Na jakých typech silnic by se mohlo jezdit podle nových pravidel rychleji? „Jde o silnice první třídy, kde by nemělo zvýšení rychlosti znamenat problém z hlediska bezpečnosti provozu,“ řekl k seznamu vedoucí Oddělení silničního správního úřadu Ján Skovajsa.
Jenomže právě s bezpečností bude na úseku silnice I/13 problém. Jde o nájezdy a sjezdy u Boru. Ty navrhované rychlosti 110 kilometrů v hodině neodpovídají. Ředitelství silnic a dálnic už ale chystá nápravu.
„Centrální komise ministerstva dopravy 20. března schválila investici do stavebních úprav v tomto úseku silnice,“ potvrdil Lukáš Hnízdil, ředitel karlovarského pracoviště Ředitelství silnic a dálnic. U Boru mají vzniknout nové odbočovací a připojovací pruhy. Ale nebude to hned.
„Nechci být zbytečně pesimistický, ale s realizací projektu počítám tak za dva až tři roky,“ konstatoval Hnízdil.
Zásadní slovo bude mít i policie
Uskutečnění plánu, který zrychlí cestování, s sebou totiž nese celou řadu povinností. Ať už je to dokumentace pro územní rozhodnutí, posouzení vlivu stavby na životní prostředí, vykoupení pozemků či vypracování zadávací dokumentace a výběr dodavatele.
„Drobnější úpravy související se zvýšením maximální rychlosti, jako je například zvýšení svodidel, jsme schopni udělat v nadcházející stavební sezoně. Ale tohle ne,“ doplnil ředitel.
Jak tedy bude vypadat doprava v příštím roce? Pokud to legislativa dovolí, bude se mezi Karlovými Vary a Ostrovem skutečně jezdit stodesítkou.
„Zcela konkrétní řešení ovšem vykrystalizuje až z jednání s Policií České republiky,“ dodal Lukáš Hnízdil s tím, že je také možné, že v některých úsecích bude rychlost omezená na nynější devadesátku.
„Křížení u Boru je skutečně problémovým místem tohoto úseku,“ konstatoval dopravní inženýr Ota Řezanka. „Jen by mě zajímalo, jak to tam chtějí vyřešit. Podle mého názoru by bylo jednodušší a levnější udělat připojení ve směru od Lesova až za mostem ve směru na Karlovy Vary,“ nastínil odborník jedno z možných řešení.
Druhý zádrhel vidí ještě u benzinové čerpací stanice v Nejdě. „I tam chybí připojovací a odbočovací pruhy,“ dodal Ota Řezanka.
„Jsem stoprocentně pro, aby se na této silnici maximální rychlost zvýšila,“ uvedl Zdeněk Navrátil z Ostrova. „Řidiči už tam pojedou 110 legálně a nebudou mít důvod víc pospíchat,“ řekl v narážce na fakt, že už dnes mezi Ostrovem a Karlovými Vary málokdo jezdí předepsanou devadesátkou.