Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na Sokolovsku oživují plán udělat z historické železnice cyklostezku

  7:29aktualizováno  7:29
Odkoupit od státu, koleje vytrhat, materiál prodat a za utržené peníze předělat léta opuštěnou a zchátralou trať na cyklostezku. Takový plán mají starostové Horního Slavkova, Lokte a Krásna na Sokolovsku se Slavkovskou dráhou, úsekem železnice z Lokte do Horního Slavkova, která vznikla právě před 110 lety.

Zanedbaná a léta opuštěná trať č. 144 z Lokte do Krásného Jezu | foto: Klub přátel lokálek

Je to další z mnoha pokusů, jak po čtrnácti letech ukončit "trápení" zavřené historické železnice. Cyklostezku chtějí radnice vybudovat ve vlastní režii, přičemž akci má zaštítit Svazek obcí Hornoslavkovsko.

"Už jsme předběžně domluveni. Společně máme totiž větší šanci na získání dotace," prohlásil starosta Lokte Jaroslav Hlavsa.

Zanedbaná a léta opuštěná trať č. 144 z Lokte do Krásného Jezu

Opuštěná zastávka Horní Slavkov

Zájem potvrdil i jeho protějšek z Horního Slavkova Jana Vildumetzová. "Cyklostezka by město jistě zatraktivnila a přivedla k nám z Lokte víc turistů. Zatím jsme o tom ale ještě nemluvili na úrovni zastupitelstva," řekla starostka. Míní, že stát má možnost převést trať na sdružení zdarma.

Hlavsa už uvažuje o tom, že část nákladů na vybudování cyklostezky by pokryl zisk z prodeje kolejnic. "Asi jsem utopista, ale může to být rychlé a reálné. Centimetr kolejí představuje kilo železa," zjistil si Hlavsa.

Chodník by se navíc hodil i obyvatelům sousední osady Údolí, kteří bydlí v domech podél rušné silnice a léta si na nebezpečnou situaci stěžují.

Myšlenka přeměnit železnici na trasu pro cyklisty není nijak nová. Už v roce 2004 si nechal krajský úřad udělat na toto téma studii. Odborníci tehdy odhadli, že akce by stála 37 milionů korun.

Zanedbaná a léta opuštěná trať č. 144 z Lokte do Krásného Jezu
Anketa, zanedbaná a léta opuštěná trať č. 144 z Lokte do Krásného Jezu.
Zanedbaná a léta opuštěná trať č. 144 z Lokte do Krásného Jezu

Zbytek patnáctikilometrové trati z Horního Slavkova do Krásného Jezu chce od státu koupit místní strojírenská firma Legios. Za své peníze by trať opravila a otevřela nejdříve jako vlečku. Potřebuje ji nutně pro dopravu cisternových vagonů, které ve Slavkově vyrábí.

"Do půl roku od odkoupení by tudy vlaky mohly jezdit. Všechno teď závisí na rychlosti státních úřadů," zmínil zástupce generálního ředitele Legiosu Zdeněk Vaic.

Myšlenka zrušit Slavkovskou dráhu, z jedné její části udělat cyklostezku a z druhé vlečku, má i odpůrce. Je jím občanské sdružení Klub přátel lokálek. "Jsme účastníkem řízení o zrušení dráhy a naše pozice je taková, že hájíme dráhu. Snahám o převedení na vlečku bráníme a o to více budeme bránit cyklostezce," řekl předseda sdružení Marek Tomek.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Dluhy nezvládá splácet každý osmý člověk v Karlovarském kraji

Karlovarský kraj drží v rámci České republiky druhé místo v počtu dlužníků. Příběhy, které evidují finanční odborníci, se velmi často opakují se stejným...  celý článek

Muž jel po D6 v protisměru i s naloženým vozíkem
VIDEO: Řidič jel po dálnici D6 v protisměru, zmatky působil na obou stranách

Řidič ve fabii s vozíkem vjel ve středu po poledni na dálnici D6 do protisměru. Několik kilometrů tak ohrožoval řidiče jedoucí do Prahy. Zmatky ale působil na...  celý článek

Násilí (ilustrační foto)
Žena měsíce týrala partnera, spal na chodbě a musel plnit rozkazy

Dlouhé měsíce týrání snášel od své partnerky muž na Sokolovsku. Musel plnit její rozkazy, když neposlechl, zbila ho. Žena mu také brala důchod, nutila krást v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.