Řidiči tak mohou ode dneška jezdit bez omezení provozu a mnohem bezpečněji na křižovatce od Rotavy, Kraslic a Oloví v Anenském údolí.
Rozsáhlá stavba křižovatky silnic II/210 a III/21042 a mostu, která trvala dva roky, stála bezmála 140 milionů korun, přičemž 40 milionů získal Karlovarský kraj z dotací a zbytek uhradí z vlastních prostředků.
Podle ředitele Krajské správy a údržby silnic Karlovarského kraje Jiřího Šlachty se modernizace týkala asi 900 metrů komunikací.
„Pokud se podíváte do historických map, tak ta křižovatka byla naprosto nevyhovující, protože řidiči přijíždějící od Oloví neměli přehled v rámci křižovatky. Jednalo se tak o sanaci svahu, stavbu nového mostu i odstranění nefunkčního železničního přejezdu,“ popsal Šlachta.
Práce trvaly dva roky a dva měsíce, během té doby museli řidiči počítat s omezením provozu, který řídily semafory.
Nová křižovatka výrazně zvýší bezpečnost na frekventované silnici mezi Kraslicemi a Sokolovem. Navíc nový most přes řeku Svatavu je postavený podstatně výš než původní mostek, na který v době povodní často dosahovala rozbouřená hladina. V rámci stavby došlo i na zajištění skalního svahu nad silnicí, aby uvolněné kameny neohrožovaly projíždějící vozy.
Stavba měla zpoždění. To způsobilo rozhodnutí dopravního inspektorátu, který nevydal dopravní omezení na stavbu, i zpoždění prací na přeložce sítí společnosti ČEZ.
Původní náklady, které byly ve výši zhruba 120 milionů korun, se zvýšily kvůli tomu, že sanace skal nad silnicí na Kraslice musela být provedena ve větším rozsahu, než se původně počítalo.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz