„Do funkce nastoupí 1. ledna 2019. Na letišti působil asi rok jako externí konzultant,“ uvedl krajský náměstek pro dopravu Martin Hurajčík.
Součástí výběrového řízení přitom bylo i to, aby zájemci představili své představy o dalším fungování letiště. Jiří Pos přišel podle náměstka s vizí velmi střízlivou.
„Spočívá v tom, nedělat nějaké bombastické letiště, které by to nezvládlo finančně, ale hledat rozumné toky příjmů a diverzifikovat lety tak, aby se nejednalo jen o ty z Východu,“ přiblížil Martin Hurajčík.
Podle něj lze říct, že právě na tom už jednou karlovarské letiště pohořelo. Zároveň chce nový jednatel hledat cesty k modernizaci, aby v Karlových Varech mohla v budoucnu přistávat také třeba letadla společnosti Ryanair či Easyjet.
Letišti se v poslední době nevedlo úplně dobře. Za rok 2017 vykázalo ztrátu přibližně 15 milionů korun, o něco nižší očekávají zástupci kraje za letošní rok. Poslední ztráta se odvíjela také od toho, že letiště muselo platit takzvaný odložený nájem z roku 2016.
V letošním roce se ale množství cestujících zvedlo díky spuštění nové linky, na které létá ruská nízkonákladová společnost Pobeda.
„V současné době létají dvě linky do Moskvy. Jedna na letiště Šeremetěvo, druhá na letiště Vnukovo. Na jedno létá ČSA, na druhé Pobeda,“ vyjmenoval Martin Hurajčík. Kraj navíc usiluje o obnovení linky do Jekatěrinburgu a Taškentu.
Ztrátovému letišti má kromě nových linek pomoci i škola pilotů F Air. Ta ale našla své odpůrce, kteří nedávno proti jejímu zřízení přímo na letišti protestovali (podrobněji v článku VIDEO: Lidé protestovali proti škole pilotů s nastartovanými sekačkami).
Jednatelem letiště je v současné době Václav Černý. Ve společnosti zůstane i nadále, a to jako provozní vedoucí.
4. prosince 2018 |