Dva ze tří nebezpečných úseků se nacházejí na Chebsku. "Jsou jimi zdánlivě přehledná křižovatka u odbočky na Františkovy Lázně za čerpací stanicí Benzina a rovný úsek za Jesenickou přehradou mezi Okrouhlou a odbočkou na Salajnu," uvádí náměstek hejtmana Petr Navrátil.
Problémové úseky v kraji1. katastr Stanovice, okres Karlovy Vary, silnice I/20 |
"Třetím je rovný úsek silnice na začátku přehrady u Březové na Karlovarsku. Je to paradox. Přestože jsou postaveny podle platných předpisů i technických norem, zdají se být velmi přehledné a dobře vyřešené, pro řidiče je stále průjezd těmito místy problematický," řekl.
Statistiky to potvrzují. V uvedených třech lokalitách došlo v uplynulém roce k šestnácti vážným dopravním nehodám, při kterých vyhasly tři lidské životy a pět lidí bylo těžce zraněno.
Horizont auto lehce skryje
"Rovná silnice u Okrouhlé svádí k předjíždění. Přibližně uprostřed úseku je horizont, za který se protijedoucí auto lehce skryje," popsal zákeřnost jedné ze sledovaných silnic Pavel Balák, který tudy projíždí každý den.
Kritických míst je ale v kraji mnohem víc. "Například na průtahu Karlovými Vary je to za mokra úsek u čerpací stanice OMV. V okrese Sokolov zas silnice do Kraslic, která vede převážně lesním úsekem s velkým počtem prudkých zatáček," uvedl policejní mluvčí Pavel Valenta.
Bez nebezpečí není ani R6. Ve večerních hodinách tady hrozí především u Sokolova střet se zvěří. Bezpečnostní audit provede společnost Mott MacDonald. Karlovarský kraj za něj a za návrhy na řešení zaplatí přibližně 52 tisíce korun.
"Bezpečnostní auditoři pozemních komunikací vnímají silnice očima řidičů a dalších účastníků silničního provozu a dokáží navrhnout opatření, která jsou účinná, efektivní a mnohdy i poměrně levná. Může jít například o nové vodorovné značení, vodicí pruhy a čáry, které upozorní řidiče a mohou zabránit vážné kolizi," dodal Petr Navrátil. Bezpečnostní audit by měl být hotový do konce prázdnin.