Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prověříme bezpečnost chebského obchvatu, slíbili politici

  11:43aktualizováno  11:43
Odpůrci chystaného jihovýchodního obchvatu Chebu se dočkali alespoň částečného zadostiučinění. Karlovarský kraj i město Cheb slibují, že se zaměří na problematická místa připravované přeložky. Samotnou stavbu to však neohrozí.

Stavba jihovýchodního obchvatu Chebu se nelíbí lidem z Hájů a Podhradu. V dubnu kvůli tomu uspořádali protestní pochod. | foto: Martin Stolař, MAFRA

"Určitě jsme pro stavbu, protože jsme přesvědčeni, že městu prospěje. Dojde k odlehčení dopravy, zejména na kruhovém objezdu nedaleko Teska, u křižovatky ulic Evropská a Pivovarská, v Evropské a v ulici 17. listopadu a na výpadovce na hraniční přechod Svatý Kříž," připomněl starosta Chebu Pavel Vanoušek.

Investorem obchvatu není Cheb, ale Karlovarský kraj. Chebští zastupitelé uzavřeli s krajem smlouvu, ve které se zavazuje stavbu zajistit.

"Bylo dojednáno i to, že bychom případně řešili některé související záležitosti, jako budování chodníků či osvětlení,“ podotkl starosta.

Křižovatky budou nebezpečné, bojí se odpůrci

Řadu připomínek vznesli odpůrci k bezpečnosti stavby, zejména k novým křižovatkám, navazujícím na současné silnice. Požadují, aby byla nejprve zajištěna místa, která představují bezpečnostní problém, a teprve pak byl budován obchvat.

"Zástupci kraje slíbili, že problematiku rizik znovu projednají a budou se snažit je minimalizovat," informoval Pavel Vanoušek s tím, že na krajském úřadu vznikne harmonogram, z něhož bude jasné, jak, kdy a kde bude stavba postupovat a z jakých peněz se bude stavět.

S klíčovým návrhem odpůrců ale vedení Chebu nesouhlasí.

"Požadavek, aby ještě před realizací stavby byla řešena technická a dopravní úprava míst, která představují bezpečnostní problém, by v podstatě stavbu znemožnil," uvedl Vanoušek.

Nejnebezpečnějším místem je podle inženýrů společnosti Edip křižovatka ulic Nižnětagilská, Vrázova a K Maškovu.

"Na úzkých komunikacích, kde v současné době jezdí asi tisíc aut denně, se provoz zvýší asi na čtyřnásobek," upozornil chebský radní Karel Tyrpekl.

Lidé z občanského sdružení Za přívětivý Podhrad už dříve napadli žalobou územní rozhodnutí stavby. Jedním z argumentů je, že rozhodnutí ignoruje připomínky, které už v roce 2009 požadoval chebský stavební úřad. A také vyzvali zastupitele, aby přípravu stavby zastavili.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Požár bývalé pekárny v Chodově na Sokolovsku.
V Chodově hořela bývalá pekárna, plameny se rozšířily do střechy

V Chodově na Sokolovsku hořela budova bývalé pekárny Pekosa. Oheň se rozšířil do střechy. Hasiči na místě prověřovali, zda jsou uvnitř budovy lidé, nikoho ale...  celý článek

Ilustrační snímek
Dluhy nezvládá splácet každý osmý člověk v Karlovarském kraji

Karlovarský kraj drží v rámci České republiky druhé místo v počtu dlužníků. Příběhy, které evidují finanční odborníci, se velmi často opakují se stejným...  celý článek

Muž jel po D6 v protisměru i s naloženým vozíkem
VIDEO: Řidič jel po dálnici D6 v protisměru, zmatky působil na obou stranách

Řidič ve fabii s vozíkem vjel ve středu po poledni na dálnici D6 do protisměru. Několik kilometrů tak ohrožoval řidiče jedoucí do Prahy. Zmatky ale působil na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.