Ředitelka lázeňského hotelu Akademik Běhounek Jaroslava Vlčková ukazuje certifikát Top 3 v pořadí certifikace kvality Evropského svazu lázní.

Ředitelka lázeňského hotelu Akademik Běhounek Jaroslava Vlčková ukazuje certifikát Top 3 v pořadí certifikace kvality Evropského svazu lázní. | foto: Martin Stolař, MAFRA

OBRAZEM: Jáchymovský hotel Běhounek obhájil evropský bronz

  • 0
Jáchymovský lázeňský hotel Akademik Běhounek se v Evropě umístil na pomyslném bronzovém stupínku. Evropský svaz lázní mu udělil certifikát Europespa med. Podobné ocenění, které je udělováno za nejvyšší stupeň kvality služeb, získalo jen padesát lázeňských zařízení.

"Proto si ceníme nejen zisku certifikátu před třemi lety, ale i jeho úspěšné obhajoby v letošním roce. Navíc jsme se kvalitativně posunuli prakticky ve všech bodech, které při prvním hodnocení nebyly stoprocentní," vysvětluje obchodní ředitelka Léčebných lázní Jáchymov Jana Vaňková.

O CO JDE?

Certifikace Europespa med se v lázeňství považuje za nejvyšší stupeň ocenění kvality poskytovaných služeb na evropské úrovni.
Každé dva roky ji hotel musí obhájit, toto ocenění získalo jen 50 lázeňských zařízení v Evropě.
Uděluje ji Evropský svaz lázní, kromě prestiže otevírá lázeňskému hotelu dveře i k různým obchodům.
Je velkou výhodou při jednání se zahraniční zdravotní pojišťovnou.
Klient, který se jede léčit do hotelu vyznamenaného certifikací Europespa med, má jistotu, že dostane za své peníze kvalitní službu.

Na kontrolu do lázní přijela komise kvality z Evropského svazu lázní v čele s doktorem von Storchem. Jejich přísné oko kontrolovalo zdravotní, stravovací, ubytovací a technickou část lázeňského hotelu Akademik Běhounek.

Celý audit trval tři dny, komise se zaměřila na více než 400 kritérií.

"Kontrolu zajímala teoretická, ale i praktická část z hlediska bezpečnosti, hygieny a postupy při práci zdravotních sester a lékařů. Simulovali jsme odebírání anamnézy i další vyšetření pacienta," informuje primář lázeňského hotelu Akademik Běhounek Stanislav Zajíček.

"Komise chtěla dokladovat provozní řády, ale i technické posudky k přístrojům. Protože se certifikace opakuje, jsme na to zvyklí. Nebylo to pro nás nějak náročné, všichni pracujeme tak, jak se má, proto pro nás nejsou předpisy nijak výjimečné. Ale je pravda, že nervozita trošku byla, asi tak jako před každou kontrolou," přiznává vrchní sestra hotelu Alena Kostrejová.