Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zahájení přestavby karlovarského horního nádraží je stále v nedohlednu

  11:56aktualizováno  11:56
Dlouhá léta slibovaný sen o krásném, čistém a modernizovaném horním nádraží v Karlových Varech opět zůstává jenom snem. Zpustlá výpravní budova totiž bude strašit dál. Přestože původně měla modernizace začít už na podzim 2011, podle českých drah v tuto chvíli nelze stanovit žádný termín.

Takhle by měl vypadat interiér nové budovy karlovarského horního nádraží po chystané rekonstrukci. Cestující si ale budou muset ještě nějaký čas počkat. | foto: České dráhy

"Máme zpracovanou projektovou dokumentaci k rekonstrukci nádraží včetně vydaného stavebního povolení. Do konečného rozhodnutí o budoucnosti vlastnictví výpravních budov a jejich možném převodu pod státní organizaci Správa železniční dopravní cesty jsou veškeré investice Českých drah prozatím pozastaveny," uvedla pro MF DNES mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

Podle původních plánů měla modernizace horního nádraží začít bouráním staré budovy už na podzim roku 2011. S prvními cestujícími v nové dvoupodlažní budově ze skla a oceli za 60 milionů korun počítal dopravce koncem loňského roku. Původní historická budova i její přízemní přístavek ale není ani vyklizený.

Hejtman Karlovarského kraje Josef Novotný se v těchto dnech nechal slyšet, že rekonstrukce nástupiště včetně stavby výpravní budovy by mohla za určitých podmínek začít počátkem roku 2014.

Novotný zjišťoval možnost urychlení rekonstrukce u dnes už bývalého ministra dopravy Zbyňka Stanjury.

"Na dezolátní stav horního nádraží dlouhodobě poukazují nejen obyvatelé města, ale i turisté a lázeňští hosté. Vyřešit situaci by mohl převod nádraží z majetku Českých drah na státní organizaci SŽDC, která disponuje potřebnými financemi na obnovu chátrajících nádraží," uvedl hejtman.

Z odpovědi exministra dopravy podle Josefa Novotného vyplynulo, že se převod nádraží z majetku ČD do majetku SŽDC i nadále připravuje. "Velmi pozitivní zprávou je také to, že příprava rekonstrukce 1. a 2. nástupiště železniční stanice Karlovy Vary je před dokončením. Celkové náklady by měly dosáhnout 640 milionů korun s evropskou dotací," dodal hejtman.

Krajská vláda předpokládá, že ČD a SŽDC vyřeší převod budovy ještě letos. "Diskuse o převodu nádražních budov pod provozovatele dráhy, tedy SŽDC, se vede již delší dobu. Reálné přípravy pro jeho uskutečnění jsou již zahájené. O stanovení podmínek a termínu však rozhoduje vláda," upozornila mluvčí ČD Kateřina Šubová.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dálnice D6. Prosadit levnější dálniční známky se zatím nepodařilo, nejnovější...
Po D6 v Karlovarském kraji budou řidiči jezdit bez dálniční známky

Ministerstvo dopravy vyhovělo připomínkám vedení Karlovarského kraje a vyňalo kompletní dálnici D6 v regionu ze seznamu zpoplatněných úseků. Dálniční známka se...  celý článek

Reprodukce stránky Žlutického kancionálu, jehož originál je uložen v Památníku...
Vzácný Žlutický kancionál se vrátí do města jako listovací kopie

Listovací kopii rukopisného utrakvistického zpěvníku z roku 1558 chce pořídit do města vedení Žlutic. Originál nazývaný Žlutický kancionál je uložený v...  celý článek

Martin Šinágl, poradce pro oběti trestných činů z karlovarské probační a...
Lidem pomáhá už to, že se můžou svěřit, říká poradce obětí trestných činů

Zatímco se o pachatele trestných činů, kteří jsou ve výkonu trestu odnětí svobody, stará tým specialistů, oběťmi se tímto způsobem nikdo nezabývá. To si myslí...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.