předejít neštěstí. Nasměrovat lidi do podchodu má jak plánovaný plot, tak i radikální preventivní kampaň.

„Číslo 50 lidí za hodinu je podle mého reálné. Navíc je to horší přes školní rok než nyní o prázdninách. Nechápu to, podchod je jen kousek od inkriminovaného místa a je osazen kamerou, takže by se lidé neměli bát,“ říká sokolovský místostarosta Karel Jakobec.

Podle současné legislativy je přitom vstup na koleje kromě určených míst zakázaný pod pokutou až 10 tisíc korun. Jediné, co občas drží stranou lidi, kteří si chtějí zkrátit cestu, je však vozidlo městské policie a dvojice strážníků.

„Máme své práce dost a opravdu zde nemůžeme stát celý den,“ poznamenal velitel sokolovských strážníků Petr Kubis.

„Nechápu to. Už zde zemřelo dost lidí a nikdo se nepoučil. Vlaky jezdí opravdu rychle a nejsou slyšet. Je to hazard se životem,“ komentoval přebíhání trati velitel. Jak vypozoroval, cestu si krátí jak mladí, tak i staří.

O častější kontroly navíc žádají i pracovníci nádraží. „Chystáme velkou preventivní kampaň. Zacílíme jak na školní děti, tak i na dospělé. Nebránil bych se ani nápadu vypsat na tabuli jména všech lidí, co zde pod vlakem zemřeli,“ řekl Kubis.

Pletivo nestačí

Přípravy na stavbu plotu už se rozjely. „Projekt je na spadnutí. Řešíme věci ohledně pozemků, neboť patří jak Karlovarskému kraji, tak i Správě železniční dopravní cesty. Navíc to nechceme na svých bedrech táhnout sami, takže bychom rádi požádali o dotaci IROP či další subjekty,“ uvedl místostarosta Jakobec.

Celková cena se má vyšplhat až na čtyři miliony korun. „Plot nebude z pletiva, ale z materiálu, který se hůře překonává. Navíc celá částka nepadne jen na něj, ale i na stavbu chodníku či přemostění kabelů,“ dodal Jakobec.

O plánu na osazení areálu nádraží ví i Drážní inspekce. „Jde to mimo nás. Zatím není jasné, jak to bude fungovat, protože plot není žádná nepřekonatelná bariéra. Ale i tuto snahu vítáme,“ řekl mluvčí inspekce Martin Drápal.

Pokud půjde vše podle plánů a nikde nenastane zpoždění, mohl by plot zabránit dalším obětem už od poloviny příštího roku.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Františkovy Lázně.
Investor plánuje ve Františkových Lázních špičkovou rehabilitační kliniku

Město Františkovy Lázně má naději, že se o něm v dohledné době začne mluvit v evropských souvislostech. Měla by tam vyrůst špičková rehabilitační klinika s...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Na testech ani u lékaře jsme nebyli, řekli svědci k podvodům s řidičáky

Výslechy svědků pokračovalo u soudu v Chebu projednávání rozsáhlého případu falešných řidičáků, který vydávala radnice v Mariánských Lázních. Řada z těch,...  celý článek

Martina Paboučková opustila management hotelu, který několik let vedla, a stala...
Opustila prestižní místo manažerky, aby se stala chůvou. A nelituje

Dřív řídila Martina Paboučková z Chebu kolektiv zaměstnanců hotelu, aby fungoval jak dobře namazaný stroj. Teď pečuje o batolata. A je spokojená.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.