Ostatní jízdné přitom zůstane na stejné úrovni. Dvacet minut tak budou lidé cestovat autobusem i nadále za 20 korun. Za hodinovou jízdenku zaplatí o pět korun více. Stejná zůstává i stokoruna za celodenní lístek a 250 korun za týdenní.
Opatření, které má zvednout cenu za lístek u řidiče z 25 na 50 korun, podle náměstka primátorky Tomáše Trtka souvisí s koronavirem.
„Jde o bezpečnost řidičů. Chceme maximálně omezit jejich kontakt s cestujícími, a tím pádem snížit riziko přenosu koronaviru,“ zdůvodnil náměstek.
Podle Lukáše Siřínka, ředitele Dopravního podniku Karlovy Vary, v řadě měst od tohoto způsobu prodeje jízdního dokladu právě kvůli rizikům upouštějí zcela.
„Touto cestou v Karlových Varech jít nechceme. Už proto, že jsme turistické město,“ naznačil ředitel.
Způsobů, jak si koupit jízdenku, je několik
Smyslem zvýšení ceny je podle něj přinutit cestující využívat jiné možnosti k nákupu jízdenek, ale zároveň jim nechat možnost koupit si je u řidiče.
„Cest, jak se k jízdnímu dokladu dostat levněji, je celá řada. Například když cestující využije mobilní aplikace MOJE DPKV, získá hodinovou jízdenku s pětikorunovou slevou,“ naznačil Siřínek.
Vedle klasické papírové jízdenky, která je k dostání v trafikách, existuje ještě několik možností bezhotovostní úhrady jízdného. „Vedle zmiňované aplikace se dá přímo v autobusech použít platební či Karlovarská karta, jízdenku lze zakoupit i pomocí SMS,“ vypočetl možnosti Siřínek.
Navíc hotovostní platba při nákupu jízdenky v autobuse je podle něj pro dopravce finančně náročná. Peníze je nutné vybrat, přepočítat, poslat do banky, a to vše stojí podnik peníze.
A peněz se karlovarskému dopravci po koronavirové pandemii nedostává. Městu už vyčíslil ztrátu způsobenou propadem tržeb kvůli úbytku cestujících.
„Dopravní podnik tento propad vyčíslil na deset a půl milionu korun,“ uvedl náměstek primátorky Tomáš Trtek.
Deset milionů z této částky tvoří ztráta na provozu městských autobusů, zbylý půlmilion pak lanová dráha, která je rovněž ve správě dopravce.