Nejpravděpodobnější je zavedení dvou párů vlaků zatím jen o víkendech. Ročně by takový provoz stál kolem 300 tisíc korun. (ilustrační foto)

Nejpravděpodobnější je zavedení dvou párů vlaků zatím jen o víkendech. Ročně by takový provoz stál kolem 300 tisíc korun. (ilustrační foto) | foto: Martin Stolař, MAFRA

Na obnovenou trať z Horního Slavkova vyjedou také osobní vlaky

  • 1
Nejen nákladní, ale i osobní vlaky zřejmě začnou po patnácti letech znovu jezdit po trati z Horního Slavkova do Krásného Jezu. Město se v úterý předběžně dohodlo s krajem, že ztrátovou dopravu budou na zkušební dobu jednoho roku platit napůl.

Šestikilometrový úsek zavřené a zdevastované železnice opravuje na své náklady Správa železniční dopravní cesty.

Na konci května práce skončí a v polovině června tudy má už dopravovat své produkty po kolejích slavkovská firma Legios. Vyrábí železniční cisterny a zavázala se, že trať bude využívat nejméně pět let.

Osobními vlaky by se mohli svézt první cestující asi až od prosince, kdy vstoupí v platnost nový jízdní řád. A to ze zastávky Ležnice (část Horního Slavkova) do Krásného Jezu, kde by během pár minut mohli přestoupit na lokálku do Mariánských Lázní a Karlových Varů.

Nejpravděpodobnější je zavedení dvou párů vlaků zatím jen o víkendech. Ročně by takový provoz stál kolem 300 tisíc korun (čtyři páry vlaků ve všední dny by vyšly už na 1,2 milionu za rok).

"Jsme ochotni spolupracovat, je to vstřícný krok ze strany kraje," řekl náměstek hejtmana pro dopravu Petr Navrátil.

Má podmínku, aby Slavkov začal svážet cestující k lokálce autobusem. A aby opravil přístupovou cestu k železniční zastávce.

Město je podle starostky Jany Vildumetzové schopno vše splnit. O tom, jestli radnice bude přispívat na ztrátový provoz, ale musí rozhodnout zastupitelé.

"Pokusím se je přesvědčit. Věřím, že místní lidé a turisté vlak využijí. Důležité bude trať propagovat, aby o ní veřejnost věděla," míní Vildumetzová.

Dohoda s vedením kraje zní tak, že po roce by se provoz vyhodnotil. Pokud by ve vagonech sedělo průměrně aspoň dvacet lidí, Karlovarský kraj by dál platil polovinu nákladů.