Dlouhé kolony aut mířících ze Svatého Kříže do Chebu zmizí v polovině listopadu díky novým okružním křižovatkám. Ilustrační snímek

Dlouhé kolony aut mířících ze Svatého Kříže do Chebu zmizí v polovině listopadu díky novým okružním křižovatkám. Ilustrační snímek | foto: Jiří Meixner, iDNES.cz

Kolony aut u Chebu budou už brzy minulostí. Pomůžou nové křižovatky

  • 0
Ze silnice vedoucí od přechodu Svatý Kříž do Chebu zmizí dlouhé kolony čekajících aut. Silničáři se chystají otevřít nové křižovatky jihovýchodního obchvatu Chebu. Řidiči by po nich měli bez omezení jezdit už v polovině listopadu. Úseky, kde se novostavba napojuje na silniční síť, díky tomu už nebudou komplikovat dopravu.

Problematickými místy jsou především nově budované křižovatky v chebské části Svatý Kříž a nedaleko místní části Háje.

Jihovýchodní obchvat Chebu

Stavba začala letos v březnu.

Nová silnice bude 3,4 kilometru dlouhá, povede od chebské čtvrti Svatý Kříž k Podhradu.

Okružní křižovatky, kterými se novostavba napojí na stávající silniční síť, začnou s předstihem fungovat 18. listopadu.

Dokončení stavby obchvatu je plánováno na 31. srpen příštího roku.

„Okružní křižovatka ve Svatém Kříži je budována po polovinách a doprava je zde řízena semafory. Nová křižovatka u Hájů si vyžádala úplnou uzavírku ve směru Háje - Slapany. Obě stavby budou uvedeny do předčasného užívání k 18. listopadu,“ uvedl náměstek hejtmana Petr Navrátil.

Po otevření křižovatek by na silnici ve směru ke státním hranicím neměly vznikat kolony. U Hájů se bude bez omezení jezdit nejen ve směru na Slapany, ale také směrem na Podhrad. Právě silnice ze čtvrti Háje na Podhrad, k samotě U Kočího, je ale podle místních v katastrofálním stavu.

„Těžká technika tuto spojku silně poničila,“ potvrzuje Karel Tyrpekl, který je jedním z aktivistů hnutí Za přívětivý Podhrad, které proti stavbě obchvatu dlouhé roky bojovalo. „Ale máme slib, že se po skončení prací budou škody na těchto komunikacích odstraňovat. V souvislosti se stavbou v Podhradu větší problémy nepociťujeme. Od firmy je korektní i to, že cyklistům i chodcům umožňuje využívat část slapanské cyklostezky, která je nyní součástí staveniště.“

Podobně mluví i lidé z Hájů. „Stavaři drží slib. Těžká technika ani náklaďáky přes Háje nejezdí. Jen mě mrzí, že úplná uzavírka křižovatky u Hájů nebyla dopředu nijak avizovaná,“ řekl Tomáš Horký.

Práce postupují podle harmonogramu. „Připravuje se základ budoucí silnice, jsou založené patky pro mosty přes železniční koridor. Lidé, kteří cestují vlakem, už mohou vidět základy pilířů,“ upozornil náměstek hejtmana Petr Navrátil.

Karlovarský kraj na stavbu získal z Regionálního operačního programu Severozápad příspěvek 333,7 milionu korun. Zbývajících téměř 59 milionů zaplatí sám.