Most přes řeku Ohři v Šemnici.

Most přes řeku Ohři v Šemnici. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Řidiče kamionu, kteří si zkrátí cestu přes most v Šemnici, čeká pokuta

  • 5
Pokutu až padesát tisíc korun dostanou od společnosti Karlovarské minerální vody (KMV) její smluvní dopravci, pokud si řidič kamionu zkrátí cestu přes historický most v Šemnici. Od chvíle, kdy je tam fotopast, se jejich počet snížil, jenomže zařízení problém nevyřešilo zcela.

„Fotopast je tam zhruba tři čtvrtě roku a most hlídá ostřížím okem pan Nývlt, který u něj bydlí. Situace se v září a říjnu rapidně zklidnila. Byly měsíce, kdy tam v týdnu projelo třeba deset kamionů, nyní je to zhruba čtyři až pět měsíčně,“ popsal starosta Šemnice Vladislav Tůma.

Zástupci Karlovarských minerálních vod už upozornili na problém zákazu vjezdu pro těžká auta nad 13 tun všechny spolupracující dopravce. V prostorách nakládky v závodě Mattoni v Kyselce instalovali informační tabuli, která znázorňuje nesprávnou trasu.

Zároveň vypracovali dodatky ke smlouvám s přepravci. Firmy se tak vystavují pokutě za každé porušení zákazu vjezdu na most v Šemnici.

„KMV jednaly či jednají s jedenácti dopravci využívanými pro závod Mattoni v Kyselce. Z nich osm akceptovalo dodatek se smluvní pokutou, jeden odmítl a se dvěma dopravci jsme stále v jednání,“ uvedl zástupce společnosti Pavel Novák.

Výrobce minerálek nechává most hlídat 24 hodin denně

Výrobce minerálek si kvůli mostu v Šemnici najal agenturu, která monitoruje provoz 24 hodin denně.

„Učinili jsme vše pro to, aby k průjezdům nákladních vozidel po mostě v Šemnici nedocházelo. Pokud se tak i přes všechna námi přijatá opatření stane, je to vždy chyba jednotlivce, kterou nelze nikdy zcela eliminovat,“ podotkl Pavel Novák.

Zástupci Karlovarského kraje, kteří nechali fotopast u mostu namontovat a nyní vyjednali další změny, vstřícný přístup a nové opatření Karlovarských minerálních vod oceňují. Otázkou však podle nich je, zda budou řidiči v praxi zákaz dodržovat.

„Naším definitivním cílem je nainstalovat s povolením policie fyzickou překážku, aby k přemostění nemohly přijet vůbec žádné kamiony,“ uvedl hejtmanův náměstek pro dopravu Jakub Pánik. Dále chce kraj vyrobit informační tabule pro řidiče, a to před sjezdem z hlavního silničního tahu na Bor, což považují za vhodné i KMV.

Hejtmanův náměstek letos během několika jednání varoval, že pokud se nepodaří most před řidiči kamionů ochránit, jeho technický stav se zhorší a nakonec bude nutné uzavřít jej pro auta z bezpečnostních důvodů. To by ovšem značně zkomplikovalo situaci obyvatelům Šemnice.

„Pokud by byl uzavřený, byla by to katastrofa. Už jednou jsme to řešili, když byl v havarijním stavu a měli jsme velké potíže, opět jej zprovoznit. Šemnice sice leží z velké části na pravém břehu Ohře, ale na levém máme další vesnice a chatovou oblast. Navíc by se nám uzavřela spojka na Ostrov,“ uvedl starosta.

Toho ovšem netrápí pouze kamiony zkracující si trasu přes historický most, ale také přes Andělskou Horu.