Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Karlovy Vary možná budou mít svoji La Défense

  10:52aktualizováno  10:52
U dolního nádraží v Karlových Varech chce firma Lordship postavit promenádní prostory, s možností ubytování, řadou služeb a třeba i s obchody.

Na pravém břehu řeky Ohře v Karlových Varech u dolniho nádraží má vzniknout nová promenáda. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

.Představte si, že jdete po moderní promenádě obklopené zelení, vzrostlými stromy a třeba i prosklenými domy. Uprostřed zóny si pak zajdete do obchodu pro lázeňské zboží v podobě oplatků či lázeňských pohárků.

Dámy si volnou chvíli zpříjemní posezením u kadeřníka nebo na kosmetice a pak si s celou rodinou pochutnají v restauraci třeba na Karlovarských knedlících nebo v cukrárně o kus dál na zmrzlině.

Firma Lordship koupila pozemky od ČD

Tyto smělé plány, které se prozatím dají s trochou nadsázky zařadit do kategorie sci-fi, by se mohly za pár let stát skutečností. Firma Lordship totiž plánuje v centru Karlových Varů zásadní změnu. Proměnit chce několik hektarů léta chátrajícího území kolem dolního vlakového nádraží na pravém břehu řeky Ohře.

Konkrétně mezi Plynárenskou lávkou a Chebským mostem. Firma koupila asi 15 hektarů pozemků od Českých drah (ČD) v rámci projektu, který počítá s revitalizací území.

Najít investora a prodat mu pozemky kolem dolního nádraží se ČD rozhodly po opakovaných výzvách města, aby se problém zanedbaného území řešil. Podle magistrátu už existují studie a do deseti let sem plánuje investor nalít miliardy korun.

Projekt nezastavila ani ekonomická krize

"I přes krizi příprava projektu pokračuje a vznikla už třetí varianta. Investor tu chce objekty pro obchody, služby, ubytování a vytvořit i nový promenádní prostor," potvrdil náměstek primátora Tomáš Hybner.

Stavět má firma Gamma Property, patří jí 80 procent pozemků

Konkrétně by stavěla firma Gamma Property, která patří právě do developerské skupiny Lordship. Vlastní už v okolí dolního nádraží asi 80 procent pozemků. Jde o jakési dva obdélníky.

Větší z nich o velikosti asi sto krát tisíc metrů, sahá od zmiňované Plynárenské lávky k Chebskému mostu a lemuje ho řeka Ohře a koleje dolního nádraží. Nyní jsou zde zahrádky, u Ohře velký travnatý pás se vzrostlými stromy a o kus dál staré budovy Českých drah. Menší obdélník zahrnuje parkoviště autobusů až po autobazar v Tuhnicích. Stavbaři budou muset přihlédnout i k ekologické zátěži plochy.

Promenáda

Když se vše podaří zrealizovat, lidé budou moci z lázeňského území korzovat dále přes Thermal až na konec Masarykovy třídy, kde by se napojili na zmiňované nábřeží Ohře a dále by mohli pokračovat směrem až na Doubí. Nová pěší zóna začínající u řeky by tak mohla být dlouhá skoro tři kilometry.

"Rozsáhlý projekt bude rozdělený do několika etap a zrealizovat by se měl asi do deseti let," řekl v pondělí  jeden ze zaměstnanců společnosti Lordship s tím, že podrobnější informace má pouze jednatel firmy, který nyní čerpá dovolenou.

"Řádově půjde o miliardy korun s tím, že částečně jsou to naše vlastní peníze, částečně bankovní úvěry a většinou také přizveme nějakého investičního partnera," řekl už dříve generální ředitel firmy Lordship a.s. Martin Pilka.

 "Chceme zde navázat na tradici lázeňství. V prostoru za kolejemi pak vytvořit prostor pro relaxaci v příjemném parkovém prostředí," popisoval Pilka.

Promenáda by mohla napodobit francouzskou La Défense

Jak celé území bude nakonec přesně vypadat není úplně přesně jasné. V návrzích se počítalo i s částečnou demolicí současné budovy nádraží a s tím, že by koleje měly zmizet v podzemí. Obchodně správní centrum města by se tak rozšířilo až k nábřeží Ohře.

Zastupitelé se přiklánějí k návrhům, aby zástavba respektovala tradiční karlovarskou architekturu nebo by mohlo jít o část Karlových Varů typu La Défense.

Lordship je významným investorem, developerem a správcem nemovitostí, který působí na realitním trhu ve střední Evropě od roku 1991. Ve svém portfoliu má řadu administrativních budov v Praze a v Brně, dále hotely a maloobchodní projekty. I přes krizi chystá firma další nové projekty.

Nová zóna v Karlových Varech má vzniknout na 15 hektarech pozemků ČD v okolí karlovarského dolního nádraží.


Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Čtvrt kilometru dlouhá lávka byla nejkratší spojnicí pro pěší a cyklisty mezi...
Cheb zboří lávku, nová je v nedohlednu. Lidé budou dál obíhat nádraží

Už v prvních měsících nového roku půjde k zemi zchátralá lávka přes chebské nádraží. Do města kvůli tomu bude muset přijet největší jeřáb v České republice. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Na testech ani u lékaře jsme nebyli, řekli svědci k podvodům s řidičáky

Výslechy svědků pokračovalo u soudu v Chebu projednávání rozsáhlého případu falešných řidičáků, který vydávala radnice v Mariánských Lázních. Řada z těch,...  celý článek

Unikátní stromořadí poblíž mostovského zámku potřebuje ozdravnou kúru.
Unikátní alej u Mostova potřebuje ozdravnou kúru, obec shání peníze

Unikátní javorová alej u obce Odrava na Chebsku potřebuje ozdravnou kúru. Na zásadní úpravy stromořadí, které se skládá z více než dvou stovek javorů mléč...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.