Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cheb neumí opravit frekventovanou lávku, lidé musí dál obíhat nádraží

  8:59aktualizováno  8:59
Obrovský problém musí v souvislosti s nedávno uzavřenou lávkou přes chebské nádraží řešit město Cheb. Ukazuje se, že spojnice mezi centrem Chebu, čtvrtí Švédských Vrch a částí města Podhrad je v tak špatném technickém stavu, že její oprava je takřka nemožná.

Čtvrt kilometru dlouhá lávka byla nejkratší spojnicí pro pěší a cyklisty mezi městem a čtvrtěmi Háje a Švédský Vrch. | foto: Martin Stolař, MAFRA

„V současnosti nevíme, jak ji rekonstruovat,“ přiznává chebský starosta Petr Navrátil. Specialisté, kteří lávku prohlédli, podle něj nařídili jako první vyčerpat vodu, která se uvnitř hromadí a konstrukci nadměrně zatěžuje.

„To jsme udělali. Poté padl návrh kovovou konstrukci navrtat, aby z vnitřku mohla voda volně vytékat. Jenže to nepůjde. Trať, která pod ní vede, má troleje pod proudem, a hrozily by zkraty. Dalším návrhem bylo zabezpečit lávku tak, aby do ní nezatékalo, zúžit průchod na 65 centimetrů a zajistit bezbariérovost,“ předestřel požadavky odborníků starosta.

Sám je k navrhovanému řešení skeptický. „Zabránit průsaku vody bude složité. A v takové míře zúžit profil přemostění by znamenalo, že se tu dva lidé nevyhnou. Na 300metrové lávce by tak musela být jakási vyhýbací místa.“

Problém představují i pilíře, které lávku nesou. Podle statika jsou také poškozené. Pokud by se město rozhodlo pro rekonstrukci, musely by se nahradit.

Nyní se chodí kolem ubytoven, přes křižovatky i přes koleje

Lávka přes nádraží patřila k velmi frekventovaným přechodům. Až donedávna sloužila lidem, kteří tudy chodili pěšky do práce, školákům i výletníkům mířícím do přírody. Dnes lidé musí využívat několikrát delší cestu okolo nádraží. Ta přitom vede rizikovou čtvrtí kolem několika ubytoven.

Navíc lidé musí překonávat frekventované křižovatky a silnice, na nichž místy chybí chodníky. Řada z nich proto volí riskantní cestu přes koleje.

Jenže vybudovat novou spojnici přes nádraží nebude jednoduché. Podle projektu, který město nechalo zpracovat před více než pěti lety, by nové přemostění vyšlo na přibližně sto milionů korun.

„Plánujeme zahrnout investici do rozpočtového výhledu na další roky. Příští rok město splatí úvěr, který si vzalo na stavbu KC Svoboda, tak bychom si mohli vzít na lávku nový. O tom ale budou muset nejprve rozhodnout zastupitelé,“ doplnil starosta.

Lávka v Chebu je zavřená, lidé musejí nádraží obcházet přes Vrázovu ulici.

Lávka v Chebu je zavřená, lidé musejí nádraží obcházet přes Vrázovu ulici.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vřídelní kolonáda - reprodukce z kalendáře ´Karlovy Vary v minulosti aneb zbytečně zbořené stavební skvosty vřídelního města´ pro rok 2011.
První karlovarské referendum má být v lednu, rozhodne o Vřídelní kolonádě

Karlovy Vary se pouštějí do příprav svého vůbec prvního referenda. Bude se týkat nahrazení stávající Vřídelní kolonády litinovou replikou od vídeňských...  celý článek

(ilustrační snímek)
Seniorka nad lupičem vybojovala kabelku, tak alespoň vykradl auto

Jednasedmdesátiletá žena překvapila mladého lupiče, který jí chtěl na ulici v Chebu za bílého dne ukrást kabelku. Svírala ji tak pevně, že se lapka lekl a...  celý článek

Františkovy Lázně.
Investor plánuje ve Františkových Lázních špičkovou rehabilitační kliniku

Město Františkovy Lázně má naději, že se o něm v dohledné době začne mluvit v evropských souvislostech. Měla by tam vyrůst špičková rehabilitační klinika s...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.