Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Historické vozy dorazily do cíle závodu veteránů v Karlových Varech

  17:01aktualizováno  17:01
V Karlových Varech před grandhotelem Pupp vyvrcholil 11. ročník závodu automobilových veteránů The Winter Trial 2011, který odstartoval v německém Wolfsurgu. Diváci mohli obdivovat porsche, volva a mercedesy ze 60. a 70. let, ale také dva stařičké bentleye.

Řidič Bert Kersten a spolujezdec Huib Vroenhoven ve voze Bentley Speed six z roku 1927 (obsah 6500 cc) přijíždějí jako první na Divadelní náměstí v Karlových Varech. | foto: Martin Stolař, MAFRA

"Denní trasy byly rozděleny tak, že v hlavní roli byl navigátor a jeho schopnosti. Ve speciálních testech na soukromých drahách, pak řidiči mohly opravdu ukázat, co v jejich strojích je," píší nizozemští organizátoři Timo a Bart Rietbergenovi na svém webu.

ZÁVOD THE WINTER TRIAL

Poprvé se jel v roce 2000.

Začal jako pocta účastníkům jedné z prvních světových zimních rallye, kterou v roce 1900 pořádal rakouský Císařský automobilový klub v Alpách.

The Winter Trial 2011 projížděl Německem, Českem, Polskem a Rakouskem. Začal 23. ledna ve Wolfsburgu před hotelem Ritz a skončil dnes v Karlových Varech.

Během trasy projel závod také Lipskem, Saskou Kamenicí, Jelení Horou a St. Pöltenem.

Na českém území zavítali závod i do Mostu, České Lípy, Pardubic, Olomouce, Brna, Plzně a cíl byl v Karlových Varech.

"Dali jsme si tu pár okruhů. Byla to docela zábava," řekl po etapě na mosteckém okruhu Elliot Dale z jižní Anglie, který veteránskou rallye jede s jedním z nejstarších aut - Bentley Derby z roku 1937.

V cíli v Karlových Varech byl první nizozemský závodník Bert Kersten se spolujezdcem Huibem Vroenhovenem v automobilu Bentley z roku 1927. "Hrozně se ochladilo a v otevřeném voze to bylo opravdu těžké. Ale byl to skvělý závod," řekl v cíli vítěz.

Mezi osmi desítkami startujících převážně z Nizozemska, ale i z Velké Británie nebo Irska byl i Gijs van Lennep se spolujezdcem Iainem Tulliem v Porsche 356 SC z roku 1964. Van Lennep v 70. letech dvakrát vyhrál slavný závod 24 hodin Le Mans a má na svém kontě i osm startů ve formuli 1.

Historické automobilové skvosty přijely do lázeňského města od hotelu Richmond a poté, co obkroužily Divadelní náměstí se vrátily zpět ke grandhotelu Pupp.

Trasa v náročnější kategorii Trial měřila téměř tři tisíce kilometrů a některé úseky absolvovali jezdci i v noci. Pohodlnější kategorie Club měřila 1 800 kilometrů. Jezdilo se za běžného silničního provozu.


Zobrazit místo Winter trial 2011 na větší mapě




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jízda po dvou nových trasách Azur a Rubin nabízí sportovním i rekreačním...
Klínovec má další adrenalinovou stezku, Baron uspokojí náročnější jezdce

První dvě sekce náročnější tratě Baron otevřel Trail park na Klínovci. Na zájemce tam čeká 1,6 kilometru boulí a klopenek. Mírným sjezdem po značené lesní...  celý článek

Muž jel po D6 v protisměru i s naloženým vozíkem
VIDEO: Řidič jel po dálnici D6 v protisměru, zmatky působil na obou stranách

Řidič ve fabii s vozíkem vjel ve středu po poledni na dálnici D6 do protisměru. Několik kilometrů tak ohrožoval řidiče jedoucí do Prahy. Zmatky ale působil na...  celý článek

Opilý traktorista narazil do sloupu a vypnul proud stovkám lidí.
Opilý traktorista naboural do sloupu, stovky lidí zůstaly bez elektřiny

Opilý traktorista naboural na Chebsku do sloupu vysokého napětí. Přerušil tak dodávku elektřiny do stovek domácností. Policisté nyní muže podezírají z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.