Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Železnou lávku přes koleje v Chebu nahradí betonová, bude nejlevnější

  8:50aktualizováno  8:50
Uzavřenou železnou lávku přes kolejiště chebského nádraží, která spojovala Švédský vrch s centrem města, nahradí příští rok konstrukce z betonu. Chebská radnice vybrala návrh za přibližně 52 milionů korun.

Čtvrt kilometru dlouhá lávka byla nejkratší spojnicí pro pěší a cyklisty mezi městem a čtvrtěmi Háje a Švédský Vrch. | foto: Martin Stolař, MAFRA

„Měli jsme před sebou čtyři varianty. Dvě byly betonové konstrukce, druhé dvě ocelové. Pro beton jsme se rozhodli i s ohledem na budoucí údržbu. Ocelovou konstrukci by bylo nutné v pravidelných intervalech natírat, beton je relativně bezúdržbový,“ vysvětlil volbu starosta Chebu Antonín Jalovec.

Mezi betonovými se pak radnice přiklonila k té lacinější, která bude mít zábradlí přibližně ve stejné výšce jako stávající lávka. Také už padlo rozhodnutí, že mostek bude kvůli zajištění bezbariérovosti směrem na Švédský vrch delší o nájezd.

„Přestože některé návrhy byly hezčí, nakonec jsme zvolili ten, který bude maximálně funkční s minimálními náklady,“ doplnil starosta.

Snesení staré konstrukce a stavbu nové plánuje radnice na příští rok. To by měly na chebském nádraží probíhat velké opravy a v souvislosti s tím dojde i k výlukám vlakových spojů. Díky tomu by Chebští mohli ušetřit miliony korun.

Lávka původně sloužila jako pohodlný přístup přes kolejiště pro zaměstnance železničního depa. Postupně však byla prodlužována až do dnešní podoby. Ústí až na Švédském vrchu, kde rozdíl mezi terénem a lávkou vyrovnává schodiště. V současnosti se skládá ze sedmi různých segmentů.

O tom, že její stav není dobrý, se v Chebu ví už dlouho. Loni v létě ji město na základě statického posudku muselo nechat uzavřít. Do konstrukce totiž zatéká voda, která zatížení neúměrně zvyšuje.

Od té doby je lávka zcela mimo provoz. Lidé, kteří ji využívali, tak namísto třísetmetrového mostku nyní musí absolvovat cestu dlouhou přibližně dva kilometry podél frekventovaných silnic, na nichž zčásti chybí chodníky.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Muže pracujícího na vlakovém nádraží v Chodově zasáhl elektrický proud.
Po zásahu proudem zůstal dělník viset na stožáru v deseti metrech

Elektrický proud zasáhl dělníka na vlakovém nádraží v Chodově na Sokolovsku, které právě prochází rekonstrukcí. Zraněný muž skončil s popáleninami v nemocnici.  celý článek

Tragická dopravní nehoda, při které zemřeli tři lidé, se stala u Lužce nad...
Cestu z Varů na Prahu blokovala přes poledne nehoda, bouralo se i na D6

Dvě dopravní nehody zkomplikovaly odpoledne dopravu v Karlovarském kraji. První se stala na hlavní trase z Karlových Varů do Prahy, druhá na dálnici D6.  celý článek

Vchod do štoly v sopce Komorní hůrka.
Lidé se podívají do podzemní chodby, která vede do nitra proslulé sopky

Odborníci i nadšenci, kteří se zajímají o zemětřesení na západě Čech a vulkán Komorní hůrka, se v pátek setkají ve Františkových Lázních. V sále tamního...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.