Dokončení obchvatu Sokolova nebrání nedostatek peněz, ale spor o náhradu za vyvlastněný dům. (Ilustrační snímek)

Dokončení obchvatu Sokolova nebrání nedostatek peněz, ale spor o náhradu za vyvlastněný dům. (Ilustrační snímek) | foto: Martin Stolař, MAFRA

Stavbě poslední části obchvatu Sokolova překáží rodinný dům

  • 6
Druhou etapu západního obchvatu Sokolova a Svatavy začala stavět firma Eurovia CS. Skoro dva kilometry dlouhá silnice za 147 milionů korun bude hotova v červenci 2014. Pomůže odvést tranzitní dopravu z ulic.

Akci financuje stát z programu na zahlazování následků po dolování. "Sokolov bude jedním z mála měst chráněných ze všech stran obchvatem," pochvaloval si Zdeněk Berka, starosta Sokolova.

Starostka Svatavy Kateřina Telínová souhlasí. Obchvat podle ní odkloní těžká auta mířící nyní skrz městys do Habartova. Navíc přiblíží návštěvníky k rekreační zóně jezera Medard. Pod silnicí povede podchod pro pěší a cyklisty.

Nově zahájený úsek naváže mimoúrovňovou křižovatkou na severní obchvat Sokolova v Kraslické ulici. Zamíří přes řeku Svatavu a železniční trať po jižním okraji městyse.

V rámci protihlukových opatření se počítá s výměnou oken v domech v Kraslické ulici a s protihlukovou stěnou ve Svatavě.

Důležitější ale teď je, jestli se úřadům podaří rychle vyvlastnit rodinný dům, který překáží stavbě třetího a posledního úseku obchvatu.

Chystaná poslední část propojí obě už zahájené. Jinak by první dva úseky neměly smysl. Peníze na třetí část má ministerstvo financí připravené.

Krajská správa zaspala, mohla dům vydražit

Městský úřad v Sokolově vydal před pár dny rozhodnutí o vyvlastnění domu. Jeho majitel Petr Trojan se asi odvolá ke krajskému úřadu a pak se ještě může bránit soudně. To potrvá několik měsíců.

Ke sporu nemuselo dojít. Krajská správa a údržba silnic, která akci připravovala, zaspala. Trojan totiž koupil dům v dražbě, aniž by si toho silničáři všimli. Krajská firma se mohla dražby také zúčastnit a na výkupu ušetřit.

"O dražbě jsme se dozvěděli pozdě. Od původního vlastníka jsme souhlas ke stavbě obchvatu měli. Když jsme zjistili, že novým majitelem je pan Trojan, začali jsme jednat s ním," popsal postup technický náměstek Krajské správy a údržby silnic Petr Šťovíček.

Náhrada za vyvlastnění je stanovena znaleckým posudkem na 2,35 milionu korun. Trojan ale předložil jiný znalecký posudek na 4,7 milionu a požaduje 5 milionů korun. Spor odmítl komentovat. "Nebudu se k tomu vyjadřovat," řekl.