Pohled na stavbu rychlostní silnice R6 z mostu u Březové, na pozadí elektrárna Tisová.

Pohled na stavbu rychlostní silnice R6 z mostu u Březové, na pozadí elektrárna Tisová. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Opravovaný úsek R6 u Sokolova se otevřel návštěvníkům

  • 1
Vyzvednout si přilbu a reflexní vestu a nahlásit jméno a rodné číslo museli návštěvníci Dne otevřených dveří na téměř dokončené stavbě asi 5,5kilometrového úseku rychlostní silnice ze Sokolova do Tisové. Přestože je zmíněná část dálnice téměř hotová, řidiči si budou muset počkat až do března. To kvůli rekonstrukci mostu přes řeku Ohři u Transmotelu.

V době největšího náporu na stavbě silnice podle hlavního stavbyvedoucího Martina Vidimského pracovalo až 500 lidí. "Záleží to na počasí. Když je pěkně, pracuje tu více dělníků, v srpnu jsme museli kvůli dešti část prací přerušit," vysvětli Vidimský. "Harmonogram to ale neohrozilo, jsme na vrtochy počasí připraveni. Když je hezky, tak například prodlužujeme směny," naznačil.

Mimoúrovňové křížení u Březové zahrnuje dvojici kruhových objezdů a most přes silnici R6.

Mimoúrovňové křížení u Březové zahrnuje dvojici kruhových objezdů a most přes silnici R6.

Pohled na stavbu rychlostní silnice R6 směr Cheb z mostu u Březové, vpravo na pozadí elektrárna Tisová.

Pohled na stavbu rychlostní silnice R6 směr Cheb z mostu u Březové, vpravo na pozadí elektrárna Tisová.

Při stavbě dělníci s pomocí těžké techniky vykopali téměř 800 tisíc metrů krychlových zeminy, z toho 350 tisíc metrů skončilo v násypech. Hotové jsou mimoúrovňové křižovatky i šestice mostů. "Čekají nás ještě dokončovací práce, musí se udělat vodorovné i svislé dopravní značení, na některých úsecích musíme ještě položit asfalt," vysvětlil stavbyvedoucí.

A co způsobilo stavebníkům největší starosti? "Velký problém byl se zakládáním stavby kvůli tomu, že rychlostní silnice vyrůstá na hranici důlní výsypky a museli jsme podloží zpevnit lomovými kameny," řekl Vidimský.

Složité podmínky se odrazí i v ceně stavby. Podle informace Ředitelství silnic a dálnic dosáhnou náklady bez daně téměř 2,5 miliardy korun.

Den otevřených dveří spojený s prohlídkou stavby na rychlostní silnici R6 v úseku Sokolov - Tisová.

Den otevřených dveří spojený s prohlídkou stavby na rychlostní silnici R6 v úseku Sokolov - Tisová.

"Stavba je prakticky před dokončením, se zprovozněním se počítá v březnu příštího roku," sdělil projektant stavby Petr Hradil. "Hlavní částí stavby je čtyřproudová rychlostní silnice v délce asi 5,5 kilometru zhruba od obce Černý mlýn okolo Březové až k Dolnímu Rychnovu před Sokolovem," připomněl Petr Hradil.

"Kromě hlavní trasy stavba zahrnuje dvě mimoúrovňové křižovatky u Černého mlýna a u Březové. Z šesti mostů jsou asi nejzajímavější dvě estakády. První u přes silnici na Černý mlýn a přes říčku Tisová je dlouhá asi 300 metrů, druhá u Březové je asi o padesát metrů kratší," naznačil Hradil.