Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na úzkorozchodnou trať kolem rezervace SOOS opět vyrazí důlní vlaky

  20:08aktualizováno  20:08
Příznivci železnice si letos přijdou na své v sousedství přírodní rezervace SOOS nedaleko Františkových Lázní. Kromě minerálních pramenů a takzvaných mofet, z nichž vybublává oxid uhličitý, si tam užijí i jízdu po úzkokolejné trati.

Muzejní úzkorozchodná dráha Kateřina zahájila zkušební provoz minulý rok. A osvědčila se. | foto: Martin Stolař, MAFRA

Vláček s vagony z důlního muzea v Krásně bude lidi vozit mezi osadou Kateřina a takzvanou Rampou. Projet se jím kolem části přírodní rezervace mohou zájemci každý třetí víkend od dubna do října. Vláčky však původně pro pohodlnou přepravu pasažérů určené nebyly, sloužily těžebním společnostem.

"Máme k dispozici tři vagony. Jeden patří nám, další dva společnosti MB Minerals ze Skalné," řekl Rudolf Tyller ze sdružení CS IMC.

Fotogalerie

Vozy původně sloužily v hlubinných dolech pro přepravu horníků. Další vagon, jehož vlastníkem je Hornické muzeu v Krásně, se podle Tyllera opravuje a měl by začít sloužit v druhé polovině června. Pak by se na zastávce Rampa měly míjet dva vláčky. Zároveň bude otevřena i výstava o historii úzkorozchodných drah v okolí Skalné.

Provoz dráhy bude zastřešovat vznikající obecně prospěšná společnost Důlní dráha Kateřina. Organizátoři vyhlídkových jízd kolem jedné z nejznámějších českých přírodních rezervací vyzkoušeli zájem lidí o důlní vlakovou soupravu už vloni na jaře (více čtěte zde).

Tehdy museli zavést alespoň symbolické dvacetikorunové jízdné, protože děti odmítaly vagony opustit. Souprava proto vyjede na úzkokolejnou dráhu znovu.

"Loni se nám podařilo vyškolit tři vlastní strojvedoucí," uvedl Rudolf Tyller.

Po úzkorozchodné trati se původně vozily keramické jíly a hlíny. Těžba začala v osmdesátých letech 19. století, před první světovou válkou se na trati objevily první parní lokomotivy. Na území mezi Luby a Horním Drahovem působilo několik důlních společností, které provozovaly vlastní úzkorozchodné dráhy, přiblížil Tyller.

Za unikátní svezení zaplatí dospělí 40 korun, děti polovic.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Opilý traktorista narazil do sloupu a vypnul proud stovkám lidí.
Opilý traktorista naboural do sloupu, stovky lidí zůstaly bez elektřiny

Opilý traktorista naboural na Chebsku do sloupu vysokého napětí. Přerušil tak dodávku elektřiny do stovek domácností. Policisté nyní muže podezírají z...  celý článek

Požár bývalé pekárny v Chodově na Sokolovsku.
V Chodově hořela bývalá pekárna, plameny se rozšířily do střechy

V Chodově na Sokolovsku hořela budova bývalé pekárny Pekosa. Oheň se rozšířil do střechy. Hasiči na místě prověřovali, zda jsou uvnitř budovy lidé, nikoho ale...  celý článek

Vřídelní kolonáda - reprodukce z kalendáře ´Karlovy Vary v minulosti aneb zbytečně zbořené stavební skvosty vřídelního města´ pro rok 2011.
První karlovarské referendum má být v lednu, rozhodne o Vřídelní kolonádě

Karlovy Vary se pouštějí do příprav svého vůbec prvního referenda. Bude se týkat nahrazení stávající Vřídelní kolonády litinovou replikou od vídeňských...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.