Mariánské Lázně zvítězily v hodnocení už podruhé za sebou. "V hodnocení tvrdých dat obstály nadprůměrně. Pohoršily si ale v pěti kritériích, která jsou podložena subjektivním názorem podnikatelů. Možná je to i tím, že vítězství získaly už loni a tím pádem se zvýšily podnikatelské nároky vůči radnici," míní Michal Kaderka z agentury Datank, která výzkum provedla.
Podle něj je tato reakce běžná. Vítěz ankety Město pro byznys nemusí být podle organizátorů soutěže zrovna v "podnikatelském rozletu".
Důležité je, aby město mělo potenciál a s podnikateli spolupracovalo. A to je podle starosty Zdeňka Krále případ Mariánských Lázní. "Je to prestižní ocenění a my si ho velmi vážíme," říká.
Město si podle starosty titul zaslouží díky nejnižší nezaměstnanosti v kraji a také za rozvoj centra a čtvrti Úšovice, kde bydlí nejvíc obyvatel.
Vztahy mezi podnikateli a městem se zlepšují
"Investujeme do parků ve středu města. Zrovna připravujeme projekt za 60 milionů na oživení jednoho z nich. Vyšli jsme vstříc i investorům ze zemí bývalého Sovětského svazu, kteří mají zájem o rekonstrukce pěti zchátralých lázeňských domů. Velmi se rozvinula i jižní část města," říká Král.
Mariánské Lázně se už pod jeho vedením pustily do stavby první etapy projektu Nová Chebská, který během dvou let vytvoří ve městě nové obchodně-správní centrum. Ve městě navíc přibývají i služby.
Velkým přáním mnoha obyvatel Mariánských Lázní zůstává, aby přilákalo další nové investory, kteří by vytvořili další pracovní místa. Po tom volá i šéf společnosti Léčebné lázně Mariánské Lázně Lev Novobilský. Ten si cení také toho, že se zlepšují vztahy mezi podnikateli a městem.