Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

OBRAZEM: Unikátní most přes Ohři se dotkl druhého břehu

  12:02aktualizováno  12:02
Most přes Ohři, který byl u Sokolova postaven v roce 1974, bude po rekonstrukci součástí rychlostní silnice R6 mezi Novým Sedlem a Sokolovem. Celý průjezdný bude do konce roku 2011, první polovina už v dubnu. Ve středu se mohli stavbaři po sedmi měsících dostat suchou nohou na levý břeh.

"Most chytíme speciálními nástroji za zadní část, opřeme se o opěru a most tlačíme po takzvaných kluzných bločcích na pilíře," vysvětloval vedoucí projektu Zdeněk Rozsypálek, jak probíhaly závěrečné práce.

Deska je z teflonu, druhá je z překližky. Vkládají je a mažou právě brigádníci, kterých je téměř stovka a firma Metrostav si najímá jen na vysouvání. Pomáhala i nejmodernější technika, včetně počítačů. Hlídala i to, aby most jel správným směrem.

Hydraulika právě nasouvá poslední desítky centimetrů mostovky. Hydraulika právě nasouvá poslední desítky centimetrů mostovky.

Hydraulika právě nasouvá poslední desítky centimetrů mostovky.

Most bude dlouhý 297 metrů. Stavbaři jej brzy přizvednou o třicet centimetrů a od středu začnou pouštět na ložiska. "Zaručují, aby se most mohl při rozpínání pohybovat," zdůrazňuje Rozsypálek.

Celkem se vysouvalo třikrát. "Předmontážní plocha a montážní jáma je skoro pryč," ukazuje vedoucí projektu na místo, kde ještě minulý týden dělníci dávali dohromady části mostu. Na jejich místě bude čtyřproudová silnice, ze které auta na most najedou.

Hydraulika právě nasouvá poslední desítky centimetrů mostovky.

Než dorazila vysouvaná mostovka od jednoho pilíře k dalšímu, ohnula se asi o 30 centimetrů. Na pilíř ji pak zdvihala další hydraulika, takzvané nášlapné nohy. Zajímavostí také je, že most je příčně nakloněný o dva stupně kvůli odtoku vody. Rychlost vysouvání byla zhruba tři metry za hodinu.

Historické foto mostu.Historické foto mostu.

Historické foto mostu.

Stavbaři mají i řadu zajímavých dobových fotografií z budování v roce 1974 a otevření o rok později. Na jednom snímku je vidět pro tu dobu typický nápis: "SSŽ - náš socialistický závazek dokončení mostu ke Dni horníků jsme splnili."

Slavnostní otevření mostu 30. výročí osvobození ČSSR. Dnes se mu říká U Transmotele.Slavnostní otevření mostu 30. výročí osvobození ČSSR. Dnes se mu říká U Transmotele.

Slavnostní otevření mostu 30. výročí osvobození ČSSR. Dnes se mu říká U Transmotelu.

Unikátní most bude řidičům na rychlostní silnici z R6 mezi Karlovými Vary sloužit z jedné poloviny od dubna příštího roku. Na konci roku 2011 už se má jezdit ve všech pruzích.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jízda po dvou nových trasách Azur a Rubin nabízí sportovním i rekreačním...
Klínovec má další adrenalinovou stezku, Baron uspokojí náročnější jezdce

První dvě sekce náročnější tratě Baron otevřel Trail park na Klínovci. Na zájemce tam čeká 1,6 kilometru boulí a klopenek. Mírným sjezdem po značené lesní...  celý článek

Budova Střední uměleckoprůmyslové školy Karlovy Vary je v havarijním stavu.
Experti napoví, co se starou karlovarskou průmyslovkou. Možná půjde k zemi

Jaký je stav staré budovy karlovarské uměleckoprůmyslové školy? Na tuto otázku odpoví odborná expertiza, kterou vypracuje Kloknerův ústav. Jde o výzkumný a...  celý článek

Ilustrační foto
Lesníci se bojí plánu zakázat těžbu dřeva, ztráty by počítali v milionech

Správci městských lesů se obávají mnohamilionových ztrát za prodej vytěženého dřeva. Hrozí v okamžiku, kdy stát odsouhlasí zákaz těžby, aby přiměl dřevaře...  celý článek

Grafton Recruitment Praha
Technolog/Metalurg - vhodné pro absolventy!

Grafton Recruitment Praha
Karlovarský kraj
nabízený plat: 25 000 - 35 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.