Technici dopravního značení odstraňují zákazové značky a uvolňují tak čtvrté...

Technici dopravního značení odstraňují zákazové značky a uvolňují tak čtvrté rameno okružní křižovatky u obchodního domu Tesco v Chebu. | foto: Martin Stolař, MAFRA

Zácpám v centru Chebu je konec díky upravené křižovatce

  • 1
Řidiči si při průjezdu Chebem oddechnou. Čtvrté rameno nejvytíženější křižovatky ve městě, kruhového objezdu u obchodního domu Tesco, se definitivně otevřelo. Roční zkušební provoz dokázal, že plán na opětovné zprovoznění části ulice spojující Pražskou a Májovou ulici má svoje opodstatnění.

Zkratka zrychlí cestu řidičům jedoucím od náměstí Baltazara Neumanna směrem na Pražskou či Ašskou ulici a navíc uleví křižovatkám Evropské a Májové s Pivovarskou. V dopravních špičkách, kdy bývá Evropská často ucpaná, mohou nyní nově řidiči trasu objet přes Májovou.

„V průběhu prázdnin docházelo na čtvrtém rameni křižovatky k definitivním změnám. To znamená, že se nejen měnil asfaltový povrch, ale na silnici vyrostly i trvalé ostrůvky,“ uvedl chebský starosta Antonín Jalovec.

Podle původních předpokladů mělo stát kompletní zprovoznění křižovatky přibližně sedm set tisíc korun. Nakonec ale byly práce výrazně dražší.

„Po odkrytí povrchu se totiž zjistilo, že podklad je ve špatném stavu, proto bylo na některých místech nutné sanovat i podkladní vrstvy. Využili jsme uzavírku a ve spolupráci se společností Chevak se nám podařilo vyřešit letitý problém s propadáním komunikace před bývalou Českou školou v Májové, kde se na silnici tvořil jakýsi lavor. Takže nyní máme vlastně novou komunikaci od školy, přes křižovatku Májová Pražská až ke kruhovému objezdu,“ řekl starosta.

Upřesnil, že celá investiční akce stála přes dva miliony korun. Přestože už jsou práce hotové, řidiči, kteří nově opraveným úsekem po odstranění zábran pojedou, budou muset věnovat řízení zvýšenou pozornost. Na silnici totiž bude chybět vodorovné dopravní značení.

„Nový asfaltový povrch je jakoby mastný a barva k němu hůře přilne. Odborníci proto navrhli, abychom tak čtrnáct dnů počkali, až povrch oprší. Značení na silnici pak mnohem déle vydrží,“ dodal starosta.

O uzavření části Pražské město rozhodlo v devadesátých letech minulého století. K zaslepení čtvrtého ramene tehdejší klasické křižovatky přispěly i četné stížnosti obyvatel, kterým vadily otřesy, hluk a emise zejména z nákladních automobilů. Poukazovali také na to, že se kvůli projíždějícím kamionům nevyspí. Situace s kamiony se zlepšila po dokončení severního a posléze i jihovýchodního obchvatu města.