Stavba dálnice. Ilustrační foto

Stavba dálnice. Ilustrační foto | foto: Martin Stolař, MAFRA

Na R6 u Bošova se vrátí dělníci a bagry, stavba dálnice bude pokračovat

  • 6
To asi čekal málokdo. Na hlavním tahu spojujícím kraj s Prahou se zase začne stavět. Ještě letos se dělníci a bagry vrátí budovat čtyřproudovou R6 mezi Bošovem a Lubencem. Před třemi lety tu byly práce krátce po zahájení přerušeny na neurčito kvůli nedostatku peněz.

Výbor Státního fondu dopravní infrastruktury zařadil minulý týden úsek R6 Bošov - Lubenec do svého rozpočtu na rok 2013. Ředitelství silnic a dálnic dostane na obnovení prací k dispozici asi 100 milionů korun. Stavět se bude z evropských peněz - z operačního programu doprava.

"Klíčové je, že se znovu začne. Existuje potom výrazně větší šance, že přijdou na řadu i další plánované úseky R6," řekl Jan Mraček, člen výboru SFDI a zástupce Okresní hospodářské komory Cheb.

Dosud to tak vůbec nevypadalo a přicházely spíš špatné zprávy. Aktualizovaná strategie rozvoje silnic v Česku do roku 2023 počítají na trase z Karlových Varů do Prahy jen s obchvaty Lubence, Krušovic, Řevničova, Hořoviček a Hořesedel. Ty se připravují nejdříve na léta 2015 až 2017. Zbytek úseků figuruje až v dlouhodobém plánu.

Rychlé pokračování stavby Bošov - Lubenec je důsledkem toho, že dobře dopadly výsledky technicko-ekonomické studie pro R6. Znamená to, že stavba dálnice je pro stát i pro region ekonomicky přínosná. Lze ji tedy platit z peněz Evropské unie.

"V nejbližších dnech budou zahájena intenzivní jednání se zhotovitelskou firmou Eurovia o přípravě pokračování prací a o aktualizovaném harmonogramu výstavby," uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.

Stavba bude stát 1,65 miliardy korun

Čtyřkilometrový úsek z Bošova do Lubence může být hotov do dvou let. Celkové předpokládané stavební náklady činí 1,65 miliardy korun (bez DPH). "Je to dobrá zpráva," hodnotil novou informaci šéf karlovarské části ŘSD Martin Leichter.

Náměstek hejtmana pro dopravu Petr Navrátil věří, že stát stavebně zahájí i další úseky dálnice do Prahy. Ale financovat se podle něho začnou až z nového operačního programu doprava v letech 2014 až 2020. "Úseky nejsou připravené natolik, aby se mohlo už začít stavět. Nejsou vysoutěžené, probíhá výkup pozemků," zmínil Navrátil.

Financování úseku z Bošova podle Jana Mračka nesouvisí s výměnou na postech ministrů dopravy. "Nehrozí, že když přijde nový ministr, stavba se zase zastaví."

Červené značky - Bošov a Lubenec

Červené značky - Bošov a Lubenec

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz