Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Obchvat Chebu vyvolal po pár dnech provozu stížnosti kvůli hluku

  17:27aktualizováno  17:27
Jen několik dnů funguje jihovýchodní obchvat Chebu a už se množí stížnosti. Lidem vadí zejména hlučnost projíždějících kamionů. Kraj slibuje, že věc prošetří.

Jihovýchodní obchvat Chebu. Most v Hájích - protihlukové stěny končí s mostní konstrukcí. | foto: Martin Stolař, MAFRA

Jako na letišti si připadají někteří lidé z Rhedenské ulice v chebské čtvrti Háje. Dříve ospalou a takřka venkovskou čtvrť nyní ve dne v noci burcuje hlasitá jízda nákladních automobilů, které po novém jihovýchodním obchvatu sviští k hranici na Svatém Kříži. Zábrany proti hluku lidem chybí zejména v okolí mostu.

„Osobní vozy? To je ještě únosné. Ale když tudy projíždějí kamiony, připadáme si jako na Ruzyni. Než vozy najedou na most, kde už jsou protihlukové zábrany, je to strašný rachot,“ stěžuje si Petr Veleba.

Ten také zaslal zastupitelům města Chebu otevřený dopis. „Pokud jste souhlasili s výstavbou obchvatu, který do lokality původně klidného bydlení rodinných domů v Hájích přivedl dopravní hluk a zplodiny, žádám o nápravu a podávám podnět k vyhledání možných stavebních a dopravních opatření, aby lokalita Hájů byla nadále rozumně obyvatelná.“

Není jediný, komu hluk vadí. Někteří tamní obyvatelé dokonce uvažují o tom, že sepíší petici. „Je jasné, že bourat obchvat nikdo nebude. Ale je třeba s tím něco dělat. Odrazit hluk do polí. Jakmile všichni operátoři zaktualizují mapy, je jasné, že se doprava ještě zvýší,“ obává se Veleba.

Ten v žertu nabízí, že kraji ušetří za sčítání automobilů. „Jsem zvyklý spát při otevřeném okně a slyším každé auto,“ doplňuje Veleba s tím, že často pozná i směr, kterým vůz jede.

Řidiči se vyhnou několika semaforům

Chebský starosta Petr Navrátil konstatoval, že město žádné další stížnosti na hlučnost obchvatu neeviduje.

„Naopak slyším chválu, protože lidé z okolí města nebo třeba ze Sokolova a Varů, kteří jezdí do Waldsassenu nakupovat, se cestou po novém obchvatu vyhnou hned několika světelným křižovatkám na průtahu městem,“ uvádí Navrátil.

Podle starosty obchvat vznikl hlavně proto, aby odvedl z města těžkou kamionovou dopravu, která roky trápila hlavně obyvatele ulic Evropská a 17. listopadu.

Zatím si však lidé ve městě od nákladní dopravy příliš neodpočinuli. „Možná to bude chvíli trvat. Kamiony, které jezdí podle navigace, to žene na Svatý Kříž stále přes Cheb. Nová trasa tam zatím zanesená není,“ krčí rameny starosta při pohledu na právě zaktualizovanou navigaci ve svém mobilu.

„Mapy aktualizujeme průběžně,“ uvedla například mluvčí společnosti Google.cz Daniela Chovancová.

Představitel občanské iniciativy Za přívětivý Podhrad Pavel Pagáč, který proti stavbě obchvatu marně bojoval, si myslí, že levnější a šetrnější k přírodě by bylo kamiony značkami nasměrovat na severní obchvat.

„Nová silnice klidnou čtvrť Háje podstatně změní. Navíc nám zástupci zhotovitele slibovali, že dojde k úpravám ulic, které dopravu z města na obchvat přivádějí. Například Zemědělská ulice je opravená jen z poloviny, od restaurace Dolíček ke kruhovému objezdu. Ta nejhorší část, nebezpečné esíčko, kde není ani pořádný chodník, na rekonstrukci teprve čeká,“ poukazuje Pagáč.

Úsek prověří po měsíci provozu měřidla

Lidé, kterým hlučná silnice vadí, se chystají na nadcházející zastupitelstvo, kde budou žádat, aby se jejich jménem město postaralo o nápravu.

„Vím, že v civilizovaných zemích obvykle kamiony při průjezdu obydlenými oblastmi v noci snižují rychlost. Ale moc nadějí tomu nedávám. U nás se dopravní omezení příliš nedodržují. Řešením by mohly být už zmiňované zástěny. Ty by bránily hluku i v pohledu na silnici. O výhled na kamiony nestojím,“ dodává Veleba.

Jihovýchodní obchvat Chebu je stavbou Karlovarského kraje. Stížnosti na hlučnost teď bude muset řešit právě kraj.

„V rámci projektu byla zpracovaná hluková studie, která měla zátěž způsobenou budoucím provozem na obchvatu popsat. Její výsledky projektant do materiálů zapracoval. V úsecích, na které upozorní obyvatelé z okolí, necháme po měsíci provozu, tedy zřejmě v říjnu, přeměřit hlukovou zátěž. Pokud se prokáže překročení povolených hodnot, učiníme opatření vedoucí ke snížení hluku,“ slibuje karlovarský hejtman Martin Havel.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Čtvrt kilometru dlouhá lávka byla nejkratší spojnicí pro pěší a cyklisty mezi...
Cheb zboří lávku, nová je v nedohlednu. Lidé budou dál obíhat nádraží

Už v prvních měsících nového roku půjde k zemi zchátralá lávka přes chebské nádraží. Do města kvůli tomu bude muset přijet největší jeřáb v České republice. Na...  celý článek

Nehoda motorkáře na Karlovarsku.
Na Karlovarsku se srazil osobák s motorkou, její řidič má zraněnou páteř

Vážné poranění utrpěl na Karlovarsku motorkář, který se srazil s osobním autem. Pro těžce zraněného muže letěl vrtulník.  celý článek

Přístroj, který zloděj ukradl vědcům na Chebsku, našel pejskař u cyklostezky v...
Muži se zaběhl pes, v trávě našel přístroj za milion ukradený vědcům

Vědci, kterým v září na Chebsku ukradl zloděj z auta speciální přístroj určený ke geologickému měření, mají důvod k radosti. Zařízení za bezmála milion korun...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.