Nyní se na celé trase do Prahy staví jen čtyřkilometrový úsek R6 Bošov - Lubenec na hranici mezi Karlovarským a Ústeckým krajem. (ilustrační foto)

Nyní se na celé trase do Prahy staví jen čtyřkilometrový úsek R6 Bošov - Lubenec na hranici mezi Karlovarským a Ústeckým krajem. (ilustrační foto) | foto: Martin Stolař, MAFRA

Úsporný plán je minulostí. Nové úseky silnice R6 budou mít čtyři pruhy

  • 19
Rychlostní silnice R6 z Karlových Varů do Prahy by se měla někdy v budoucnu stavět celá ve čtyřpruhu. Tvrdí to hejtman Karlovarského kraje Josef Novotný (ČSSD) s tím, že na jeho popud ministerstvo dopravy změnilo své plány.

Podle nich se původně čtyři z celkem osmi chybějících úseků měly stavět v úsporné verzi do roku 2025 pouze se třemi jízdními pruhy (více čtěte zde). Proti tomu se vedení kraje, měst a obcí ostře ohradilo už v září, když ministerští úředníci s nápadem přišli.

"Obchvat Hořesedel, Hořoviček, přeložku u Krupé a také Petrohrad - Lubenec postavíme se třemi pruhy, které se budou podle směru střídat. V zahraničí se tento systém používá běžně, u nás moc ne," tvrdil v září Luděk Sosna, ředitel odboru strategie na ministerstvu dopravy.

Podle něho by se ušetřilo 30 až 40 procent plánovaných nákladů. Teď se ale zdá, že je všechno zase jinak.

"Jsem rád, že se podařilo plán ministerstva změnit," komentoval výsledek jednání hejtman Novotný.

Ministerstvo dopravy také podle něj zařadilo stavbu úseku Nové Strašecí - Řevničov, obchvat Řevničova a první etapu obchvatu Lubence k financování za pomoci evropských peněz, tedy z operačního programu Doprava II. Tím by se mohlo budování R6 výrazně urychlit.

Nyní se na celé trase do Prahy staví jen čtyřkilometrový úsek R6 Bošov - Lubenec na hranici mezi Karlovarským a Ústeckým krajem.

Celkem vyjde celá silnice asi na 28 miliard korun. Bez ní se ale podle odborníků nedá čekat nějaký překotný rozvoj karlovarského regionu. Závisí na ní i příchod investorů a vznik nových pracovních míst.