Jedna z mnoha dopravních nehod, ke kterým došlo nedaleko od Drmoulu na Chebsku.

Jedna z mnoha dopravních nehod, ke kterým došlo nedaleko od Drmoulu na Chebsku. | foto: archiv Policie ČR

O úsek smrti u Drmoulu se chce poprat osmnáct firem

  • 4
Těsně před druhým kolem výběrového řízení je výstavba úseku silnice I/21 mezi Trstěnicemi a Drmoulem. Po jeho dokončení zmizí z mapy kraje jedno z nejnebezpečnějších silničních míst.

Nový úsek totiž bezprostředně navazuje na místo, které pojišťovny vyhodnotily jako nejrizikovější v kraji, respektive v celé České republice.

„Stavební povolení na tuto investici je vydané,“ uvedl při nedávné návštěvě regionu ministr dopravy Dan Ťok. Do druhého kola výběrového řízení na zhotovitele přitom postoupilo hned 18 firem, což není podle Ťokových zkušeností úplně běžné.

„Pokud ve druhém kole všechny podají nabídku, počítám s velkou bitvou,“ konstatoval ministr.

Úsek častých nehod

Relativně krátký úsek silnice I/21 u Drmoulu, který po dokončení úseku do Trestěnic zmizí, vyhodnotila v loňském roce pojišťovna Alianz jako nejrizikovější v České republice. Může za to nehodovost v letech 2013 až 2015.

Ve sledovaném období se v tomto místě stalo pět závažných nehod, při kterých jeden člověk zahynul a čtyři utrpěli těžká zranění. Podmínkou, aby statistici pojišťovny zařadili konkrétní úsek do mapy těch rizikových, je, že se na něm za poslední tři roky staly minimálně dvě na sobě nezávislé nehody s vážnými následky, mezi nimiž nebyla vzdálenost větší než 100 metrů. Silnice u Drmoulu tuto podmínku splnila více než dvojnásobně.

„Toto místo je současně vůbec nejrizikovější lokalitou v celé České republice,“ konstatoval na sklonku minulého roku Jan Bálek, mluvčí pojišťovny Allianz. Za tři sledované roky se zde stalo celkem 12 dopravních nehod.

Dálnice je bezpečnější

Dění na silnicích ovšem nesledují pouze pojišťovací agenti. Mapu sestavenou na bázi Evropského programu hodnocení silnic EuroRAP vloni vydal i Ústřední automotoklub České republiky (ÚAMK).

Údaje na ní vycházejí z dat nasbíraných mezi lety 2013 a 2015.

A Karlovarský kraj z hodnocení opět nevychází dobře. Snad jediným úsekem, který na ní září zelenou barvou, je dálnice D6. Její výstavba bude pokračovat i v letošním roce.

Tři chystané úseky ale nejsou na území Karlovarského kraje. Jedná se o čtyřproudou komunikaci mezi Řevničovem a Novým Strašecím a na obchvatech Řevničova a Lubence.

„Práce na nich by měly začít ještě v letošním roce,“ podotkl ministr dopravy Dan Ťok.