Letiště v Karlových Varech.

Letiště v Karlových Varech. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Karlovarskému letišti nastávají hubené časy. Ale přežijeme, říká vedení

  • 1
Po letech zisku čekají mezinárodní karlovarské letiště, jehož majitelem je kraj, hubenější měsíce. V letošním roce počítá se ztrátou 7,5 milionu korun, za což může zejména pokles počtu pasažérů ze zemí bývalého Sovětského svazu.

S tím souvisí až padesátiprocentní pokles tržeb tamních obchodů a v neposlední řadě výpadek linek. Ten poslední zatím ohlásil Aeroflot.

„Jsme optimisté, na druhou stranu současný stav je takový, jaký je,“ konstatoval hejtmanův náměstek Jakub Pánik.

Podle něj však existují rezervy, díky kterým letiště situaci zvládne a bude soběstačné. V současné době na něm pracuje osmapadesát lidí, někteří z nich mají po dohodě s odbory podle náměstka zkrácený pracovní úvazek.

Letiště se zároveň snažilo udělat co největší možné úspory. Nemělo by se to však dotknout plánované hasičské záchranné stanice za zhruba pětadvacet milionů korun, kterou plánuje letiště postavit.

Podle Jakuba Pánika nemá kraj avízo, že by letiště mělo v dohledné době přijít o další linky. Ví jen to, že se Aeroflot dostal do problémů a přechází ke svému konkurentovi Transaero.

„V této chvíli se snažíme hledat možnosti, aby i tato společnost mohla do Karlových Varů létat. Na to ale potřebuje povolení, a to má pouze do Prahy,“ vysvětlil.

Kraj však pokukuje ještě po dalších dopravcích, a to i za cenu, že linky budou dotované. „Vzhledem k rozdělení trhů přichází v úvahu Německo a Velká Británie,“ řekl krajský radní Petr Šindelář, který na plánu pracuje.

Letiště začalo propadu příjmů čelit již v červnu loňského roku, kdy se vrhlo do úsporných opatření. Díky nim se mu podařilo dosáhnout osmimilionového zisku.

„Přes výrazný propad poptávky ze strany ruské klientely se povedlo udržet hospodaření společnosti za rok 2014 v černých číslech a dosáhnout plánovaných výsledků hospodaření,“ konstatoval ředitel letiště Václav Černý.