Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Majitel tiskárny tvrdí, že ho radnice v Ostrově podvedla. Chce sto tisíc

  16:11aktualizováno  16:11
Majitel karlovarské tiskárny BMT František Beran marně čekal na podklady pro tisk Ostrovského měsíčníku. Všechno měl připravené, ale radnice nakonec zadala tisk konkurenci. Karlovarská tiskárna vyčíslila způsobenou škodu na sto tisíc korun.
Tiskárny (Ilustrační snímek)

Tiskárny (Ilustrační snímek) | foto: ArchivMF DNES

"Několikrát jsem do Ostrova volal, abych stihl termín vydání. V domě kultury, který Ostrovský měsíčník vydává, mi řekli, že měsíčník už nemá žádné zaměstnance," řekl František Beran.

To, že s jeho službami již radnice nepočítá, podle svých slov zjistil až v okamžiku, kdy měsíčník vydala jiná tiskárna. "Dodnes mi nikdo neoznámil, že se noviny u mne dělat nebudou. Radnice by měla být vzorem pro ostatní. Místo toho se ale zachovala nekorektně," dodal.

Měsíčník vyšel poprvé ve své historii barevně. "O tuto změnu usiloval městský úřad rok. Pan starosta Pavel Čekan požadoval barvu. Byla jsem mu nápomocna a udělala poptávku na vytištění jednoho čísla měsíčníku. Zvítězila nejlevnější nabídka. Dalšího výběrového řízení se může zúčastnit i pan Beran," uvedla vedoucí domu kultury Romana Parmová.

"Informovala jsem ho včas e-mailem, na který mi neodpověděl," doplnila Parmová. Ta tvrdí, že smlouva s tiskárnou BMT, uzavřená už za bývalého vedoucího domu kultury Marka Poledníčka, je neplatná, protože obsahuje plno nedostatků. "Vystavování objednávek bylo také protizákonné, protože zakázka byla drahá," argumentovala Parmová.

Bývalý ředitel domu kultury Marek Poledníček se zmíněným argumentům diví. "Pan Beran vyhrál před lety výběrové řízení, jeho nabídka byla výrazně nejlevnější. Proto jsme s ním uzavřeli smlouvu."

Právník tiskárny BMT Zdeněk Pavlis upozornil, že smlouva obsahuje tříměsíční výpovědní lhůtu, a to i bez udání důvodu. "My jsme smlouvu nakonec vypověděli, protože jsme od radnice nedostali včas podklady pro vytištění osmého čísla měsíčníku a zakázku dostala jiná tiskárna," uvedl právník.

Mimosoudně bude požadovat náhradu škody, protože tiskárna nakoupila papír a barvy pro měsíčník. Žalobu považuje za poslední cestu.

Podle advokáta Pavla Grünera, který zastupuje ostrovskou radnici, Dům kultury Ostrov neporušil žádný závazek, protože neměl povinnost si u společnosti BMT tisk objednávat.

Grüner argumentuje, že František Beran přerušil 30. listopadu 2009 výkon své živnosti v oboru vydavatelské činnosti, polygrafická výroba, knihařské a kopírovací práce a založil novou společnost BMT tiskárna. "K převodu práv a povinností pana Berana ze smlouvy o dílo s Domem kultury Ostrov na tento nový subjekt ale nedošlo," vysvětluje Grüner.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
Psi uvázaní u značky pokousali ženu, majiteli smečky za to hrozí vězení

Policie obvinila majitele psů, kteří pokousali před karlovarským obchodním domem ženu. Smečku nechal bez dozoru přivázanou k dopravní značce. Podle policie se...  celý článek

Cristina Contini (vpravo), budoucí zdravotní sestra (žákyně 4.ročníku) zkouší...
Zdravotní sestry nemusí složitě dojíždět, začaly studovat ve Varech

Více než dvacítka zdravotnic z jednapadesáti přihlášených zájemců začala v Karlových Varech studovat na pobočce Fakulty zdravotnických studií ZČU v Plzni...  celý článek

Dálnice D6. Prosadit levnější dálniční známky se zatím nepodařilo, nejnovější...
Po D6 v Karlovarském kraji budou řidiči jezdit bez dálniční známky

Ministerstvo dopravy vyhovělo připomínkám vedení Karlovarského kraje a vyňalo kompletní dálnici D6 v regionu ze seznamu zpoplatněných úseků. Dálniční známka se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.