"Denní trasy byly rozděleny tak, že v hlavní roli byl navigátor a jeho schopnosti. Ve speciálních testech na soukromých drahách, pak řidiči mohly opravdu ukázat, co v jejich strojích je," píší nizozemští organizátoři Timo a Bart Rietbergenovi na svém webu.
ZÁVOD THE WINTER TRIALPoprvé se jel v roce 2000. Začal jako pocta účastníkům jedné z prvních světových zimních rallye, kterou v roce 1900 pořádal rakouský Císařský automobilový klub v Alpách. The Winter Trial 2011 projížděl Německem, Českem, Polskem a Rakouskem. Začal 23. ledna ve Wolfsburgu před hotelem Ritz a skončil dnes v Karlových Varech. Během trasy projel závod také Lipskem, Saskou Kamenicí, Jelení Horou a St. Pöltenem. |
Na českém území zavítali závod i do Mostu, České Lípy, Pardubic, Olomouce, Brna, Plzně a cíl byl v Karlových Varech.
"Dali jsme si tu pár okruhů. Byla to docela zábava," řekl po etapě na mosteckém okruhu Elliot Dale z jižní Anglie, který veteránskou rallye jede s jedním z nejstarších aut - Bentley Derby z roku 1937.
V cíli v Karlových Varech byl první nizozemský závodník Bert Kersten se spolujezdcem Huibem Vroenhovenem v automobilu Bentley z roku 1927. "Hrozně se ochladilo a v otevřeném voze to bylo opravdu těžké. Ale byl to skvělý závod," řekl v cíli vítěz.
Mezi osmi desítkami startujících převážně z Nizozemska, ale i z Velké Británie nebo Irska byl i Gijs van Lennep se spolujezdcem Iainem Tulliem v Porsche 356 SC z roku 1964. Van Lennep v 70. letech dvakrát vyhrál slavný závod 24 hodin Le Mans a má na svém kontě i osm startů ve formuli 1.
Historické automobilové skvosty přijely do lázeňského města od hotelu Richmond a poté, co obkroužily Divadelní náměstí se vrátily zpět ke grandhotelu Pupp.
Trasa v náročnější kategorii Trial měřila téměř tři tisíce kilometrů a některé úseky absolvovali jezdci i v noci. Pohodlnější kategorie Club měřila 1 800 kilometrů. Jezdilo se za běžného silničního provozu.
Zobrazit místo Winter trial 2011 na větší mapě