Do Karlových Varů na takzvanou traťovou údržbu přilétla zatím tři. Dva Airbusy 321 a jeden Airbus 320 lotyšského dopravce Smartlynx Airlines.
„Věřím, že spolupráce s AviTechnics bude pokračovat i v budoucnu. Možností, kde provádět traťovou údržbu, totiž moc není,“ konstatoval jednatel Letiště Karlovy Vary Václav Černý.
Ekonomickou situaci se podle náměstka hejtmana Jana Bureše snaží zlepšit i nabídkou balíčků Fly&Visit pro komerční lety. Jejich počet v sezoně od května do srpna meziročně stoupl o 80 procent. Velký podíl na to měl především silný provoz spojený s mezinárodním filmovým festivalem.
„A budeme se snažit co nejvíce urychlit obnovení pravidelných leteckých linek,“ přislíbil hejtmanův náměstek.
Atraktivitu karlovarského letiště by pro dopravce mohl zvýšit i záměr prodloužit a rozšířit vzletovou a přistávací dráhu.
„V červenci vydalo ministerstvo životního prostředí souhlasné závazné stanovisko k tomuto záměru, a my tak v současné době můžeme kompletovat podklady pro výběr dodavatele projektové dokumentace stavby. Vypsání výběrového řízení se plánuje na přelom října a listopadu tohoto roku,“ popsal Václav Černý.
V důsledku protikoronavirových opatření letiště loni na jaře přišlo o jedinou pravidelnou linku mezi Karlovými Vary a Moskvou, její obnovení je zatím v nedohlednu. Vedení nevyšel ani plán na charterové lety pro cestovní kancelář Čedok do bulharského Burgasu. Snížil se také počet letů letecké školy F Air, která dráhy rovněž využívá. Letiště proto funguje od počátku epidemie v minimálním provozu.
Loni skončilo hospodaření letiště ve ztrátě zhruba 18 milionů korun, pro letošek se počítá se ztrátou mezi 20 až 25 miliony korun. Krajští radní proto na jednání v květnu rozhodli o tom, že letišti sníží nájemné na polovinu, aby ztráta nerostla.