Hejtmana a další členy vedení Karlovarského kraje o tom ujistil generální ředitel ŘSD David Čermák, který tento týden region navštívil. Stavba obchvatu Řevničova je prioritou číslo 1 a obchvaty Lubence, Hořoviček a Hořesedel prioritou číslo 2. Právě průjezd těmito městy řidiče nejvíce zdržuje.
Obchvaty stát vybuduje zřejmě s pomocí evropských peněz. Druhou vlnu jejich přílivu na dopravní akce Česko očekává po roce 2015. Nejdříve ale odborníci musí potvrdit, že je stavba dalších úseků R6 ekonomicky výhodná a že provoz na trase bude dostatečně hustý.
Studii na toto téma dokončí na přelomu května a června. Čermák si nepřipouští, že by výsledky studie vyzněly pro pokračování R6 nepříznivě.
"Závazný rozpis ministerstva dopravy obsahuje obchvaty všech čtyř měst. Do roku 2015 máme jejich přípravu finančně pokrytou. U Řevničova se dá určitě říci, že v roce 2015 by měla být zahájena samotná stavba," řekl šéf ŘSD Čermák.
Výkupy pozemků jdou pomalu
Čermák zdůraznil, že Ředitelství silnic a dálnic i ministerstvo dopravy na přípravu obchvatů dbá. Hlavně výkupy pozemků, po kterých R6 povede, však jdou pomalu. "To vnímám jako největší překážku a riziko," poznamenal.
Nejdál silničáři pokročili s přípravou u Řevničova. Tady vykoupili polovinu potřebných pozemků. Pro obchvaty dalších měst a obcí jen čtvrtinu. Přerušenou stavbu úseku Lubenec-Bošov se ŘSD zatím nechystá obnovit. "Diskutujeme o tom. Je to jedna z mála připravených staveb," uvedl Čermák.
Zmíněné obchvaty vyjdou celkem asi na 7,5 miliardy korun a šéf ŘSD by je rád viděl ve čtyřpruhu. Aby na ně mohly navázat další úseky rychlostní silnice R6, až se je někdy v budoucnu podaří postavit. Náklady na dostavbu celé R6 do Prahy se odhadují na 29 miliard.