„Nejsou dogma,“ řekl k novému systému dopravy první náměstek primátorky Tomáš Trtek. Naznačil tím, že změny do budoucna nejsou vyloučené.
„Slovo optimalizace považuji za zprofanované. Evokuje mi něco, co vede spíš k horšímu. V případě městské hromadné dopravy je blíže tomu, co jste hodlali připravit, slovo zefektivnění. Nechápu ale, jak jste mohli změny zavést od prvního března bez konzultace s občany. Diskuse se měla na veřejnost dostat podstatně dřív, třeba na stránkách Radničních listů,“ uvedl na mimořádném zastupitelstvu Jiří Klsák.
Podle náměstka Trtka byl podobný krok nutný. „Kdyby nebyl zapotřebí, nedělali bychom jej,“ zdůraznil.
„Potřebu zefektivnit spoje jsme cítili už dříve,“ komentoval rozhodnutí Lukáš Siřínek, ředitel Dopravního podniku Karlovy Vary. Efektivizace začala podle něj už loni, kdy dopravní podnik vyjmul ze závazku veřejné služby spoj na letiště, který je nyní ryze komerční.
„Kdybyste to mysleli se zefektivněním hromadné dopravy vážně, neobešli byste dopravní komisi a zejména veřejnost,“ kritizoval město Jaroslav Borka. Karlovy Vary by podle jeho názoru měly předložit vizi toho, kam bude městská hromadná doprava směřovat.
Veřejnost ovšem bude mít šanci vyjádřit se. Do června bude dopravní podnik shromažďovat připomínky, které i s návrhem řešení do 23. června předloží městu. „Chceme vyjít cestujícím vstříc,“ potvrdil Lukáš Siřínek.
„Chtěla bych vyzvat všechny občany města, aby připomínky dali. Jsem zvědavá, jak si s nimi město poradí,“ apelovala na veřejnost Věra Bartůňková.
Změny v jízdních řádech platí od 1. března. Předtím systém městské hromadné dopravy doznal změn v roce 1999. Od té doby se podle Siřínka pouze přidávaly spoje.