„Projektová dokumentace s tím počítá,“ konstatoval primátor Karlových Varů Petr Kulhánek. Přednádražní prostor, respektive jeho úprava po dokončení projektu modernizace železničního uzlu, bude plně v režii města.
To také zaplatí novou bezbariérovou lávku přes kolejiště k sídlišti Růžový Vrch. I tu bude ostatně hlídat jedna kamera. Na kamerový bod před nádražím město uvolní 35 tisíc korun.
Kamer je ve městě osmadvacet
Kamerový systém začal v Karlových Varech vznikat v roce 1997. První monitorovací zařízení se objevila na třídě T. G. Masaryka, ve Varšavské ulici a na Thermalu.
O rok později osadili strážníci první kamery i v lázeňské části. Dnes jich je v celém městě 28. Využívat je vedle strážníků mohou i státní policisté.
„Kamerový systém je přínosem. Jednak z hlediska prevence a dále i z pohledu možnosti využít kamerový záznam při objasnění protiprávního jednání,“ uvedla policejní mluvčí Kateřina Böhmová.
Této možnosti nevyužívají ochránci zákona pouze v Karlových Varech, ale i v ostatních městech a obcích regionu, které kamerový systém provozují. „V případě potřeby zajištění záznamu spolupracujeme s příslušným úřadem, potažmo s městskou či obecní policií,“ dodala mluvčí.
Rekonstrukce karlovarského horního nádraží začala v létě roku 2015 demolicí provizorní odbavovací haly, která v Karlových Varech stála od roku 1946.
Kvůli nejrůznějším komplikacím se termín dokončení nové haly podle návrhu architekta Petra Franty posunul o půl roku.
Hotovo mohli stavbaři zahlásit letos v červenci, ještě několik měsíců ovšem nebyl provoz budovy plnohodnotný, protože chybělo přímé napojení na nástupiště.
Celý projekt modernizace horního nádraží, tedy včetně kolejiště a peronizace, by měl být podle plánu hotový na začátku roku 2019.