Mluvčí Českého telekomunikačního úřadu Martin Drtina doporučuje celou věc řešit reklamací u operátora na zhoršenou kvalitu služby. (Ilustrační snímek)

Mluvčí Českého telekomunikačního úřadu Martin Drtina doporučuje celou věc řešit reklamací u operátora na zhoršenou kvalitu služby. (Ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Máme teď horší signál, stěžují si Telefónice lidé v okolí Šindelové

  • 5
Na zhoršení dostupnosti a kvality signálu mobilní sítě operátora O2 si stěžují obyvatelé obce Šindelová na Sokolovsku. Aby na problém upozornili, začali dokonce sbírat podpisy na petici. Za zhoršený signál podle místních může výpadek elektrické sítě z loňského dubna. Operátor to ale odmítá.

Až do 16. dubna loňského roku, kdy zůstala Šindelová i okolní místa bez energie, a tím i bez mobilního signálu, byli lidé s telefonováním spokojení.

"Jakmile se podařilo sítě opět nahodit, pokrytí a kvalita byly minimálně o třicet procent horší. A tak je to přes všechny naše stížnosti dodnes. Od O2 nám přišla esemeska, že je vše v pořádku," řekl šindelovský zastupitel a současně pozorovatel Českého hydrometeorologického ústavu Rudolf Kovařík.

A že nejde jen o něčí subjektivní pocity, dokumentuje na mobilním odesílání dat ze své meteorologické stanice do Plzně. "Stanice za 1,4 milionu korun je perfektně vybavená, takže umí změřit i sílu signálu. Pokud je slabý, tak třeba hodinu a půl nepošle žádná data, a to je velký průšvih."

Na zastupitele Kovaříka se obracejí lidé z obce. Poukazují na to, že mají neúčinnou protipožární signalizaci, protože její činnost je závislá na přenosu dat přes mobilní síť.

Chataři a chalupáři si zase nemohou dálkově pustit topení, aby přišli do teplého. Stalo se také, že se na Horskou službu v Krušných horách několikrát nedovolaly rodiny, kterým se v létě při sběru hub nebo malin ztratila v lesích babička.

Mluvčí Telefóniky Hany Farghali vysvětlil, že výpadky elektřiny nemají na kvalitu signálu vliv. "Nicméně signál na místě v následujících týdnech prověříme," ujistil.

Telekomunikační úřad doporučuje reklamaci

Starosta Šindelové Jaroslav Benda popsal další problémy. Stává se, že na radnici, která je položená v dolní části obce, se mu nikdo nedovolá. Až když vyběhne výše, tak mu na mobilu pípne upozornění na zmeškaný hovor.

"Ženské z obce poslaly na Telefónicu minulý týden petici. Podepsali ji staří a nemocní lidé, kteří jsou bez signálu ztracení," řekl starosta Benda.

Zastupitel Rudolf Kovařík adresoval mobilnímu operátorovi několik žádostí. Chtěl, aby se stav vrátil do období před 16. dubnem. Jak ale říká, dozvěděl se, že se nic nestalo a vše běží, jak má.

Mluvčí Českého telekomunikačního úřadu Martin Drtina doporučuje celou věc řešit reklamací u operátora na zhoršenou kvalitu služby. "Zákazník by měl říci, že v konkrétním místě signál byl, a teď tam není. Telefónica může například poslat do oblasti své techniky. Pokud lidé nebudou s vyřízením reklamace spokojení, mají možnost se do měsíce obrátit k nám s námitkami," vysvětlil mluvčí.

Pokud ale v lokalitě nikdy signál nebyl, jedná se o odlišnou situaci. I když si pak dovolenkáři stěžují, telekomunikační úřad to nemůže nijak ovlivnit.