Ilustrační snímek.

Ilustrační snímek. | foto: Petr Przeczek, 5plus2.cz

Oprava železniční trati do hor přijde na 471 milionů korun

  • 2
Zatím bez nutnosti omezovat vlakovou dopravu začala plánovaná rekonstrukce trati z Karlových Varů do Potůčků a dále do německého Johanngeorgenstadtu. naší specialitou,“ podotkl Pavel Stoulil, obchodní ředitel stavební firmy. Celá rekonstrukce však bude podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty Illiaše daleko komplexnější.

Cílem oprav je zrychlení dopravy a její větší bezpečnost.

„Rekonstrukce trati bude stát téměř 471 milionů korun,“ uvedl Marek Illiaš, mluvčí Správy železniční dopravní cesty, která je investorem stavby. O zakázku usilovalo pět firem. Ze zadávacího řízení nakonec vzešly dvě: Chládek - Tintěra a Colas Rail CZ.

„Ostatní uchazeče jsme z důvodu nesplnění zadávacích podmínek vyloučili z účasti v zadávacím řízení,“ upřesnil mluvčí Illiaš. Nelehký výběr zhotovitele musel podle jeho slov nakonec řešit Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.

Dřevo vymění za ocel

„Naším cílem je trať kompletně zrekonstruovat. To znamená vyměnit železniční svršek,“ uvedl zástupce vedoucího projektu společnosti Chládek a Tintěra Jakub Vysoký.

Firma opraví přibližně 45 směrových oblouků, kde nahradí dřevěné pražce ocelovými. „Výměna dřevěných pražců za ocelové ve tvaru písmene ypsilon je „Zahrnuje mimo jiné nová nástupiště na zastávkách, montáž silničního i traťového zabezpečení třetí kategorie či opravu mostů a propustků,“ naznačil rozsah oprav mluvčí správce kolejí.

To vše má za cíl zvýšit traťovou rychlost. Ta maximální by mezi Karlovými Vary a Nejdkem měla být 65 kilometrů v hodině, k hranici s Německem by pak vlaky měly uhánět šedesátkou.

„Cestu to zkrátí o osm minut,“ podotkl Illiaš.

Podle dodavatele projdou výraznou změnou i čtyři přejezdy, které stavbaři přebudují na přechody pro chodce. „V zastávce Nejdek - Suchá pak zrekonstruujeme nástupiště, což cestujícím umožní bezpečnější a pohodlnější přístup k vlakům,“ doplnila Hana Tintěrová, marketingová manažerka společnosti Chládek -Tintěra.

Výše uvedené práce si samozřejmě vyžádají výluky ve vlakové dopravě. Ta první by měla podle Marka Illiaše začít 6. září a skončit 4. prosince. Týkat se bude úseku Karlovy Vary - Nová Role. „Mezi Novou Rolí a Potůčky pak hluk vlaků utichne mezi 21. březnem a 18. červnem příštího roku,“ dodal mluvčí.