Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Krasličtí změnili názor. Souhlasí s otevřením přechodu i pro náklaďáky

  16:10aktualizováno  16:10
Čtyři roky od vstupu do Schengenu změnilo vedení města Kraslice názor. Souhlasí s otevřením hraničního přechodu i pro nákladní auta. Otevření přechodu má podle radních pomoci místním firmám v době krize.

Přes hraniční přechod Kraslice - Klingenthal mohou momentálně jezdit pouze osobní automobily. | foto: Martin Stolař, MAFRA

"Otevřením přechodu pro auta od 3,5 do 12 tun podpoříme podnikání a zaměstnanost," míní kraslický starosta Zdeněk Brantl. Pro kamiony zůstane ale přechod i nadále zavřený.

Na radnici se obrátilo několik kraslických společností, které vozí své výrobky do Německa. Kvůli zákazu nemohou jezdit nejkratší cestou. Třeba firma Car Trim prodělává kvůli objížďce přes Pomezí do německého Plavna ročně 700 tisíc korun.

"Denně potřebujeme přechod Kraslice - Klingenthal pro auta do 10 tun. Delší trasa zhoršuje naši ekonomiku a hrozí, že nám mateřská firma přestane dávat zakázky. Je tedy nepřímo ohrožen určitý počet pracovních míst," řekl ředitel Car Trimu Miloslav Vošta.

Firma zaměstnává jen v Kraslicích 120 lidí, šijí například potahy na sedačky do letadel.

V těsné blízkosti hraničního přechodu se chystá stavět novou výrobní halu firma MTZ Hachtel. (více čtěte zde) Ráda by rozšířila výrobu římských rolet a slibuje, že přijme dalších asi 40 lidí.

"Kdyby omezení na hranici bylo do 7,5 tuny, tak by to pro nás bylo příznivější. Naše auta teď jezdí přes Pomezí. Ale není to tak hrozná zajížďka," poznamenal šéf MTZ Hachtel Pavel Minařík.

Lidé se obávají, že doprava zamoří průsmyk hlukem a smogem

Jenže do Německa by přes Kraslice nejezdila pouze auta místních firem. Lidé se obávají, že tranzitní doprava zamoří úzký průsmyk hlukem, prachem a smogem.

"Nákladní auta by jezdila dva metry od obytných domů. Neumím si představit, jak mezi nimi kličkují děti cestou do školy a ze školy. Bude to velký problém," varuje zastupitelka Hana Dolanská.

Starosta Brantl to nevidí tak černě. "Rozumný řidič si cestu z Karlových Varů nebo ze Sokolova přes Kraslice rozmyslí."

V roce 2007 preventivně demonstrovalo proti tranzitní dopravě asi tisíc lidí. Petici podepsaly tři tisíce lidí. Protestní akci tehdy organizoval Otakar Mika, nyní je místostarostou Kraslic.

Karlovarský kraj mezitím opravil silniční průtah městem a podle starosty nejpozději příští rok v květnu odstraní i zpomalovací pásy u bývalé celnice.

"Padne tak poslední překážka pro otevření přechodu pro náklaďáky. My musíme s majitelem silnice - krajem - najít rozumný kompromis," dodal Brantl.

K vyjednání změny na silničním správním úřadě má kraslický starosta pověření od zastupitelstva.


Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pohled na lázeňské území Karlových Varů s dominantou hotelu Imperial.
Lázeňský trojúhelník a hornické památky odevzdají dokumenty pro UNESCO

Přelom letošního roku se stane pro karlovarský region důležitým obdobím. Do centrály UNESCO v Paříži z něj dorazí dvě nominace potřebné k zápisu zdejších...  celý článek

Petr Jaška obnovuje pozůstatky středověké věže v Pomezné na Chebsku.
Nadšenec opravuje u hranic středověkou věž, která úředně ani nestála

Obnovit poslední důkaz o osídlení v bývalé hraniční obci Pomezná na Chebsku, která padla za oběť vztyčování železné opony. To je úkol, který dal sám sobě Petr...  celý článek

Studenti Štěpánka Turnová a Jakub Sochor odebírají vzorky z...
Prameny u Plesné chutnají obyčejně, jsou ale nejvíc radioaktivní v Česku

Přírodní zajímavost, která nemá v Česku obdoby. Tak označují vědci skupinu radioaktivních pramenů vyvěrajících v lesích nedaleko Plesné na Chebsku. Měření...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.